Dincolo era mai ieftin. Mega Image, amendată la Iaşi cu 100.000 lei din pricina unei salate de ton cu „Preţ mic garantat”. La Carrefour s-a găsit una mai ieftină

miercuri, 04 octombrie 2023, 01:50
2 MIN
 Dincolo era mai ieftin. Mega Image, amendată la Iaşi cu 100.000 lei din pricina unei salate de ton cu „Preţ mic garantat”. La Carrefour s-a găsit una mai ieftină

Campaniile publicitare ale supermarket-urilor, prin care se anunţă cele mai mici preţuri, au intrat în atenţia inspectorilor Protecţiei Consumatorului. Mega Image SRL a fost amendată pentru practici comerciale înşelătoare, după ce comisarii au găsit produse similare la preţuri mai mici în alt supermarket.

 

Inspectorii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) au controlat în august anul trecut activitatea Mega Image. La acea dată, în magazinele companiei se derula o campanie intitulată „Preţ mic garantat”. Regulamentul propriu al campaniei atesta faptul că produsele marcate cu această referinţă aveau preţul mai mic de la cel al produselor marcă proprie ale altor operatori economici. Comisarii CRPC au constatat că lucrurile nu stăteau însă aşa. Mega Image oferea spre vânzare „Salată de ton italiană Delhaize” de 250 grame la preţul de 10,99 lei. Un produs similar, „Salată de ton italiană Carrefour”, de acelaşi gramaj, costa însă doar 9,39 lei.

Conform legii, practicile comerciale înşelătoare sunt cele care conţin informaţii false, induc în eroare sau sunt susceptibile a induce în eroare consumatorul mediu. Amenda pentru astfel de practici pleacă de la 5.000 de lei, dar poate urca şi până la 100.000 lei. Comisarii CRPC au apreciat că oferirea spre vânzare a salatei de ton la un preţ cu 1,6 lei mai mare decât produsul similar al concurenţei se încadrează în această categorie maximă.

Sancţiunea aplicată de CRPC a fost contestată de Mega Image SRL în faţa magistraţilor Judecătoriei. Pe rând argumentele companiei au fost respinse de judecători. Reprezentanţii Mega Image au invocat faptul că textul legii instituie practic o prezumţie de practică comercială incorectă. De asemenea, ei au apreciat că pentru a fi calificată drept „practică”, o faptă ar fi trebuit să fie repetată. „Atât timp cât în domeniul protecţiei consumatorilor se are în vedere accesul consumatorilor la informaţii complete, corecte şi precise asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor şi atât timp cât consumatorii beneficiază de dreptul de a fi informaţi complet, corect şi precis, asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, susţinerile petentei sub acest aspect, apar ca lipsite de fundament, aceasta, în calitate de operator economic fiind obligată să pună pe piaţă numai produse sau servicii care corespund caracteristicilor prescrise sau declarate şi să se comporte în mod corect în relaţiile cu consumatorii”, au conchis judecătorii.

Aceştia au respins plângerea Mega Image, confirmând aprecierea comisarilor CRPC. Sentinţa a fost contestată însă de reprezentanţii Mega Image, procesul urmând să se reia în faţa Tribunalului. 

Comentarii