Legea Educatiei, dezbatuta ieri la Iasi de profesori, parinti si elevi

marți, 05 aprilie 2011, 23:02
3 MIN
 Legea Educatiei, dezbatuta ieri la Iasi de profesori, parinti si elevi

Inspectoratul Scolar, in parteneriat cu Ministerul Educatiei, a organizat ieri prima dezbatere de la Iasi din cadrul campaniei nationale de promovare a Legii Educatiei Nationale. Sefa ISJ, Liliana Romaniuc, a trecut in revista principalele schimbari aduse de noua lege, dupa care a solicitat puncte de vedere pe marginea acesteia de la toate partile implicate in procesul educational, mai putin din partea liderilor de sindicat. „Faptul ca nu am fost acceptati ca partener egal de dialog arata ca exista o relatie conflictuala intre noi, in calitate de reprezentanti ai angajatilor din invatamint, si Inspectoratul Scolar, care reprezinta puterea", a semnalat Laviniu Lacusta, vicepresedintele Uniunii Sindicatelor Libere din Invatamintul Preuniversitar (USLIP).

O masa calda

Cele aproximativ 200 de cadre didactice prezente ieri in sala de festivitati a Colegiului „O. Bancila", desi au avut prilejul sa aduca in discutie aspecte sensibile ale legii, nu au facut acest lucru. Cu exceptia a doi-trei directori de scoli, un singur profesor a cerut, sub protectia anonimatului insa, lamuriri in privinta unor prevederi din lege. Acesta a dorit sa afle „care a fost motivatia reala pentru cresterea normei didactice de la 16 la 18 ore pe saptamina pentru cei cu gradul I si cu peste 25 de ani vechime", formulind intrebarea intr-un biletel. „Introducindu-se in noua lege calitatea de profesor emerit si de profesor mentor, trebuie sa existe o diferenta intre cei cu gradul didactic I si cei care sint mai mult decit atit. Cind va fi finalizata legislatia secundara, lucrurile se vor corela si veti vedea care este motivatia reala", a fost raspunsul inspectorului Mina Rusu din cadrul Ministerului Educatiei. Parintii au dorit sa stie in ce formula se va implementa programul „scoala dupa scoala", in privinta caruia exista putine precizari in noua lege. „Am doi baieti de liceu la Grupul Scolar «Virgil Madgearu» si o fetita in clasa a II-a, la Scoala «Ion Simionescu». Solicit citeva lamuriri in privinta finantarii programului «scoala dupa scoala». Si eu, si sotul lucram in jur de 10-12 ore pe zi, pentru a putea realiza veniturile de care avem nevoie. As dori sa stiu ce contributie ar trebui sa avem noi, parintii, pentru un astfel de program. Eu lucrez la o gradinita cu program prelungit, iar acolo parintii contribuie pentru hrana copiilor, nu si pentru educatie. As vrea sa stiu cum se va proceda in cazul acestui program", a spus Gianina Boz, in calitate de parinte. Sefa ISJ, Liliana Romaniuc, a precizat ca programul „scoala dupa scoala" este o necesitate, dar ca Ministerul va trebui sa reglementeze in viitor functionarea acestuia: „In lege nu este mentionata deocamdata modalitatea de finantare, scoala va trebui sa identifice modalitatea in care se va derula. Sint convinsa de necesitatea acestui program si de a lua o masa calda, deoarece pina la ora 14-15, elevii maninca numai lucruri nesanatoase. Ministerul va avea cu siguranta o abordare asupra acestui aspect in viitorul apropiat", a precizat Romaniuc. Ea a mai atras atentia asupra faptului ca reprezentantii Ministerului Educatiei si ai Guvernului iau in calcul sa ofere elevilor o masa calda in locul laptelui si cornului. Elevii prezenti la dezbatere si-au exprimat convingerea ca, odata cu noua lege, se va pune mai putin accent pe asa-numita „toceala". „Acum citeva saptamini, am avut ocazia impreuna cu alti colegi sa fim formatori ai unui grup de profesori diriginti. Am ridicat atunci urmatoarea problema: daca a acumula informatii este mai important decit a fi creativ. Iar profesorii au sustinut ca este mai important sa ai o cantitate mare de informatii decit sa fii creativ si sa stii sa o folosesti. Dar nu e vina lor, ci a sistemului, care i-a format astfel. Prin noua lege, nu se va mai pune accent asa de mare pe acumularea de informatii", a spus Alexandra Stanescu, vicepresedintele Consiliului Judetean al Elevilor.

Comentarii