De Business

Punem punctul pe știi

Se inmultesc plingerile la adresa firmelor ce monteaza aparate de aer conditionat

joi, 26 iulie 2007, 18:12
2 MIN
 Se inmultesc plingerile la adresa firmelor ce monteaza aparate de aer conditionat

Tot mai multe firme care monteaza aparate de aer conditionat nu isi onoreaza contractele incheiate cu clientii. In ultimul timp pe adresa Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) s-au inregistrat zece plingeri la adresa firmelor de profil. Printr-un astfel de calvar a trecut si ieseanca Andreea Abaza care dupa ce a cumparat un aparat de aer conditionat cu montare gratuita s-a trezit ca nu il poate folosi decit pe post de moblier. „Am achizitionat un aparat de aer conditionat joia trecuta, cu instalare gratuita. Din trei firme care asigura montajul in Iasul pentru societatea de la care am luat aparatul, doar una garanta pentru luni, acum trei zile. Au trecut mai mult de trei zile de la asa-zisa programare si nimeni nu da nici o explicatie. La o alta societate mi s-a spus neoficial ca nu isi respecta contractele si indeplinesc comenzile doar daca platim in plus", ne-a povestit Abaza. Desi a sunat de nenumarate ori la firma respectiva, sefii au expediat-o rapid sau s-au aratat surprinsi ca nu au ajuns inca angajatii. „De la OPC mi-au spus sa le solicit un numar de inregistrare. Am sunat iar la firma si cind au auzit ca vreau un numar de inregistrare mi-au spus ca nu se fac programari cu numar de inregistrare, ca scriu doar datele clientului si le dau angajatilor", a mai spus Abaza. Contactati telefonic, de reporterii „Ziarului de Iasi" reprezentantii firmei nu au vrut sa comenteze situatia in care se afla o parte dintre cumparatori. „Si care este problema dumneavoastra? Am mult de lucru si nu am timp de discutii", ne-a apostrofat seful societatii Robert Sim care a refuzat sa isi divulge numele. Conducerea OPC sustine ca solutia pe care clientii o au la indemina este de a solicita documentul in care se prevede data instalarii aparatului de aer conditionat. „Obligatia ii revine vinzatorului, dar clientul trebuie sa fie atent la clauzele prevazute in contract. Pentru a efectua controale, avem nevoie de un document din care sa reiasa ca societatile respective nu au respectat clauzele contractuale. Amenzile pentru acest tip de abateri sint cuprinse intre 2.000 si 4.000 de lei", a declarat Maria Popa, director executiv al OPC. 

Comentarii