De Business

Punem punctul pe știi

Înghesuială mare la deschiderea unui nou magazin de bricolaj

sâmbătă, 25 iunie 2016, 01:50
4 MIN

Fostul magazin Baumax a fost transformat în Leroy Merlin. La deschidere, cele mai căutate produse au fost aparatele de aer condiţionat şi maşinile de găurit.

 

Aparatele de aer condiţionat s-au vândut mai ceva ca pâinea caldă cu ocazia inaugurării celui mai nou magazin de bricolaj din municipiu. Sute de ieşeni s-au strâns dis-de-dimineaţă în parcarea fostului Baumax, vis a vis de CET, pentru a pune mâna măcar pe unul dintre produsele vândute la preţuri promoţionale cu acest prilej. La ora 7 dimineaţa, atunci când conducerea retailerului a deschis oficial magazinul din Iaşi, în aplauzele angajaţilor Leroy Merlin, ieşenii s-au dus glonţ să caute aparatele şi produsele care aveau cel mai atractiv preţ. „Înarmaţi” cu broşurile şi revistele cu promoţii distribuite de angajaţii retailerului, ieşenii au găsit imediat cele necesare prin casă sau gradină. Compania franceză anunţase că va veni în întâmpinarea ieşenilor, încă de la deschiderea magazinului, cu aproape 28.000 de produse, cu preţuri adaptate la puterea de cumpărare a tuturor clienţilor.

 
„E bine să fie în casă!”
 
Valul de caniculă din ultimele zile a impulsionat vânzările de aparate de aer condiţionat, astfel că, în doar câteva minute de la deschidere, zeci de produse de acest tip, la preţul de 1.179 lei fiecare, şi-au găsit noi proprietari. Ieşenii au acordat mare interes şi maşinilor de găurit 12VNICD, un astfel de dispozitiv fiind comercializat ieri cu preţul de 62 de lei. Mulţi au fost „seduşi” de reducerile practicate la anumite produse, aşa încât au cumpărat mai mult pentru a avea oricând la îndemână un asemenea aparat. „Lasă, că e bine să fie în casă!”, spunea un ieşean soţiei sale, după care a şi pus o maşină de găurit în cărucior, în drum spre casierie. Instalaţiile sanitare, cele de bucătărie, respectiv decoraţiunile au fost de asemenea în centrul atenţiei ieri, ieşenii cumpărând fiecare după necesităţi şi bugetul planificat. „Cel mai important este că avem circa 30.000 de referinţe în magazin şi angajamentul nostru este ca pe aceste referinţe de produse să fim cei mai ieftini. Am prospectat deja preţurile practicate de concurenţă şi dorim să avem întotdeauna preţurile cele mai accesibile pentru a veni în sprijinul clienţilor noştri. Al doilea mare angajament pe care şi-l ia magazinul nostru este că avem şi vom avea întotdeauna stocuri importante pentru produsele care se vând mult, iar al treilea angajament este că vom avea o echipă în interesul clienţilor, care să îi consilieze întotdeauna pentru ca să găsească produsele de care au nevoie”, a declarat Xavier Claudel, directorul unităţii Leroy Merlin din Iaşi.
 
Magazinul, preluat de la austrieci
 

Noul magazin de bricolaj din Iaşi, al paisprezecelea al reţelei Leroy Merlin în România, se întinde pe o suprafaţă de 13.000 de metri pătraţi, la care se adugă un spaţiu drive-in dispus pe o suprafaţă de 4.000 de metri pătraţi, unde clienţii pot să îşi încarce direct marfa în maşină. Terenul pe care se află actualul magazin aparţine societăţii Moldoplast, deţinută de omul de afaceri Michael Nseir, şi a fost închiriat de retailer pe o perioadă de 10 ani. Compania franceză de bricolaj a angajat aproximativ 100 de salariaţi la noul punct de lucru, ce este deschis de luni până sâmbătă între orele 7-21 şi duminică între orele 9-20. În urmă cu aproape doi ani, retailerul austriac de bricolaj Baumax a vândut către grupul francez Adeo, proprietarul magazinelor Leroy Merlin, cele 15 magazine pe care le deţinea în România, printr-o tranzacţie în acţiuni.

Ulterior, compania franceză a demarat transformarea acestora în unităţi sub propria marcă. În acest an, Leroy Merlin a inaugurat şi primele magazine din Moldova, în Bacău şi Suceava, în luna mai. În afară de inaugurarea magazinului din Iaşi, retailerul va mai deschide până la finele acestui an şi o locaţie în municipiul Timişoara. Frédéric Lamy, directorul general Leroy Merlin România, prezent ieri la inaugurarea magazinului din Iaşi, crede că Iaşul şi întreaga zonă a Moldovei deţine un mare potenţial de dezvoltare pentru companie în viitor. „Aşa cum am promis, vom finaliza în timp util procesul de rebranding al reţelei de magazine achiziţionate, pentru că ne dorim ca un numar cât mai mare de români să plătească mai puţin pentru produse de bricolaj de calitate şi servicii impecabile. Acest lucru nu ar fi fost posibil fără deschiderea unui magazin în Iaşi, acest oras fiind un pol important în regiunea Moldovei, o zonă în care credem şi care deţine un mare potenţial de dezvoltare în viitor. Ultimii 3 ani au marcat un trend de creştere semnificativ pentru acest oraş şi credem ca în următorii 5, creşterea zonei va fi exponenţială. Vom fi alături de ieşeni în dezvoltarea oraşului şi a întregii regiuni”, a declarat Lamy.

 

 

Comentarii