anunturi
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

Modificări importante în mersul trenurilor, făcute în bătaie de joc

Bătaie de joc la CFR. Trenuri importante, de cursă lungă, anulate la Iași fără anunț

GALERIE
tren
  • tren
- +

Toate trenurile vizate sunt de noapte, cu vagoane cuşetă şi de dormit în componenţa lor.

CFR a scos la Iaşi trenuri importante din schemă, toate de cursă lungă, dar nu a anunţat absolut nimic publicul călător. Cu atât mai de neacceptat cu cât este vorba de trenuri precum cele pe ruta Iaşi - Timişoara şi retur, unde din trei trenuri cu plecare de la Iaşi mai rămâne doar unul. Pe lângă faptul că nu a anunţat nimic oficial, şi nici la Gară nu era afişat nimic, Regionala CFR Iaşi ne-a oferit şi nouă, reporterilor Ziarului de Iaşi, un răspuns laconic şi după multe insistenţe.

„În contextul cererii mai reduse de trafic la anumite ore şi pe anumite relaţii de călătorie din această perioadă, în vederea utilizării eficiente a resurselor, trenurile de călători IR 1837 şi IR 1838 pe ruta Iaşi - Timişoara vor avea temporar circulaţia suspendată începând cu data de 20 august 2021“ - Este răspunsul laconic primit ieri de la CFR Călători, la o solicitare a Ziarului de Iaşi formulată în urma unor sesizări primite la redacţie.

Verificările noastre chiar pe site-ul societăţii feroviare au scos însă la iveală mai multe modi­ficări. Astfel, trenul interregio Iaşi-Timişoara IRN 1837, cu plecare din Iaşi la ora 18:30 şi un parcurs de 16 ore şi jumătate, va avea ultima cursă pe 19 august. Perechea lui, trenul interregio Timişoara-Iaşi IRN 1838, cu plecare din capitala Banatului la ora 18:02, are programată ultima cursă pe 20 august. După această dată, cele două garnituri vor fi scoase cu totul din circulaţie. Ambele aveau în componenţă vagoane de dormit.

Cealaltă pereche de trenuri de noapte va avea o soartă ceva mai blândă. Interregio IRN 1765, cu plecare la 15:20 din Iaşi, va avea ultima cursă pe 20 august. După 850 km şi 18 ore, va ajunge pentru ultima dată în Timişoara sâmbătă (21 august) dimineaţă. Perechea lui, IRN 1766, cu plecare din Timişoara la ora 13:43 are ultima cursă în această formă pe 21 august.

De pe 22 august, traseul se va scurta până la Cluj-Napoca. De la Iaşi, trenul cu indicativul IRN 01765 va pleca tot la 15:20 şi va sosi la Cluj puţin după miezul nopţii. În sens invers, trenul IRN 1766 va avea ora de plecare 22:30, iar sosirea la Iaşi este fixată pentru ora 7:33. Ambele trenuri vor avea în continuare în componenţă vagoane cuşetă.

Trenul de zi Iaşi-Timişoara IR 1833 şi returul IR 1834 rămân în orar ca şi până acum, cu un parcurs de 15 ore în vagoane clasa I şi clasa a II-a.

La fel şi perechea de trenuri IR 1831/ IR 1832 Galaţi-Iaşi-Cluj şi retur, practic a treia legătură feroviară directă între Iaşi şi Cluj-Napoca, rămâne neschimbată în mersul trenurilor după schimbările din weekendul 21-22 august.

La începutul lunii în curs a fost anulată şi o pereche de trenuri de noapte Iaşi-Bucureşti. Este vorba despre trenul IR 1854, cu plecare din Iaşi (de la 1 august), şi despre garnitura IR 1853, cu plecare din Bucureşti Nord (din 2 august).

Motivul invocat de CFR Călători pentru suspendarea temporară a circulaţiei mai multor trenuri din ţară pe relaţia Bucureşti a fost acelaşi: „contextul cererii mai reduse de trafic la anumite ore şi pe anumite relaţii de călătorie din această perioadă“.

În lista curselor feroviare anulate publicată pe pagina CFR Călători nu se regăsesc însă cele patru trenuri, tur şi retur, care făceau legătura între Iaşi şi Timişoara.

Incidente în lanţ în ultimele zile pe căile ferate

Modificările survin unei serii de incidente petrecute în ultimele zile. Cele mai multe au presupus întârzieri de până la 13 ore, toate ale unor trenuri care circulau spre Timişoara. Astfel, joia trecută, trenul IR 1991 Mangalia - Timişoara a ajuns la destinaţie cu o întârziere de aproape 13 ore, din cauza ruperii reţelei de contact în urma unei furtuni. Trenul în care se aflau şi copii care se întorceau din tabără a aşteptat nouă ore, în câmp, sosirea unei locomotive de rezervă.

De altfel, circulaţia trenurilor a fost dată peste cap în acea zi de ciocnirea a două trenuri de marfă în zona staţiei CFR Feteşti.

Cu o săptămână înainte, în acelaşi loc, un tren de marfă a deraiat, obligând CFR Călători să anuleze sau să devieze mai multe trenuri.

În fine, la începutul acestei săptămâni, alte două trenuri - dinspre Bucureşti, IR 1691, şi dinspre Iaşi, IR 1837 - au ajuns la Timişoara cu mai bine de trei ore întârziere. La prima garnitură s-a stricat locomotiva undeva în Olt, iar cea de a doua a stat mult timp într-o gară pe traseu până când echipele de intervenţie au reînnodat firele rupte de copaci căzuţi pe linie.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cum trebuie citite demersurile d-lui Macron de modificare a Tratatului UE (II)

Alexandru LĂZESCU

Cum trebuie citite demersurile d-lui Macron de modificare a Tratatului UE (II)

Într-un fel chiar şi Eurovisionul a arătat de ce mulţi europeni, mai ales cei din grupul nordic şi de pe flancul estic, nu au deloc încredere că o Europă suverană sub comandă franco-germană, decuplată de „anglo-saxoni”, le-ar putea asigura securitatea.

opinii

Cântăreţul cântăreţilor

Briscan ZARA

Cântăreţul cântăreţilor

Era o situaţie aproape incredibilă. E ca şi cum ai accepta la un concert de operă pe cineva care nu are voce decât de cântat sub duş, doar că să primească şi acela un salariu, din milă, din compasiune sau vreun interes. De fapt nu cred că exagerez dacă zic că în asta constau de fapt eşecurile pe bandă rulantă din toate domeniile de activitate din această ţară: lipsa de profesionalism a oamenilor.

Te văd abătut, nu ai vrea să vorbim despre asta?

Cristina DANILOV

Te văd abătut, nu ai vrea să vorbim despre asta?

Avem o provocare imensă, tocmai conștientizăm că sinuciderea există, că este o situație care necesită intervenție urgentă, că depășește situația în care cineva vrea doar să atragă atenția. Am auzit pe cineva spunând „Hai să vorbim despre sinucidere ca să nu mai vorbim despre sinucideri”, așa că va trebui, că ne place sau nu, să vorbim despre asta.

Preşedintele îngrijorării noastre

Mihai DORIN

Preşedintele îngrijorării noastre

Trăim vremuri grele, războiul e la fruntarii, starea de sărăcie şi depresie a populaţiei se adânceşte, iar ca un blestem cu repetiţie, clasa politică a coborât la cel mai de jos nivel de competenţă din toată istoria noastră post-decembristă. 

pulspulspuls

Iată un pasaj care trebuie citit cu mare atenţie şi cu băgare de seamă

Iată un pasaj care trebuie citit cu mare atenţie şi cu băgare de seamă

Stimaţi ieşeni, vă oferim pe astăzi un pasaj, unul mic dar tare interesant, din rechizitoriul care a dus la condamnarea la 10 ani a fostului premare de Bucureşti Sorin Oprescu. 

Caricatura zilei

Grătar la bloc, în balcon

Editia PDF

Bancul zilei

Doi rechini : - Ce faci, ma? - Am fost bolnav... - Pai, ce-ai avut?  - Am mâncat un general rus si o saptamân (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.

    X