Functionarii vor fi la picioarele cetatenilor

luni, 15 noiembrie 2004, 00:00
2 MIN
 Functionarii vor fi la picioarele cetatenilor

Pe ultima suta de metri, inainte de alegerile parlamentare, Guvernul PSD
vrea sa arate romanilor ca le este aproape. Printr-o hotarire de Guvern,
care va intra in vigoare din data de 17 noiembrie 2004, a fost stabilit
programul de masuri pentru combaterea birocratiei ?n activitatea de relatii
cu publicul. Printre masurile pe termen scurt prevazute de hotarire se afla
cele referitoare la programul de lucru cu publicul al autoritatilor locale.
Astfel, in zilele lucratoare, Primaria Roman trebuie sa se afle in legatura
permanenta cu cetatenii ?ntre orele 9.00 si 17.00, iar ?n cel putin trei zile pe
saptamina, ?ntre orele 9.00 si 19.00.
Simbata functionarii vor lucra cel putin ?ntre orele 9.00 si 14.00, programul
de lucru cu publicul urmind sa fie afisat la loc vizibil. Pentru categoriile de
solicitari care presupun completarea unor formulare tipizate, se afiseaza
modelele de completare a cererilor, iar numele persoanelor cu functii de
conducere, ?ncepind cu cel al conducatorului unitatii, se afiseaza ?n spatiile
destinate activitatii cu publicul, precizindu-se programul de audiente al
acestora. Functionarii care au activitate in relatii cu publicul trebuie sa
poarte ecuson dupa un model venit de „sus”, iar fiecare institutie publica
trebuie sa-si afiseze domeniile de competenta, prin ordonarea tematicii ?n
functie de specificul problematicii abordate sau al grupului tinta. „La nivelul
Primariei nu a fost elaborat inca programul de lucru. Cred ca va trebui sa
lucram in schimburi”, a spus Dan Ailincai, purtatorul de cuvint al Primariei.
Pina pe data de 1 martie 2005, autoritatile locale trebuie sa tina cont de
urmatoarele masuri: spatiile destinate activitatii cu publicul se amenajeaza
corespunzator, fara ghisee opace, cu iluminare suficienta si conditii
civilizate de lucru; pentru toate serviciile publice se asigura ?n mod operativ
si gratuit imprimatele tip necesare; publicarea si actualizarea periodica, pe
pagina oficiala de Internet a autoritatii publice, a unor materiale cu caracter
informativ. Printre masurile pe termen lung – data de implementare a lor
fiind 1 iunie 2006 – se numara angajarea de personal specializat avind
aptitudinile necesare pentru relatia cu publicul; introducerea treptata a
programarilor – astfel ?ncit sa se previna aglomerarea sau suprasolicitarea
compartimentelor de lucru cu publicul – precum si a unor servicii speciale
pentru rezolvarea unor cereri cu caracter vadit de urgenta.
De asemenea, actul normativ spune ca functionarul public care se afla in
relatia cu publicul trebuie sa fie calm, politicos si respectuos pe ?ntreaga
perioada a discutiilor si ca trebuie sa manifeste o atitudine pozitiva si
rabdare ?n relatia cu cetateanul, sa foloseasca un limbaj adecvat si corect
din punct de vedere gramatical si sa pastreze confidentialitatea tuturor
informatiilor relevante obtinute de la cetatean. (Lucia CRAINICU)

Comentarii