Rezultate ingrijoratoare la simularea Capacitatii

vineri, 04 aprilie 2003, 23:00
2 MIN
 Rezultate ingrijoratoare la simularea Capacitatii

Peste o mie de elevi, viitori candidati la examenul de capacitate din vara acestui an, nu au reusit sa obtina nota 5 la testul sustinut in cadrul simularii concursului, organizat simbata, 29 martie, cu subiecte elaborate de Serviciul National de Evaluare si Examinare. Situatia ar trebui sa ingrijoreze parintii, dar mai ales cadrele didactice.
Rezultate foarte slabe s-au inregistrat la matematica, asa cum de altfel se anticipa. Din cei 1742 de elevi examinati, 46 au luat note intre 1 si 3. Alti 167 de elevi au fost declarati nepromovati din cauza notelor sub 5. In segmentul de note 5 – 5.99 se regasesc 490 de elevi. Este de remarcat ca numai 48 au obtinut note intre 9 si 10 la test. Inspectoratul Scolar justifica aceste rezultate prin faptul ca „subiectele au fost mai dificile”, insa recunoaste ca matematica este „disciplina la care trebuie ameliorat procesul de pregatire”.
La limba romana sint peste 400 de elevi care nu reusesc la acest moment sa promoveze examenul de capacitate din cauza slabei pregatiri. Un sfert din esantionul candidatilor examinati, respectiv 486 de elevi, sint de nota 5-6, 312 de nota 6-7 si numai 108 din cei peste 2000 de elevi testati au obtinut note peste 9 la examenul simulat.
La geografie, procentul de promovabilitate este de 70%, calculat la un total de 1166 de elevi examinati. Pe segmente de medii, 227 au luat note intre 5 si 6, 360 au atins nivelul notei intre 7 si 9, si numai 99 au trecut peste nota 9.
Istoria inregistreaza cel mai bun procent de promovabilitate, respectiv 86%, insa numarul participantilor la test este de numai 334 de elevi. Aproape 50 au luat note sub cinci, 81 au luat note de 5 si 6, iar la polul opus, cu note de 9 si 10 se gasesc doar 31 de elevi.
In raportul transmis SNEE, Inspectoratul Scolar precizeaza ca subiectele au avut structura cunoscuta, exersata si la pretestarea din 16 noiembrie, iar rezultatele sint relativ bune. Mediile obtinute indica un nivelul mediu de pregatire a elevilor. „Analiza rezultatelor pe zone geografice arata ca exista scoli cu standarde bune, precum si scoli cu rezultate foarte slabe, in zona rurala, mai ales”, se mentioneaza in nota de concluzii transmisa SNEE.
In privinta cadrelor didactice, conducerea ISJ a specificat in raport ca unii directori au transmis cam tirziu rezultatele, supraveghetorii au nevoie de o instruire serioasa, secretarii nu stapinesc „structura unor compozitii administrative”, dar ceea ce este cu adevarat surprinzator si foarte grav, „exista situatii de supraevaluare a notelor”! Chiar si la simulare. (Cristina LAZARIN)

Comentarii