Comunicat de presă (P)

Fațetele excelenței în educație. Deputatul Camelia Gavrilă susține sportul ieșean

miercuri, 16 ianuarie 2019, 21:26
4 MIN
 Fațetele excelenței în educație. Deputatul Camelia Gavrilă susține sportul ieșean

Camelia Gavrilă susține și apreciază în calitate de profesor, dar și  ca președinte al Comisiei de învățământ, știință, tineret și sport, parteneriatul recent conturat pentru a realiza un centru de excelență sportivă pentru copii, prin implicarea Consiliului Județean Iași, a Federației Române de Fotbal, a Inspectoratului Școlar Județean Iași și a Liceului cu Program Sportiv din Iași.

Deputatul a declarat: “Este de datoria noastră să oferim copiilor, elevilor și tinerilor, oportunități de cunoaștere și învățare, pentru ca mai tărziu, aceștia să poată face alegeri realiste, în deplină cunoștință de cauză. Am participat la întâlnirea de lucru care a avut loc în cursul zilei de ieri, implicându-mă în acest proiect,  întrucât cred în acest demers și am convingerea că sportul înseamnă sănătate, mișcare, asumarea unor valori morale, activitate în echipă, dar și fascinația drumului spre succes și împlinire de sine.
 
Centrul de excelență sportivă vizează selecția a 20 de elevi de clasa a V-a ce vor fi pregătiți pentru fotbalul de performanță, începând cu anul școlar următor, propunându-se astfel un model ce poate fi preluat cu siguranță și în alte sporturi, asigurând  nuclee și școli de antrenare pentru performanța sportivă.
 
Identificarea copiilor talentați, susținerea lor prin burse, pregătirea alături de antrenori și profesori dăruiți sunt provocări pe care comunitatea și școala ieșeană le asumă deja cu mult succes. „Preocuparea pentru excelență la nivelul școlii ieșene este cunoscută și concretizată de-a lungul timpului prin demersuri consecvente, rezultate naționale și internaționale în diferite contexte – competiții, concursuri, olimpiade, dar și prin funcționarea Centrului de excelență pe care l-am coordonat, dezvoltat − incluzând și disciplinele umaniste, cursurile de șah, orele de limbă, cultură și civilizație pentru minorități − și susținut insistent ca profesor, director sau inspector general. Pregătirea elevilor în sensul valorificării potențialului intelectual, creativ, vocațional înseamnă selecție atentă, antrenare cu profesori competenți și pasionați, măsurare de cunoștințe, program riguros pentru evoluție, verificări prin competiții, dar și călătorie a ființei cu partea ei de unicitate spre ceilalți, spre valorile educației de calitate, ale omenescului, în general. A cunoaște, a înțelege universul și natura umană sunt etape la fel de importante precum încercarea de a intui misterul interior al ființei tale, de a celebra unicitatea care se împlinește prin studiu, prin evoluție personală spre adevărata performanță, prin succesul unei competiții, prin recunoașterea valorii personale. Cu siguranță este nevoie de muncă, de studiu, de efort intelectual sau fizic susținut, gândire lucidă, perseverență, ambiție, forță psihologică, de raționalitatea unor opțiuni, dar și o stare de emoție, ardere și trăire pentru o idee, pentru un vis. La fel de importante sunt șansele de a înțelege și de a găsi drumul spre modelarea vocației, fiind nevoie de o întâlnire memorabilă între discipoli și maeștri, între profesori competenți și elevi talentați în domenii științifice sau tehnice, artistice, umaniste sau de vocație sportivă”, a declarat deputatul ieșean Camelia Gavrilă.
 
În general există tendința de a limita excelența la zona științifică, la rezultatele academice, deși talentul, vocația copiilor înseamnă, în aceeași măsură, înclinații artistice, tehnice, sportive, spirituale etc, cu multiple fațete și forme de manifestare. În mod similar, avem obișnuința de a vorbi despre excelență în învățare, dar într-un echilibru firesc trebuie să avem în vedere și excelența în predare, în arta de a fi mentor, de a convinge și modela personalitățile în formare, întrucât este cunoscut faptul că Iașul a dat profesori, maeștri și  antrenori de valoare. 
 
Centrul Național de Excelență pentru fotbal destinat copiilor și juniorilor reprezintă un prim pas spre diminuarea și corectarea anumitor deficiențe în procesul de selecție și antrenare a tinerilor capabili de performanță, iar parteneriatul cu instituțiile abilitate va sprijini copii, tineri care își doresc o carieră în acest domeniu.
 
“Dacă “știința înseamnă putere” în accepția filosofului Francis Bacon, “rafinare a gândirii de zi cu zi” după Einstein, dar și “partea cea mai importantă a fericirii” în viziunea scriitorului antic Sofocle, pe de altă parte, sportul este “vigoarea vitală a umanităţii” (G. Calinescu), iar disciplinele sportive, la fel ca cele artistice, științifice, și tehnologice devin astfel, în lumea contemporană, interesante și atractive pentru elevi, tocmai prin complexitatea și interferența domeniilor, prin trasee inedite, vocaționale sau transcurriculare ce se deschid explorării, înțelegerii, practicării lor de către tânăra generație. Încă din anii de gimnaziu se nasc și se pot îmbogăți vocații, aptitudini, pasiuni, dar și competențe de studiu, de realizare sportivă, de evoluție creativă care anunță, poate, specialiștii, artiștii, sportivii – performeri adevărați de mai târziu. Ei au nevoie acum de susținerea noastră, de o legislație favorabilă, de parteneriate și comunități implicate”, a punctat deputatul ieșean.
 
Deputat PSD de Iași
Prof. dr. Camelia GAVRILĂ
PREŞEDINTELE COMISIEI PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNT,
ŞTIINŢĂ, TINERET ŞI SPORT

Comentarii