Politicienii cu dare de mina s-au retras in munti

luni, 05 ianuarie 2004, 00:00
4 MIN

Revelionul a fost pentru politicienii locali un prilej de a petrece cu familia si cu prietenii acasa sau in statiunile montane. Diferenta dintre PSD si Opozitie a fost facuta de buget. Daca Marian Oprisan, mai marele PSD Vrancea, a petrecut, dupa cum se spune, citeva zile in muntii Alpi, liderii Opozitiei au stat acasa, cu citeva mici exceptii. Atmosfera din sinul familiei, dar si marimea buzunarului si-au pus amprenta pe Revelionul Opozitiei, care a fost mai sarac decit cel al politicienilor puterii. Reporterii „Ziarului de Vrancea” i-au intrebat pe politicienii locali unde i-a prins anul nou si ce planuri au pentru 2004.
Senatoarea Fevronia Stoica a stat in noaptea de Revelion de „garda” in Piata Unirii, fara sotul ei. „Am stat pina la 3.30, dupa care am plecat acasa, unde am avut invitati la masa citiva colegi de la Consiliul Judetean. Sotul meu a fost de garda in noaptea de Revelion”, ne-a declarat Fevronia Stoica. Cit priveste proiectele de viitor, Fevronia Stoica si-a propus sa mearga prin comunele judeteului, pentru a vedea „care sint problemele oamenilor”. La capitolul dorinte, senatoarea isi doreste o campanie electorala „frumoasa”. „Cred ca va fi asa pentru ca vor fi mult mai multe femei, care vor da echilibru si calm si este important sa nu lasam patimile politice sa ne cuprinda”, ne-a spus Fevronia Stoica.
Deputatul Catalin Popescu a „parasit-o” in noaptea de Anul Nou pe colega sa de Parlament pentru Predeal. „Am fost citeva zile la Predeal, cu familia. In general, fac Revelionul unde apuc. Practic, iarna merg la munte si vara merg la mare. In ceea ce priveste proiectele de viitor, asteptam finalizarea referendumului in comunele care vor sa se desparta. Mai lucram la o lege a inginerului constructor si la pachetul de legi privind alegerile”, ne-a spus Catalin Popescu.
Senatorul PSD Simona Marinescu, care a revenit pentru citeva zile din Irak, a petrecut noaptea dintre ani tot la munte. Simona Marinescu ne-a spus ca isi pregateste bagajele pentru o noua calatorie in tara lui Saddam Hussein.
Marian Oprisan, seful PSD Vrancea, isi tine ca de obicei vacanta „la secret”. Actuala vacanta se adauga saptaminilor de odihna pe care si le-a luat in vara, inainte de a reveni la cirma organizatiei judetene. De mai bine de o saptamina, „baronul” este plecat din Vrancea, apropiatii sai declarind ca a plecat in concediu intr-o statiune selecta din muntii Alpi. De altfel, Marian Oprisan nu ne-a raspuns la nici la telefonul mobil pentru a-l intreba de planurile pentru anul 2004.
Alianta „DA” a petrecut in familie
Liderul PNL Vrancea, Corneliu Momanu, a ales in acest an sa faca Revelionul in mijlocul prietenilor. „Revelionul l-am facut acasa, in Focsani. Am fost la niste prieteni. Anul acesta am preferat sa-l fac cu familia”, ne-a spus Corneliu Momanu. Cistigarea alegerilor se afla in topul dorintelor liderului liberal. „Imi doresc sa fiu sanatos si sa cistigam alegerile. Saptamina viitoare vom incepe si noi activitatea. Va fi o saptamina de incalzire, dupa care vom incepe sa lucram efectiv”, ne-a mai spus Corneliu Momanu.
Jan Vraciu, presedintele PD Vrancea, a stat si el acasa in noaptea trecerii dintre ani, dupa ce, de Craciun, a petrecut cu familia la Lepsa. „Am facut Revelionul acasa, in familie. Anul acesta am petrecut sarbatorile in familie. Asa s-a nimerit in acest an. De obicei, avem un loc unde mergem cu prietenii. Anturajul conteaza, nu locul”, ne-a spus presedintele democratilor. Cit priveste planurile de viitor, liderul democratilor se gindeste tot la scorul pe care partidul sau il va obtine la alegeri, pe care-l doreste cit mai bun.
„Muntenii” Opozitiei
Horia Furtuna, liderul umanistilor vrinceni, a parasit Focsaniul pentru Lepsa. „Am fost la munte, la Lepsa. Anul acesta am decis sa-l facem aici. Revelionul l-am facut in familie si cu citiva prieteni mai apropiati. Pentru anul viitor imi doresc sanatate si sa avem un rezultat bun in alegeri”, ne-a spus presedintele PUR Vrancea.
Deputatul liberal Nini Sapunaru a petrecut patru zile la o pensiune din Bran. „A fost frumos. In general, petrecem Craciunul acasa, iar de Revelion plecam”, ne-a spus Nini Sapunaru. Saptamina viitoare, deputatul intentioneaza sa plece in „turneu” prin localitatile judetului. „Pentru anul viitor imi doresc sa cistigam alegerile. Pentru Vrancea nu avem vreun proiect special. Vom continua cu proiectul privind recalcularea pensiilor. Saptamina viitoare vreau sa trec in fiecare comuna din judet, sa discut cu reprezentantii partidului, sa vad ce probleme sint”, a adaugat deputatul liberal.
PRM, AP si PNTCD au stat acasa
Presedintele PRM, Marin Stoica, si-a petrecut „inca” un Revelion in familie. „De citiva ani fac Revelionul acasa, cu familia. Este frumos si la munte, insa e mai placut sa fiu acasa”, ne-a spus Marin Stoica. La capitolul proiecte, pe linga rezultatele alegerilor, liderul PRM si-a propus ca obiectiv major ca nici o hotarire a Consiliului Judetean privind bugetul sa nu treaca fara acordul organizatiei.
Tudorache Dumitrache, presedintele Actiunii Populare, a stat acasa dintr-un „caz special”. „Am un copil mic si am facut Revelionul in familie. De o perioada indelungata il facem in familie. E si mai sanatos si mai benefic. Oricum, de-abia 10-12% dintre romani isi permit luxul acestei mici vacante. Am iesit si in Piata Unirii. Este pentru prima data cind nu pot sa condamn sau sa critic spectacolul, in ciuda defectelor de organizare”, ne-a spus Tudorache Dumitrache.
Liderul taranistilor din Vrancea, Vasile Platon, a stat in noaptea dintre ani la Bacau, la parinti. „Majoritatea rudelor sint din Bacau. Eu sint Vasile, tata e Vasile, asa ca ne-am potrivit. N-am fost de multi ani plecati de Revelion. De regula, am petrecut acasa. Craciunul il facem la parintii mei si Revelionul acasa”, ne-a spus Vasile Platon. Presedintele PNTCD isi doreste ca partidul sa intre in Parlament la alegerile din acest an. „Eu nu prea cred in sondajele care sint facute la usa omului. Dupa parerea mea, alegerile ne vor rezerva o surpriza placuta”, a adaugat Vasile Platon. (Mihai BOICU)