Curiozitatea unei fetite ii costa pe parinti 23 de milioane de lei

duminică, 23 aprilie 2000, 23:00
2 MIN
 Curiozitatea unei fetite ii costa pe parinti 23 de milioane de lei

O fetita de numai 11 ani din Focsani a sunat la numere de telefon de forma 89…., si si-a pricopsit parintii, in numai doua zile, cu o factura de 23 de milioane de lei.
Pustoaica spune ca a fost curioasa sa auda ce se intimpla daca apeleaza aceste numere, carora li se face o reclama asa ochioasa pe posturile de televiziune.
Astfel, in zilele de 14 si 15 aprilie, cum a venit de la scoala, fata a pus mina pe receptor si s-a apucat de conversatii. Cum era singura acasa, copila a tot vorbit, ademenita de vocea de la capatul firului. "Nu stiu cu cine a vorbit. A vazut numerele de telefon la televizor si a sunat. Ce sa fac acum? Sa omor copilul? Aia sint de vina, care au auzit doar ca-i voce de copil si n-au avut bunul simt sa-i spuna sa inchida. Au imbirligat-o sa vorbeasca si fata nu si-a dat seama", a spus, necajit, V.A., tatal fetitei. Omul nu stie acum de unde o sa plateasca o asemenea factura. Din doua salarii modeste, de sofer si de vinzatoare, nu prea crede ca ar putea achita in timp util asa o datorie. "Nu stiu ce o sa ne facem. N-am avut niciodata o asemenea datorie. Vreau sa-i dau in judecata pe aia care au numerele la care a vorbit fata, sa se invete minte sa nu mai pacaleasca copii", a declarat barbatul disperat.
Parolarea, singura solutie
Directia de Telecomunicatii Vrancea a tot atentionat abonatii conectati in centrala telefonica digitala sa-si paroleze telefoanele. Restrictionarea cu parola a apelurilor de plecare este gratuita si asigura securitatea convorbirilor.
"Apar frecvente situatii de convorbiri telefonice la numerele de forma 89xxx… efectuate de minori, fara stirea parintilor si de valori foarte mari, avind in vedere tarifele stabilite de furnizorii acestor servicii (intre 50-80 de mii de lei minutul). Serviciile cu Valoare Adaugata sint foarte tentante, iar afisarea tarifelor in materialele si spoturile publicitare sint total nelizibile, inducind in eroare consumatorii", avertizeaza "RomTelecom", precizind ca titularii posturilor sint singurii raspunzatori asupra modului de folosire a serviciului telefonic si a sumelor facturate in conturile posturilor lor telefonice. (Laura BREANA)

Comentarii