(FOTO) Şcoala Gimnazială „George Coşbuc” Iaşi, împlicată într-un proiect strategic

joi, 19 octombrie 2017, 11:44
4 MIN
Şcoala Gimnazială „George Coşbuc” Iaşi, parteneră în cadrul parteneriatului strategic „En route contre le harcèlement" (nr. 2016-1-ES01-KA219-025206_3), finanţat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+, proiect de parteneriat strategic – acţiunea cheie 2, coordonat de liceul IES LEÓN FELIPE, Getafe, Madrid şi având ca parteneri şcolile MOUSIKO SKOLIO SERRON, Serres, Grecia şi ISTITUTO COMPRENSIVO GIOVANNI XXIII TRABIA, Palermo, Italia, a găzduit în perioada 9-13 octombrie 2017, cea de-a treia activitate de învăţare pentru elevi şi profesori prevăzută în calendarul de proiect. Activităţile din această mobilitate au fost organizate de echipa de implementare a proiectului din Şcoala Gimnazială „George Coşbuc” Iaşi, în parteneriat cu Palatul Copiilor şi cu Şcoala Gimnazială „Constantin Erbiceanu”, Erbiceni, Iaşi. Şcoala noastră a primit cu mândrie şi emoţie 5 profesori şi 15elevi din Grecia, Italia şi Spania. În cadrul acestei mobilităţi s-au realizat activităţile prevăzute în formularul de candidatură. Întâlnirea a debutat cu programul artistic organizat de profesorii români, vizitarea şcolii, primirea în cadru festiv a oaspeţilor întâmpinaţi cu pâine şi sare, flori şi mesaje de bun venit.

Activităţile din prima zi au inclus un atelier de scriere creativă de poezie japoneză de trei versuri (haïku) în limba franceză, poeme ce vor fi incluse în calendarul proiectului. Programul a continuat cu atelierul intenaţional de teatru, condus de profesoara de teatru Maria Mentizi din Grecia. Timp de o oră şi jumătate, elevii au luat parte la activităţi interactive, jocuri şi interpretări dramatice ale unor scenarii oferite de organizatori, au pus în scenă mici momente artistice în care au arătat cum se simte victima în cazul hărţuirii şi au oferit în final soluţii pentru a o ajuta, dar şi pentru a schimba atitudinea agresorului şi a-l integra. După pauza de prânz, activităţile au continuat până spre ora 17 cu atelierul, foarte apreciat de altfel, de pictură pe linguri de lemn. Elevii au fost foarte receptivi faţă de modelele tradiţionale româneşti, realizând desene cu adevărat deosebite.

A doua zi a fost dedicată activităţilor de integrare şi relaţionare, vizitelor culturale şi de cunoaştere a împrejurimilor şi frumuseţii tării noastre. Ziua de miercuri a reprezentat punctul culminant al tuturor activităţilor, o zi plină de evenimente desfăşurate pe scena Palatului Copiilor Iaşi. Piesa de teatru-forum, realizată de elevii şcolii noastre în colaborare cu elevii tuturor celor trei ţări partenere, s-a bucurat de un real succes. Finalurile propuse de oaspeţi au fost de asemenea foarte apreciate, în special cel propus de elevii greci. Am profitat de colaborarea noastră cu Palatul Copiilor şi i-am invitat pe scenă pe talentaţii elevi care frecventează cursurile acestuia. I-am avut ca parteneri şi pe elevii Şcolii Gimnaziale din Erbiceni, membri ai ansamblului de dansuri populare Bahluieţul, ce au venit însoţiţi de coregrafii şi de profesorii de canto care îi îndrumă, şi care i-au impresionat pe oaspeţii noştri străini. Am continuat ziua cu vizitarea Bibliotecii Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iaşi şi cu o vizită ghidată a Palatului Culturii. Seara, profesorii au fost invitaţi la operă la Teatrul Naţional. Elevii greci, provenind de la o şcoală de muzică, i-au însoţit, ceilalţi elevi participând în acest timp la un atelier de dansuri populare la Casa Armatei.

Printre alte activităţi desfăşurate, s-au bucurat de un real succes cele din parcul Ariniş de la Gura Humorului, cina festivă din ziua de joi, urmată de servirea tortului şi intonarea imnului proiectului în jurul unui foc de tabără. Oaspeţii au fost realmente încântaţi de atenţia cu care s-au organizat toate evenimentele şi au descoperit ţara noastră într-o lumină de sărbătoare şi mult schimbată faţă de imaginea pe care şi-o creaseră înainte de a coborî pe pământ românesc.

În timp ce elevii, supravegheaţi de colegele noastre, luau parte la activităţile de recreere, coordonatorii proiectului au avut mai multe întâlniri de lucru care au vizat organizarea următoarei mobilităţi, cea de la Madrid, analiza activităţilor realizate până acum, maniera de monitorizare a proiectului şi activităţile ce rămân de realizat, felul în care va arăta calendarul proiectului pentru anul 2018. Toţi elevii au luat masa împreună în oraş de mai multe ori, gustând din specialităţile culinare româneşti, cei găzduiţi de familii au fost primiţi cu multă ospitalitate, motiv pentru care oaspeţii ar fi vrut la final să-şi prelungească şederea în oraşul nostru. Membrii echipei spaniole s-au bucurat de o zi în plus datorită orarului de zbor, fiind martori astfel din plin la sărbătoarea Sfintei Cuvioase Parascheva.  Despărţirea a fost plină de regrete, dar însoţită de dorinţa de a păstra legătura şi de a se revedea în viitorul apropiat.

Ultima activitate realizată împreună cu elevii a constat în evaluarea activităţilor la care au participat aceştia în ultima săptămână. Răspunsurile la chestionare au dovedit că elevii au fost foarte mulţumiţi de ceea ce au experimentat în echipă internaţională şi că ar relua oricând o astfel de experienţă. Vă invităm să urmăriţi derularea activităţilor noastre pe site-ul proiectului: http://enroutecontreleharcelement.weebly.com/, dar şi pe pagina de facebook, special creată pentru diseminarea acţiunilor noastre: https://www.facebook.com/En-route-contre-le-harc%C3%A8lement-378969565835089/?refâaymt_homepage_panel.

Comentarii