AfterHills, scos din nou la vânzare, pentru 400.000 RON. Firma organizatoare a festivalului e într-un faliment răsunător

marți, 20 septembrie 2022, 01:50
4 MIN
 AfterHills, scos din nou la vânzare, pentru 400.000 RON. Firma organizatoare a festivalului e într-un faliment răsunător

Marca AfterHills se vinde la licitație. Brandul sub care s-a organizat la Iași, timp de trei ani, cel mai mare festival de muzică din regiunea Moldovei, are un preț de pornire de 400.000 de lei (fără TVA). Iar marți, 20 septembrie, marca ce a reunit pe dealurile Dobrovățului sute de mii de spectatori și artiști e oferită pentru a treia oară spre vânzare, după ce la licitațiile precedente nu s-a înscris niciun posibil cumpărător.

În mai 2019, Ziarul Financiar anunța că “Festivalul Afterhills din Iaşi, ajuns la a treia ediţie, îşi schimbă formatul şi ţinteşte 200.000 de vizitatori după o investiţie de 3 milioane de euro”, iar în septembrie organizatorii aveau deja bilanțurile: peste 15.000 de participanți în fiecare zi, “cu un vârf de 22.000 de oameni îndrăgostiți de muzică și distracție în ziua de 25 august, în primul weekend”. Evenimentul – unul aparte pentru România, s-a desfășurat în două weekenduri consecutive, iar biletele pentru 2020 erau deja puse în vânzare.

Primul an de pandemie,2020, a pus punct evenimentelor cu public în România, iar cel de-al doilea an de pandemie a pus punct activității societății SC BIBERLAND VICTORY S.R.L, organizatoarea festivalului.

Firma și-a declarat falimentul în mai 2021, iar în luna următoare Tribunalul Iași constata “dizolvarea societăţii debitoare şi ridica acesteia dreptul de administrare”.

Administrarea societății care a adus muzica pe dealurile din Dobrovăț trecea din mâinile celor doi acționari, George Acasandrei (79% acțiuni) și Victor Mândric (21%), în mâinile unui lichidator judiciar, căruia i-au fost fixate mai multe termene, pentru diverse etape din procesul de lichidare a societății.

CITESTE SI: AFTERHILLS 2019 a avut peste 114.000 de participanți, iar biletele pentru ediția viitoare sunt deja în vânzare

 “În temeiul art. 39 din Legea privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă , dispune deschiderea de către lichidatorul judiciar a unui cont bancar la o unitate bancară de pe raza municipiului Iaşi, în care se vor depune toate sumele de bani obţinute din lichidare şi din care vor fi suportate cheltuielile aferente procedurii, în termen de 2 zile de la notificarea deschiderii procedurii”, au decis judecătorii în acest caz.

Procesul de faliment deschis la Tribunal încă nu s-a încheiat, următorul termen fixat fiind pentru data de 19 octombrie. Între timp, lichidatorul, Victoria Puiu, continuă procedurile, pentru a obține bani din lichidarea societății.

Contactat de Ziarul de Iași, Victor Mândric a fost surprins de informația că brandul lansat de el și de George Acasandrei e scos la vânzare, iar cel din urmă a subliniat că administrarea SC BIBERLAND VICTORY S.R.L nu mai este în mâinile lor, fără alte comentarii despre brand.

“Marca individuală, combinată, constând în denumirea AFTERHILLS și a elementului figurativ identificat în Decizia de admitere la înregistrare nr. M 2017 00653 emisă în data de 26.06.2017 de către Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci, pentru clasele de produse și servicii nr. CI:41: Educație, instruire, divertisment, activități sportive și culturale aparținând BIBERLAND VICTORY S.R.L Pretul de pornire al licitaţiei este la 40% faţă de preţul înscris în raportul de evaluare, respectiv 400.000 lei (exclusiv TVA)” – așa sună anunțul de vânzare a AfterHills.

Potrivit informațiilor de pe siteul Oficiului de Stat pentru Invenții și Mărci, marca AfterHills a fost acordată pe 9 octombrie 2017 și expiră pe 3 februarie 2027. https://www.listamarci.ro/marca-AFTERHILLS-203021.htm

Potențialii cumpărători ai brandului AfterHills au avut aproape 9 luni la dispoziție să se hotărască să liciteze. Anunțul de vânzare la licitație a mărcii ieșene a fost publicat pe pagina licitații-insolvență.ro în ianuarie, iar prima licitație a avut loc pe 6 septembrie.

Dacă nici a treia licitație nu își va găsi cumpărător, lichidatorul oferă marca spre vânzare încă trei săptămâni la rând, pe 27 septembrie, 4 octombrie și 11 octombrie.

Biberland Victory înregistra la finalul anului 2021 datorii în sumă totală de 17.082.541 lei și o cifră de afaceri de 130 de lei. Cea mai mare cifră de afaceri înregistrată de organizatorul festivalului AfterHills a fost de 6.336.023 lei, în 2019. În același an profitul net era de minus 4,7 milioane lei, iar datoriile ajungeau la 17,6 milioane lei.

Însă la licitație se vinde doar marca, nu și firma, iar potențialii cumpărători nu preiau și datoriile, ci doar capitalul de imagine al brandului. Lucru pe care lichidatorul Victoria Puiu îl specifică clar în anunțul de licitație: ,,Bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar, în exerciţiul atribuţiilor sale prevăzute de prezenta lege, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum privilegii, ipoteci, gajuri, sau drepturi de retentie sechestre de orice fel”.

Merită numele AfterHills prețul de 400.000 de lei? Acest lucru îl pot decide doar potențialii cumpărători, crede specialistul în branding Adrian Mironescu, care a explicat că există formule pentru calcularea valorii unui brand.

“Un exemplu de metodologie este dat de topurile realizate de Interbrand. Adrian Mironescu.Cu siguranta Afterhills e unul din brandurile Iașului, cu toate că  nu s-a mai putut organiza, din cauza pandemiei, în ultimii ani, ceea ce l-a mai și scos, din păcate, din atenția publică. Când vorbești de un brand, inclusiv despre un brand de eveniment, vorbești despre percepții, despre ce cred și simt oamenii când se gândesc la Afterhills, în cazul de față. Când calculezi valoarea unui brand, vezi care sunt perspectivele de câștig, rolul brandului și puterea brandului, dată de reputație. Afterhills are însă un bagaj de reputație adunat și sper să își ducă povestea mai departe”. 

 

Comentarii