Programul Saligny - Analiză pe lista celor 235 proiecte ieșene. 1,7 miliarde disponibile
Iasul se afla în topul judetelor în ceea ce priveste finantarile acordate prin intermedi (...)
citeste totmarti, 17.05.2022
Toate trenurile vizate sunt de noapte, cu vagoane cuşetă şi de dormit în componenţa lor.
CFR a scos la Iaşi trenuri importante din schemă, toate de cursă lungă, dar nu a anunţat absolut nimic publicul călător. Cu atât mai de neacceptat cu cât este vorba de trenuri precum cele pe ruta Iaşi - Timişoara şi retur, unde din trei trenuri cu plecare de la Iaşi mai rămâne doar unul. Pe lângă faptul că nu a anunţat nimic oficial, şi nici la Gară nu era afişat nimic, Regionala CFR Iaşi ne-a oferit şi nouă, reporterilor Ziarului de Iaşi, un răspuns laconic şi după multe insistenţe.
„În contextul cererii mai reduse de trafic la anumite ore şi pe anumite relaţii de călătorie din această perioadă, în vederea utilizării eficiente a resurselor, trenurile de călători IR 1837 şi IR 1838 pe ruta Iaşi - Timişoara vor avea temporar circulaţia suspendată începând cu data de 20 august 2021“ - Este răspunsul laconic primit ieri de la CFR Călători, la o solicitare a Ziarului de Iaşi formulată în urma unor sesizări primite la redacţie.
Verificările noastre chiar pe site-ul societăţii feroviare au scos însă la iveală mai multe modificări. Astfel, trenul interregio Iaşi-Timişoara IRN 1837, cu plecare din Iaşi la ora 18:30 şi un parcurs de 16 ore şi jumătate, va avea ultima cursă pe 19 august. Perechea lui, trenul interregio Timişoara-Iaşi IRN 1838, cu plecare din capitala Banatului la ora 18:02, are programată ultima cursă pe 20 august. După această dată, cele două garnituri vor fi scoase cu totul din circulaţie. Ambele aveau în componenţă vagoane de dormit.
Cealaltă pereche de trenuri de noapte va avea o soartă ceva mai blândă. Interregio IRN 1765, cu plecare la 15:20 din Iaşi, va avea ultima cursă pe 20 august. După 850 km şi 18 ore, va ajunge pentru ultima dată în Timişoara sâmbătă (21 august) dimineaţă. Perechea lui, IRN 1766, cu plecare din Timişoara la ora 13:43 are ultima cursă în această formă pe 21 august.
De pe 22 august, traseul se va scurta până la Cluj-Napoca. De la Iaşi, trenul cu indicativul IRN 01765 va pleca tot la 15:20 şi va sosi la Cluj puţin după miezul nopţii. În sens invers, trenul IRN 1766 va avea ora de plecare 22:30, iar sosirea la Iaşi este fixată pentru ora 7:33. Ambele trenuri vor avea în continuare în componenţă vagoane cuşetă.
Trenul de zi Iaşi-Timişoara IR 1833 şi returul IR 1834 rămân în orar ca şi până acum, cu un parcurs de 15 ore în vagoane clasa I şi clasa a II-a.
La fel şi perechea de trenuri IR 1831/ IR 1832 Galaţi-Iaşi-Cluj şi retur, practic a treia legătură feroviară directă între Iaşi şi Cluj-Napoca, rămâne neschimbată în mersul trenurilor după schimbările din weekendul 21-22 august.
La începutul lunii în curs a fost anulată şi o pereche de trenuri de noapte Iaşi-Bucureşti. Este vorba despre trenul IR 1854, cu plecare din Iaşi (de la 1 august), şi despre garnitura IR 1853, cu plecare din Bucureşti Nord (din 2 august).
Motivul invocat de CFR Călători pentru suspendarea temporară a circulaţiei mai multor trenuri din ţară pe relaţia Bucureşti a fost acelaşi: „contextul cererii mai reduse de trafic la anumite ore şi pe anumite relaţii de călătorie din această perioadă“.
În lista curselor feroviare anulate publicată pe pagina CFR Călători nu se regăsesc însă cele patru trenuri, tur şi retur, care făceau legătura între Iaşi şi Timişoara.
Modificările survin unei serii de incidente petrecute în ultimele zile. Cele mai multe au presupus întârzieri de până la 13 ore, toate ale unor trenuri care circulau spre Timişoara. Astfel, joia trecută, trenul IR 1991 Mangalia - Timişoara a ajuns la destinaţie cu o întârziere de aproape 13 ore, din cauza ruperii reţelei de contact în urma unei furtuni. Trenul în care se aflau şi copii care se întorceau din tabără a aşteptat nouă ore, în câmp, sosirea unei locomotive de rezervă.
De altfel, circulaţia trenurilor a fost dată peste cap în acea zi de ciocnirea a două trenuri de marfă în zona staţiei CFR Feteşti.
Cu o săptămână înainte, în acelaşi loc, un tren de marfă a deraiat, obligând CFR Călători să anuleze sau să devieze mai multe trenuri.
În fine, la începutul acestei săptămâni, alte două trenuri - dinspre Bucureşti, IR 1691, şi dinspre Iaşi, IR 1837 - au ajuns la Timişoara cu mai bine de trei ore întârziere. La prima garnitură s-a stricat locomotiva undeva în Olt, iar cea de a doua a stat mult timp într-o gară pe traseu până când echipele de intervenţie au reînnodat firele rupte de copaci căzuţi pe linie.
Cuvinte cheie: + trenuri anulate, bătaie de joc, cfr, mersul, garnituri
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Rusia este deja în război cu toată Europa. Expert polonez, despre riscul nuclear
Bombă cu meditațiile date de profesori. Anunțul lui Cîmpeanu
LPF, precizări despre barajul pentru Conference League. Cine merge la baraj
Argeş: Un bărbat s-a împuşcat în locuința sa. A lăsat un bilet de adio
Cluj: CJ este singurul din ţară care emite certificate de urbanism digitale
Armand Goșu, doctor în istoria Rusiei: Cred că asistăm la o recalibrare a discursului lui Putin
Primele semne ale disidenţei anti-Putin? Televiziunea rusă îl invită din nou pe colonelul Khodarenok
Diplomat american: Ucraina nu pierde războiul, dar nici nu-l câştigă
Frank Timiş, sforarul din spatele tunului de la Roşia Montană, mereu surprinzător
Japonia îşi redeschide prudent graniţele pentru un număr limitat de turişti străini
Ultima variantă de reabilitare a esplanadei Teatrului National (VIDEO)
Meteorologii anunţă instabilitate atmosferică şi intensificări ale vântului
Bătaie în trafic, lângă podul Cantemir. A intervenit şi o femeie (VIDEO)
Anunţ oficial: Starea fetiţei de 5 ani care a primit transplantul de ficat se menţine critică
Presa americană anunţă că Messi merge la Inter Miami în 2023
Ford se alătură apelului către UE de a vinde doar vehicule 100% electrice din 2035
Iohannis a promulgat legea privind implementarea sistemului RO e-Factura şi factura electronică
Un șofer a "pocnit" un stâlp cu mașina. Accidentul a avut loc în zona industrială (FOTO)
DNA confirmă de ce a fost scoasă USR brutal de la guvernare! (P)
David Chou, autorul atacului armat la o biserică în California, viza comunitatea taiwaneză
Preşedintele Putin se implică personal în războiul din Ucraina până la nivel de colonel
Ministrul Lucian Romaşcanu susţiune că este necesară o resetare a concursului Eurovision
Nu lăsați sportul să moară! Statul trebuie să vină cu facilități pentru investitori! (P)
Ştefan Hell, laureat al Premiului Nobel, conferenţiază la Academia Română
Incendiu masiv la un atelier de mobilă, o casă şi un magazin (FOTO)
"Doctor Strange în Multiversul Nebuniei", pe primul loc în box office românesc de weekend
Un tânăr de 21 de ani s-a aruncat de la etajul 4 al unui bloc din Mircea. El era băut
EXERCIŢIU: Pompierii ieşeni intervin pentru stingerea unui incendiu la un centru comercial
Jake Daniels, primul fotbalist în activitate din Marea Britanie care recunoaşte că este homosexual
O bizarerie: Războiul dintre state şi economiile lor, sau capacul lui Putin
Cum trebuie citite demersurile d-lui Macron de modificare a Tratatului UE (II)
Iată un pasaj care trebuie citit cu mare atenţie şi cu băgare de seamă
Un an irosit de Poli Iaşi: gafe, cheltuieli enorme, dezechilibru financiar
Programul Saligny - Analiză pe lista celor 235 proiecte ieșene. 1,7 miliarde disponibile
Vizitatori în număr record la Noaptea Muzeelor: peste 13.000 la Muzeul Literaturii Române
Concurs de proiecte de mediu pentru elevi: iată câştigătorii!
Biciclist amendat de Poliţie la Iaşi pentru că nu a semnalizat
„Biliard” pe şosea, după ce un şofer băut nu a văzut indicatorul Stop
Beat mort pe motoscuter, a fugit când poliţia i-a făcut semn să oprească
Doza 4: iată tot ce este bine de ştiut! Cei mai titraţi medici din ţară explică
Zdelca semnată cu răposatul era să îl bage direct în închisoare, în prag de pensie
(FOTO) O poveste din Bucium: locul unde s-au întâlnit Turnul Babel şi Arca lui Noe
Alexandru LĂZESCUCum trebuie citite demersurile d-lui Macron de modificare a Tratatului UE (II) |
Briscan ZARACântăreţul cântăreţilor |
Cristina DANILOVTe văd abătut, nu ai vrea să vorbim despre asta? |
Mihai DORINPreşedintele îngrijorării noastre |
Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.