De la fosta RATC numai scaunul de sub director nu a fost furat

marți, 11 februarie 2003, 00:00
3 MIN
 De la fosta RATC numai scaunul de sub director nu a fost furat

Ograda nimanui. Asa era cunoscuta fosta RATC cind Girlea era director. Si aceasta pentru ca se putea fura oricit, oricind. Chiar si un tramvai. In numai un an de zile, noua tramvaie din sectia a III-a a fostei regii de transport au fost pur si simplu vandalizate, fara ca nimeni sa observe nimic. Cind nu a mai ramas din ele decit tabla, ruginita, nu mai era nimic de facut. "S-au furat pina si barele de sustinere", a spus directorul RATEC, Neculai Abalasei. Pe lista celor carora li se va imputa jaful se afla 26 de persoane.
"Vindeau cuprul pe o sticla de vodca"
In primavara lui 2001, 9 tramvaie V2A (cu burduf, inalte, care circulau pina de curind mai ales pe ruta Gara-Dancu) au ajuns de la sectia a II-a la sectia a III-a. "Adusesem tramvaie GT5 din Germania si V2A-urile nu mai aveau loc in depoul de la sectia a II-a", a explicat Cristian Talef, seful sectiei a II-a, motivul mutarii vagoanelor. S-a intocmit un proces-verbal de transfer si vagoanele au intrat in sectia a III-a din Dacia. La nici un an de la transferul tramvaielor, citeva verificari de rutina ale conducerii regiei au scos la iveala ca din tramvaie nu mai ramasesera decit tabla si rotile, prea grele ca sa fie furate. Disparusera instalatiile electrice, firele de cupru, barele de sustinere, unele scaune, chiar bucati de tabla si geamuri. Ieri, la un an de la descoperirea jafului, pe platforma unui V2A inca se mai putea vedea o lama rupta de cutit linga locul in care fusesera circuitele electrice ale tramvaiului. "In ultimele citeva luni am mai gasit si foarfeci, alte cutite, sculele cu care s-au scos firele de cupru si celelalte instalatii", a spus Mircea Rusu, actualul sef al sectiei a III-a. Acesta a si reconstituit maniera de a fura. "Cei care furau, multi din regie sau care aveau cunostinte in regie, scoteau componentele pe sub gardul sectiei a III-a, unde erau tiganii care asteptau sa ia tabla sau firele de cupru. Am descoperit ca multi vindeau cuprul pe o sticla de vodca, desi acesta costa mult mai mult", a mai spus Rusu.
26 de angajati trebuie sa aduca de acasa, in total, 150 milioane lei
Pentru cei care trebuiau sa aiba grija ca tramvaiele sa fie "conservate", asa cum cerea procesul-verbal de transfer, vina nu este a nimanui. "Dispozitia de mutare a vagoanelor a fost data de Girlea, verbal. Nici nu trebuia o dispozitie scrisa", a spus Iulian Stoica, fostul inginer-sef al RATC. Acesta crede ca nominalizarea lui in raportul directiei de Audit a Primariei nu este corecta. "Din moment ce dispozitia era a directorului Girlea, eu ce implicare am?", a spus Stoica. Pentru seful sectiei a II-a, de unde au plecat tramvaiele, Cristian Talef, problema este si mai simpla. "Eu eram in concediu cind s-au mutat tramvaiele. Voi contesta orice imputare a pierderii", a spus Talef. Ca un facut, si seful sectiei a III-a, in care au ajuns tramvaiele, era tot in concediu in acea perioada. Totusi, la revenirea din concediu, fostul sef al sectiei a III-a, Dan Suciu, ar fi trebuit sa asigure paza celor noua vagoane. "S-a furat… eu stiu cum s-a intimplat? Era numai un singur paznic, de noapte, sectia e mare…", a declarat Suciu. Conform primelor estimari, pierderea datorata furturilor este de aproape 150 de milioane de lei. "Pe lista celor carora li se imputa acesti bani, conform cercetarilor noastre, se afla 26 de oameni, printre care Iulian Stoica, Cristian Talef si Dan Suciu. Toti acesti 26 vor plati, fiecare in functie de salariul propriu, aceasta suma", a spus directorul Abalasei. (Catalin PRISACARIU)

Comentarii