Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Concluziile instanţei sunt neobişnuite, raportat la celelalte dosare de ucidere din culpă soluţionate până acum. Deşi a depăşit uşor viteza legală şi a lovit cu TIR-ul un pieton, instanţa a considerat că nu a asta a provocat accidentul. Pietonul a vrut să traverseze, noaptea, prin loc nepermis, o porţiune de drum european care era neiluminată. „Nu poate fi admis a se pretinde conducătorilor auto să circule pe un drum european, în afara localităţii, la o oră când traficul este unul semnificativ, cu o viteză de 33-39 km/h, pentru a preîntâmpina eventuala apariţie a unor pietoni pe suprafaţa carosabilă, întrucât ar însemna blocarea efectivă a circulaţiei pe aceste drumuri“, a concluzionat judecătorul.
Un proces complicat în care s-au efectuat în ultimii ani nenumărate simulări şi expertize a fost finalizat, acum două zile, de Curtea de Apel Iaşi. Un bărbat de 36 de ani, originar din judeţul Vaslui, şofer profesionist, a fost achitat definitiv de infracţiunea de ucidere din culpă pentru care a fost judecat.
Magistraţii au concluzionat că Dumitru Alin Morariu nu este vinovat de moartea unui bărbat care a fost strivit de vehiculul său, un autotren marca Scania, cu semiremorcă.
Cum a avut loc accidentul
Şoferul profesionist a fost judecat pentru un accident mortal ce a avut loc pe 8 decembrie 2015, pe DE 583, între Valea Lupului şi Leţcani, pe sensul de mers spre Târgu Frumos.
Accidentul a avut loc la orele dimineţii, când victima, un vârstă de 47 de ani, se întorcea cu un alt bărbat de la o fermă şi ar fi fost sub influenţa băuturilor alcoolice. La un moment dat, victima a coborât din maşină pentru a merge la un bar situat în partea opusă a DE 583.
Porţiunea prin care a vrut bărbatul să traverseze avea o limitare de viteză de 60 de km/h, victima intrând pe drumul european fără a se asigura, în condiţiile în care purta haine negre, afară era întuneric, iar iluminatul public încă nu fusese pornit.
La un moment dat, victima a ajuns la axul drumului şi s-a oprit, vehicule care veneau dinspre Leţcani frânând brusc pentru a nu-l lovi. În loc să îşi continue traversarea neregulamentară, victima a făcut un pas înapoi şi a fost lovit violent de autotrenul condus de Morariu.
Probele adunate la dosar au demonstrat că şoferul nu şi-a dat seama că a lovit o persoană, el oprind abia când a văzut, în oglinzile retrovizoare, că maşinile din spatele său fuseseră oprite. Audiat, Morariu a spus că a crezut că i-a explodat un pneu atunci când a lovit victima.
Autorităţile au efectuat o expertiză care a relevat că şoferul conducea cu 62 de km/h. O altă expertiză a fost efectuată şi în instanţă, judecătorii dorind să afle care ar fi fost viteza maximă cu care şoferul trebuia să circule pentru a putea observa pietonul.
„Deoarece nu spaţiul de vizibilitate (pe întuneric, la lumina farurilor) depinde de viteza de deplasare ci viteza de deplasare trebuie adaptată funcţie de spaţiu de vizibilitate, în cazul concret, singura valoare a vitezei care permitea evitarea impactului era «0»“, se arată în expertiză.
Expertul a continuat experimentul şi a arătat că, în condiţii de întuneric, dacă două maşini merg cu luminile de întâlnire aprinse, spaţiul de vizibilitate se reduce la 20-25 de metri. Ca să poată opri un autotren pe această suprafaţă, şoferul ar fi trebuit să conducă cu 33-39 de km/h.
Şi chiar dacă ar fi mers cu această viteză, expertul a precizat că nu era obligatoriu ca şoferul să îl poată vedea pe pieton pentru că în experiment nu au fost luate în calcul şi alte variabile: Faptul că pietonul era îmbrăcat în negru, faptul că şoferul se afla la o înălţime de 2,5 metri de sol etc.
Din acest motiv, judecătorii au concluzionat că vina accidentului i-a revenit exclusiv pietonului, cu toate că şoferul a depăşit uşor viteza legală în zonă.
„Nu poate fi admis a se pretinde conducătorilor auto să circule pe un drum european, în afara localităţii, la o oră când traficul este unul semnificativ, cu o viteză de 33-39 km/h, pentru a preîntâmpina eventuala apariţie a unor pietoni pe suprafaţa carosabilă, întrucât ar însemna blocarea efectivă a circulaţiei pe aceste drumuri şi ar constitui în acelaşi timp o încălcare a obligaţiei de a asigura fluenţa traficului“, a precizat judecătorul.
Nu e primul caz de acest gen. În 2016, Curtea de Apel Iaşi a achitat de asemenea un şofer acuzat de infracţiuni similare. Acel şofer a fost achitat deşi circulase cu 79 km/h pe un drum european, în localitate, moment în care un pieton a intrat efectiv în faţa sa, pe stradă.
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Permis reţinut în vederea anulării: mergea beat criţă cu maşina prin sat
S-a aprobat o nouă majorare de tarife la CFR Călători. Intră în vigoare luni
Guvernul PSD și Antibiotice Iași: un parteneriat strategic pentru sănătatea românilor (P)
Diana Şoşoacă: Mă gândesc foarte serios să candidez la primăria Iaşiului. Cred că voi candida
Doliu la Tribunalul Iaşi. „A fost un accident”. O judecătoare abia pensionată a murit la 54 de ani
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Angajat al Primăriei Timișoara, prins de primar copiind la examen cu o cască (P)
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |