Eurotrip
epimedica
franco
mesterescu

vineri, 29.07.2016

SCANDALOS! Student plimbat între spitale şi tratat cu orez până a făcut peritonită

GALERIE
anitei marianAnitei Marian student
  • anitei marian
  • Anitei Marian student
- +

Un student al Universităţii „Al.I. Cuza“ era cât pe ce să devină un nou „domn Lăzărescu“: şi-a început ziua acuzând dureri abdominale şi a terminat-o la spital, în stare gravă, operat de peritonită. Totul pentru că, timp de o zi întreagă petrecută dintr-un spital în altul, nimeni nu a putut să îi pună un diagnostic banal: apendicită. Şi asta după ce unul dintre doctorii care l-au consultat i-a recomandat acestuia să se ducă acasă şi să mănânce „orez fiert“, pentru a contracara diareea. A ajuns astfel în situaţia dramatică de a face peritonită în timp ce era plimbat de la un spital la altul, unde i se dădeau tot felul de diagnostice fără legătură cu apendicita. Ba chiar, deşi îndoit de durere, la unul dintre medici, acesta nici măcar nu l-a invitat să ia loc pe scaun.

Marian Aniţei, student în anul I la Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice, s-a simţit în cursul zilei de miercuri rău şi a sunat-o întâi pe verişoara sa, Gabriela Arnăutu, studentă mai mare, în anul al III-lea, la Facultatea de Medicină de la Universitatea de Medicină şi Farmacie din Iaşi.

Simptomele lui Marian de dimineaţă erau o stare de greaţă continuă, vomând des, cu dureri abdominale în partea dreapta jos a abdomenului, şi o diaree acută. Văzând că durerile se accentuau, vara sa a sunat la numărul unic de urgenţe în jurul orei 10.30, însă i s-a transmis că nu există nicio maşină disponibilă pentru intervenţie. Până aproape de ora 13, aceştia au tot aşteptat şi au sunat la 112 pentru a vedea dacă există posibilitatea ca o ambulanţă cu medic să vină să îl preia pe Marian.

„Iniţial, la ora 10.30 dimineaţă am sunat la 112, că nu mai putea să se ridice din pat. Am sunat la ambulanţă, m-a amânat o jumătate de oră, apoi încă o jumătate de oră... Nici până la ora 13 la amiază nu s-a prezentat la noi. La 13.30 m-au sunat să mă întrebe dacă mai este nevoie de maşină, iar atunci noi eram deja la Boli Infecţioase“, a spus Gabriela Arnăutu.

Trei ore pentru o ambulanţă

În momentul în care au văzut că o ambulanţă nu va ajunge în Copou, la căminul C10, din Complexul Codrescu al UAIC, cei doi au luat un taxi pentru a ajunge la Spitalul de Urgenţe „Sfântul Spiridon“. Acolo, în urma unei consultaţii, Gabriela Arnăutu susţine că tinerii au fost trimişi către Spitalul de Boli Infecţioase, existând suspiciunea că Marian ar suferi o toxiinfecţie alimentară.

„La Urgenţe, domnul doctor de acolo nici măcar nu a aşezat pacientul pe un scaun. A stat în picioare, faţă în faţă, l-a întrebat dacă a vomitat şi dacă a avut diaree, Marian a răspuns că da, şi domnul doctor ne-a trimis la Infecţioase, că, a zis, «nu e problema noastră». Am insistat să îi spun că are dureri în partea dreaptă, că îl poate palpa să vadă dacă este cumva vorba de o apendicită“, a spus tânăra.

Medicul însă nu s-a lăsat înduplecat. La Boli Infecţioase, doctorul de gardă care l-a consultat pe Marian i-a prescris Furazolidon şi Smecta, pentru diaree, şi i-a recomandat să se interneze, dar numai pentru investigaţii mai detaliate.

„I-a dat Smecta când Marian avea apendicită, care a şi pocnit până la urmă şi a dat în peritonită. Normal că am refuzat internarea: de ce să stăm la Boli Infecţioase să luăm Furazolidon şi Smecta, când avea nevoie de un consult de apendicită, să vedem în ce stare e apendicele? Medicul mi-a spus, dacă tot mergem acasă, să îi fac orez fiert, ca să îi treacă burta“, a spus studenta.

De la Spitalul de Boli Infecţioase, tinerii s-au întors în Copou, la cămin, unde Mihai a mâncat orez fiert şi a luat pastilele. Dar, după o oră, degetele de la mâini au început să i se învineţească.

„Ne-am gândit şi noi că poate fi vorba de o apendicită. Când am văzut că se simte tot rău, am sunat noi la ambulanţă, şi a venit un echipaj de la SMURD. Ne-au spus că a fost o zi încărcată şi că le-a fost foarte greu să găsească maşini“, a declarat Roxana Grecu, şeful complexului Codrescu.

În jurul orei 15.30, ambulanţa SMURD l-a preluat pe pacient şi l-a transportat din nou la Urgenţe, la „Sfântul Spiridon“.

„Acolo a stat vai de capul lui până la ora 19, pe un scaun amărât la urgenţe, până când i-au făcut toate investigaţiile. Abia la şapte s-a întâmplat asta: era mort de oboseală, i se învineţiseră degetele, iar abia la ora 22 seara a fost operat, iar medicul ne-a spus că avea peritonită locală. S-a rezolvat, sperăm acum să fie o recuperare OK“, a declarat Gabriela Arnăutu.

Vina o poartă sistemul

Urmărind la nivel instituţional firul desfăşurării evenimentului, se poate observa că Marian a ajuns în starea avansată a apendicitei în urma unei slăbiciuni generale a sistemului medical. Apropiaţi ai băiatului povestesc că doctorii i-au explicat, după operaţie, că peritonita putea să fi apărut în timp ce aştepta pe holurile spitalului. În dimineaţa zilei de miercuri, ca în majoritatea zilelor, reprezentanţii Serviciului de Ambulanţă Judeţean Iaşi au precizat că nu a existat nicio maşină la ora dimineţii care să-l preia pe pacient.

„Este un lucru care se întâmplă aproape zi de zi, nu este o noutate. Resursele noastre sunt limitate. Vorbim de un serviciu complementar, şi nu întotdeauna există o maşină liberă, cu echipaj, pentru a prelua un pacient. Din păcate, în ultima perioadă nu mai există varianta zilelor sau nopţilor uşoare. Vă vorbeşte un urgentist din anii ’90 şi până în prezent. Este din ce în ce mai dificil, resursele noastre ar trebui dublate ca să încerci pe cât posibil să faci faţă valurilor de solicitări. Resursele scad, maşinile se casează, însă în 2015 nu am primit nicio maşină nouă. Şi, la cum se preconizează, nu vom primi nici în 2016“, a declarat Nicolai Pralea, asistent medical principal al SAJ şi purtător de cuvânt.

Acesta a precizat că multe dintre ambulanţe rămân blocate cu pacienţi care sunt plimbaţi de la o clinică la alta sau de la un spital la altul, şi că o eventuală construire a unui Spital Regional de Urgenţe ar uşura munca pe care ar face-o ambulanţele, care s-ar ocupa doar de aducerea pacienţilor bolnavi, şi nu de transferul lor prin Iaşi, când se pierd ore întregi.

„Nu puţine sunt cazurile în care plimbi un pacient la trei-patru spitale şi aloci pentru asta două-trei ore. Vă dau exemplu din familia mea, oricare ar fi, o rudă sau alta, în momentul în care i se spune de la dispecerat că nu are resursa necesară, ori vin eu cu maşina mea dacă sunt liber, acasă, ori ia un taxi şi se duce la urgenţe şi este salvat. Pentru că, din păcate, nu avem 2.000 de ambulanţe să intervenim cum am dori“, a adăugat acesta.

Operat la 12 ore de la primul apel

Conform reprezentanţilor Spitalului „Sfântul Spiridon“, pacientul figurează oficial ca fiind internat imediat după ce a fost adus, la ora 15.45, de către echipajul SMURD.

„În cadrul UPU s-a prezentat la ora 15.45 când a fost adus de un echipaj SMURD. I s-au făcut analize şi ecografie, iar mai apoi a fost operat. Intervalul de aşteptare de câteva ore este normal, pentru că erau necesare analizele pentru stabilirea diagnosticului. Nu putea fi operat fără să se ştie exact care este diagnosticul“, a declarat prof.dr. Diana Cimpoeşu, medic-şef UPU-SMURD.

Conform unor surse oficiale din Spitalul de Boli Infecţioase, tânărul ar fi fost bănuit de toxiinfecţie alimentară fiindcă s-a presupus că, fiind direcţionat de la „Sf. Spiridon“, a fost verificată posibilitatea ca el să sufere de apendicită.

Purtătorul de cuvânt al spitalului, Teodor Dănuţ, medic primar infecţionist, a declarat că pacientul a semnat că refuză internarea, şi de aceea a fost trimis acasă, fiindcă doctorul de gardă ar fi dorit să facă investigaţii suplimentare.

„Este consemnat faptul că pacientului i s-a explicat că s-a dorit internarea lui fiindcă prezenta semne de boală, dar acesta a semnat că refuză internarea. Nu toţi pacienţii care au indicaţii că ar fi necesară internarea doresc să se interneze în spital, şi el şi-a asumat că refuză. Dacă ar fi fost o diaree banală, probabil că nu s-ar fi insistat şi nu s-ar fi cerut refuzul în scris al acestuia. Este adevărat, unele apendicite debutează cu diaree“, a declarat medicul.

Comentarii Facebook

(23 comentarii)

Citeste Faq
Scrie un comentariu

Toate campurile sunt obligatorii!

Cod verificare* Security Code
Toate campurile sunt obligatorii!
Comentariile cu continut licentios vor fi sterse.
Sambata, 30 Ianuarie 2016, 00:58
Belferius
Hombre, poate, pe langa "orez fiert", mergea si niste paine prajita (eventual si-o tuica fiarta)!!!???
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 20:51
AUREL
am vazut la tv pe toate posturile prezentat, o jivina,un excroc de medic din oradea parca,care intr-o singura luna a pretins si primit de la 235 de oropsiti spaga.culmea este ca animalul, fixa cat trebuie dat.nu se multumea sa primeasca cat putea oferi bolnavul.asta nu este medicde oameni.nu este bun nici ca veterinar.ar lasa bietele animale sa moara ,neputand-i da spaga.jivina asta ar trebui tipat din sistem in secunda doi.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 20:20
dan
Exact la fel am patit in anul 2005. Am mers cu un taxi la Sp. Sf.Spiridon deoarece salvarea intarzia, iar acolo mi-au comunicat ca am toxiinfectie alimentara si m-au trimis la Infectioase. Noroc ca medicul de garda de la Infectioase a realizat imediat dupa simtomatologie si extensia piciorului drept ca am inflamat apendicele. Dupa operatie am aflat ca eram la un pas de peritonita, iar medicul initial era si doctorand in medicina (cred era bun doar la teorie).
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 19:23
florentina
Aceiași problemă am avut și eu.Am crezut că medicii de la Iași sunt mult mai atenți și mai responsabili cu fiecare pacient care ajunge la Urgență.Însă m-au dezamăgit complet.Să stai 3 ore să aștepți o salvare sau să ajungi la Urgențe să nu te verifice nici un medic să vadă despre ce este vorba asta mi se pare neglijență din partea unui medic.Sper să nu se mai repete la nimeni.Mulțumesc Lui Dumnezeu că este bine acum!
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 18:45
observator
Vina o poarta medicii din Iasi care nu sunt in stare sa colaboreze cu pacientul spre a pune un diagnostic corect. Incompetentii trebui dati afara din sistemul medical
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 17:17
iesean
propun ca la urgente sa faca garzi studentii medicinisti ca vad ca au mai mult habar de medicina decit doctorii cu diploma ...bine totusi ca a avut noroc Marian si a fost operat la timp ...sanatate
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 17:11
Elena
Problema cu medicii sta in felul urmator: sunt sefii, odraslele si neamurile, cocotati in posturi caldute si unele nemeritate. Apoi sunt medicii care au invatat in facultate, neavand sustinere din partea nimanui, si care ajung sa lucreze in conditii improprii, frustrati si scarbiti de coruptie si lipsa sanselor reale de evolutie profesionala - pe de o parte, iar pe de alta parte - de lipsa de educatie a marii parti din pop***tie. Astfel medicii buni, care ar putea aduce plus de valoare pleaca, pentru ca nu incap de cei cu pile. Revolutia ar trebui sa plece din interior, adica trecerea examenelor pe baza uneiaprecieri corecte, nu pe baza plicurilor, ocuparea posturilor pe baza unui concurs real ( si nu cu raspunsuri servite cum se practica deseori), posibilitatea afirmarii profesionale (deseori cei tineri nu incap de fosilele care tin cu dintii de scaun). Atunci cand fiecare va ajunge pe locul pe care-l merita, cand va fi platit corespunzator, probabil ca nu vor mai exista astfel de situatii.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 16:39
micu
ce ne miram, toti medicii nostri sunt in strainatate. au mai ramas in tara cativa, foarte partioti, dar putin motivati de salariile si condittile de munca de rht oferite de statul roman...
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 13:48
r
ca mergi cu salvarea ori mergi fara salvare timpul de asteptate este acelasi.Eu am avut o problema cu sotul meu ,am chemar salvarea,este adevarat ca a venit in 10 minute,l-am dus la spital si acolo am stat 4 ore pentru a i se analize (avand in vedere ca era cu inima).Acestea sunt serviciile medicale in Romania.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 13:47
Maria
Am stat in spitale , am dat la medici , am fost si multumita si necajita un lucru nu inteleg cand te inscrii la concurs pentru a deveni medic la ce te gandesti, la salariu, la spaga sau unepri si ca iti place meseria?Unde sunt medicii care practica meseria din placere>
Jorea Vineri, 29 Ianuarie 2016, 15:21
Acolo unde sunt toti cei care-si practica meseria din placere : in rai. Aici sunt cei care-si practica meseria si sunt platiti.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 11:30
andu
MURIM cu zile fratilor, doctorii astia nu se uita la pacienti, s-au abrutizat! UMF-ul nu ii invata chestiuni elementare in relatia cu pacientii, dar oare de ce ma mir, doar acolo e pepiniera de spagi, acolo invata smecheriile. Nu zic ca au salarii bune, ca nu e greu, ca nu sunt conditii, ca nu sunt ambulante, ca e aglomerat la urgenta, ca vin tot felul de betivi, dar nimic nu ii impiedica sa fie OAMENI! Mai ales ca vorbim de oameni in suferinta! Ar trebui sa iesim in strada, dar noi stam si ne plingem de mila, am ramas cu incompetentii, cei buni au plecat de mult si au invatat sa se poarte cu pacientii pe alte meleaguri.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 10:50
Thunder
Tot sistemul UPU de rahat a fost gandit și orchestrat astfel incat sa se razbune basina voda pe Arafat ca nu a fost de acord cu infiintarea unui sistem de urgenta privat, ca deh, isi luase blonda elicopter si avea de platit rate la el..., Agajezi cei mai proști medici din lume, aduci cele mai harbuite ambulante, nu cumperi materiale, tii oamenii pe holuri cate 10 ore.. si uite asa ii determini sa se duca singuri sa ceara sistem de urgente privat - numai ca e o capcana, sistemul privat de urgente doar diagnosticheaza si eventual stabilizeaza un bolnav, nu-l internează și nu se ocupă de el. Urmarea? ești trimis la UPU de stat cu diagnostic pus .. Oprescu voia si el o felie de sistem de urgenta privat, a înființat un rahat pe 2 bețe care se cheama AMBU... UPU se va sufoca de la sine si va inflori sistemul privat de urgență, toate astea pe banii sanatatea și nervii cui ?
Tritiu Vineri, 29 Ianuarie 2016, 19:32
Da, stiu ca ti-am spus bine, nu e cazul sa mi-o confirmi. Am ajuns si eu si altii din familia mea prin spitale inainte de Basina Voda si a fost un cosmar. Dar, ma rog, daca inca mai ai resentimente pentru personaje politice care demult nu mai au nici o putere, poti sa le injuri in continuare. Dar asta nu va rezolva problema.
Thunder Vineri, 29 Ianuarie 2016, 19:13
Pfai ce bine ca mi-ai spus, m-am informat si ce crezi? Pana la bsina voda, blonda si bufonul sau pitic, spitalele aveau servicii de urgenta specializate, neurochirurgie, ortopedie, chirurgie, obstetrica.... A venit gasca de jefuitori si ce au facut? au inchis spitale, au desfiintat serviciile de urgenta de la spitale si au facut un singur serviciu de urgenta, salvarea nu vine, pacientii stau ingramaditi si gem pe coridor la UPU cate 6 ore, vin la UPU betivi, boschetari inghetati, golani taiati si batuti, bolnavi de astm, bolnavi de inima, bolnavi de TBC, oameni cu fracturi la maini, la picioare, drogati in soc care vomita si isi fac nevoile pe ei.... toti stau la gramada si asteapta sa le vina randul sa vie consultati, diagnosticati si internati.
Tritiu Vineri, 29 Ianuarie 2016, 17:50
Deci inainte de Basina Voda, treaba mergea struna! A venit el si cu Blonda, si de atunci mor oamenii cu zile prin spitale! Bravo. Mai informeaza-te.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 10:12
Ileana Ionescu
Nu este corect sa tii bolnavul in picioare cand il interoghezi in UPU.Dar nu poti ridica pe altul de pe un pat.Deci,uneori,nici nu poti consulta in UPU.Concluzia:UPU modern,extins,multi medici specialisi si posibilitati de investigatii rapide.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 10:08
Numee
Medicii ar trebui sa inteleaga faptul ca a fi om inainte de toate nu are nimic de-a face cu "sistemul bolnav" pe care il tot acuza :)
Teo Vineri, 29 Ianuarie 2016, 19:04
Medicii sau asa zisii medici ar trebui sa inteleaga ca amaratii astia de care ei isi bat joc le platesc salariile, mari sau mici cat sunt, le platesc, din salariile lor de amarati dau o parte ca sa aiba statul bani sa-i plateasca. Dar ei nu sunt oameni, nu inteleg asta, ei stiu ca au dreptul sa pretinda si sa primeasca spaga, nu-i intereseaza de unde scoate amaratul bani ca sa le dea spaga... Chiar credeti ca primim salarii si contribuim cu cat vrem noi de putin la bugetul pt sanatate?
Thunder Vineri, 29 Ianuarie 2016, 10:34
Care medici? Cei facuti pe bani, pe ceainicuri și tipsii de argint sau pe prostituție la Gr.T Popa ? Pai poate să fie sistemul lui sf. Petru că tot așa va fi, ăștia nu-s medici... sunt niște cocalarași cu diploma de medic.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 10:05
Ileana Ionescu
Medicii urgentisti ar trebui sa revada frecvent capcanele medicinii de urgenta.Apendicita insotita cu diaree nu-i f.rara.In urma cu multi ani,s-a pierdut o minune de fata,Teodora I.,13 ani.Mancase cateva curcudele,a aparut diareea,apendicita nu s-a exprimat clasic si,culmea ghinionului,a refuzat consultul ginecologic, firesc, pt.o copila de 13 ani,pe atunci impus serviciului de chirurgie pediatrica,caci era in plin decret pt.crestera natalitatii.A fost "plimbata" la infectioase,chirurgie lll,Sf.Spiridon-la solicitarea cl.infectioase care a infirmat diareea de cauza bacteriana,s-a pus dg. de peritonita generalizata,au operat-o la chirurgie infantila,bineinteles,cauza a fost apendicele.Urmarea:un dezastru, suferinta si decesul.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 09:36
AUREL
bad seama la tine george,traznitul junglei,cu cata incrancenare iei apararea medicilor.din comentariul tau vad ca faci parte din "clica"va plangeti de bani,bine, nu sunteti platiti corespunzator ,dar asta nu-ti da voie sa nu pui macar un diagnostic pacientului,il vezi ca abia sta si nu-l inviti sa stea pe scaun.mai rostiti juramantul lui hipocrate cand terminati facultatea?nu aveti bani,dar cand mai cadeti cate unul din voi pe bec,sta politia o saptamana sa numere banii gasiti.caz cu "doctorita" de la botosani care elibera certificate de handicap pe bani.rusinoasa situatie.dar totusi bine ca sa terminat bine si studentul nu a patit mai rau.acum ma intreb daca verisoara lui studenta si ea culmea la medicina a tras oarece invataminte din comportamentul celor in breasla carora vrea sa intre?
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 09:15
hh
Doar o zi?!? Eu am fost în urgente de 5 ori intr-o lună și până nu m-am dus la cabinetul particular nu mi s-a pus diagnosticul de apendicită. După asat am fost operat în aceeași zi și mi s-a spus că apendicele făcuse aderențe și era aproape spart.
Jorea Vineri, 29 Ianuarie 2016, 18:04
@r : bine c-am scapat de comunism. Sunt oropsiti medicii acum, dar macar pot pleca, sa le fie mai bine. La fel ca noi toti, de altfel.
r Vineri, 29 Ianuarie 2016, 13:52
cred ca era mult mai bine pe timpul COMUNISMULUI, ne confruntam cu altfel de probleme,dar medicii isi faceau meseria.....
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 08:38
Valy
Medicii pot sta linistiti atata vreme cat exista doua institutii care-i vor scapa mereu si anume Colegiul Medicilor si mai ales Justitia. Doctorii si medicii se iubesc la infinit, n-ai sa vezi judecator care sa condamne la inchisoare cu executare un medic
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 07:39
Jorea
Daca vrei medici buni, ii platesti bine si-i respecti. Nu e cazul la noi.
Jorea Vineri, 29 Ianuarie 2016, 11:56
Ia mergeti toti indignatii, la manifestatii in fata primariei, cj-ului si dsp-ului si cereti mai multi bani in sanatate, mai multi doctori, asistenti medicali si infirmieri, cu salarii mari si conditii bune de munca. Că la judecatori s-a putut si nu dreptatea mai importanta ca sanatatea.
gogu Vineri, 29 Ianuarie 2016, 10:52
Jorea esti un taran obosit, sincer - la felul cum vorbesti si la conceptiile tale de ca-cat...mergi la doctor poate scapam de tine!
Thunder Vineri, 29 Ianuarie 2016, 10:08
Daca nu esti multumit de salariu fa altceva, gasesete-ti alta ocupatie, este democratie, nu gasesti in țară, du-te afară, ești liber dar nu veni cu scuza asta ca sa-ți ascunzi incompetența , prostia și neputința. Crezi ca pacientii sunt bine platiti ? pui problema ca și cum numai voi medicii sunteti prost plătiți și oropsiți ai sorții iar românii ceilalți caștiga la greu. Nu mă pot aștepta la altceva de la acești medici care numai medici nu sunt, sunt niște ciubucari și tarfe facute cu diploma de medic dand bani la babe profesoare și sugând foflenchiu la mosnegi de profesori. UM Gr.T. Popa asta scoate, niște ciubucari care NICI MĂCAR NU SUNT ÎN STARE SĂ PUNĂ UN DIAGNOSTIC PT O APENDICITĂ BANALĂ.... cea mai veche și mai banală operație, cu simptome studiate de două secole nu poate fi diagnosticată de medicii ieșeni, care medici? cei de la UPU...jalnic !
Jorea Vineri, 29 Ianuarie 2016, 09:48
De ce sa pleci la capsuni, gogu, cand poti sa-ti faci mana si sa inveti pe toti cracanatii ca tine ? Pedeapsa maxima e minus 10% din salariu, ca e nevoie de doctori prost platiti si-s putini, bre. Iar vrajelile cu responsabilitatea si juramantul lui Hipocrat, baga-ti-le-n cur, ca nu tin de foame.
gogud Vineri, 29 Ianuarie 2016, 09:38
Daca dai la medicina si ajungi sa lucrezi in spital ai o responsabilitate uriasa, indiferent de salariu! Ce inseamna ca sunt prost platit? Ar trebui sa las oamenii sa moara ca nu-mi convine leafa sau cum? Nu-ti place atunci da-ti demisia si fa-te tarabagiu sau mergi la cules in Spania, nu te tine nimeni legat de spital si profesia care presupunem ca iti place, cea de medic! Eu unul astora le-as pune pedeapsa capitala - e o chestie premeditata, voita si oameni mor in fiecare an din cauza medicilor si personalului medical si nu a incompetentei (competenti sunt ca se face carte in RO) ci a atitudinii si caracterului!
Lazarescu Vineri, 29 Ianuarie 2016, 08:02
Medici umani, care stiu carte, nu veterinari de acestia care intra si ies din fabrica de doctori pe bani.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 07:04
Eta
Adevarul este urmatorul: maj medicilor ramasi sa profeseze in Ro sunt cei incapabili si insuficient pregatiti ca sa fie pe un post in strainatate, de aceea cazuri ca si cel de mai sus vor fi din ce in ce mai multe din pacate. Dumnezeu cu mila!
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 06:38
GEORGE
NU ESTI BAGAT IN SEAMA DECAT ATUNCI CAND LE DAI BANI MEDICILOR DIN ROMANIA .VIATA UNUI OM NU CONTEAZA ,NU VALOREAZA NIMIC DACA NU LE PUI PLICUL IN BUZUNAR .NIMENI NU-I CONTROLEAZA LA AVERI PE ACESTI NERUSINATI ,SA VEDETI LA SPITALUL FUNDENI ITI VAND PANA SI PATUL CA SA OBTII INTERNAREA SA-TI DEA PAT DAI INTRE 3 SI 4 MIL VECHI .FRATILOR ACESTI CRIMINALI CARE SE NUMESC MEDICI AU FACUT O AFACERE DIN SUFERINTA SEMENILOR .PE LANGA ACEASTA SUNT SI INCOMPETENTI CA NU SE MAI FACE CARTE LA MEDICINA TOT CU BANI SE IAU NOTELE ASA CA FRATI ROMANI SA VA GANDITI CA SUNTEM CONDAMNATI ,SA MURIM CU ZILE
MAMAREA Sambata, 30 Ianuarie 2016, 05:33
NU MAI APARATI SPAGARII, MUISTILOR
Iesanul Vineri, 29 Ianuarie 2016, 09:08
Te salut George! Dar vorbesti degeaba! Esti precum Casandra: blestemata sa nu fie crezuta! Cat despre tevatura de mai sus, stii si tu ca totul a aparut in presa datorita verisoarei de anul 3 care e mandra ca a pus diagnosticul de apendicita din...gura! Stii si tu ca cel mai grozav medic e ala care vede ultimul bolnavul, cand toate semnele sunt clare, chiar si pentru super "importanta" verisoara!
Jorea Vineri, 29 Ianuarie 2016, 09:03
@@George : ai dreptate in multe privinte, dar gresesti cand il scuzi pe urgentistul care l-a vazut initial, pacat ca nu i se da numele. Vorbim de un medic prost - nu poate diagnostica o apendicita ca la carte, lenes - nu palpeaza pacientul si orgolios - cand studenta ii spune de apendicita, ii respinge sugestia. Un adevarat imbecil care, intr-o tara normala, ar pleca din UPU Spiridon cu un sut in fund. Nu e cazul la noi, unde ne multumim cu ce avem. Incurajez pacientul sa depuna plangere la CMR contra acestui pseudomedic. Iar lui ii transmit ca degeaba il apara Cimpoesu, ca tot dobitoc ramane si nici o deficienta de sistem nu-l poate scuza. Mergi urgentistule la biserica (ca e-n curtea spitalului) si multumeste ca n-a murit studentul si mai ai o sansa sa te schimbi in bine.
Dani Vineri, 29 Ianuarie 2016, 08:30
Degeaba-i spui lu' nenea, nu pricepe si pace...l-au mai atentionat si altii, dar el, nimic...
@George Vineri, 29 Ianuarie 2016, 07:48
Bunicutule, NU MAI SCRIE CU CAPS, nu are nimeni rabdare sa-ti citeasca elucubratiile scrise astfel. Daca esti pensionar si ai mult timp liber, mergi intr-o zi pe la UPU, indiferent de ora, sa vezi cam ce aglomeratie este si cat astepti. De ce? Simplu: pt ca este singurul centru de primire urgente din judetul Iasi si cel care primeste transferurile din restul Moldovei. De ce este asa? Intreaba ministrii care au inchis spitalele din teritoriu si din Iasi fara sa faca nimic in loc. Domnule ziarist, inteleg ca vrei sa tragi in medici, dar ai avut asa o urma de deontologie profesionala in tine si ai mentionat pe ultimul rand ca a semnat refuzul internarii la infectioase. Practic, omul a plecat acasa fara nici o investigatie la prima prezentare. Daca intr-adevar a semnat refuzul atunci nu avem de-a face tocmai cu un pacient exemplar si trebuie luate cu rezerve declaratiile. In ceea ce priveste ambulantele, dle ziarist incearca sa ii iei un interviu pe acest subiect marelui Arafat, poate iti explica relatia dintre SMURD si ambulante si de ce SAJ nu primeste masini, posibil sa stie ceva. Inteleg ca era din Iasi, daca a vazut ca 3 ore nu vine nimeni, de ce nu a chemat totusi un taxi? PS: nu lucrez la urgente, dar ma deranjeaza superficialitatea asta a cetateanului de rand care nu stie decat sa urle la luna si sare ca un caine daca ii agita careva betisorul, dar refuza sa vada dincolo de ce i se prezinta, iar adevaratii vinovati stau bine-mersi la caldurica nederanjati. Este deficil de personal, spatiu si logistica, a facut cineva ceva sa rezolve asta? Pleaca medici si asistenti, a facut cineva ceva sa ii tina? Nu avem ambulante, dar Arafat cumpara cine stie cum masini si elicoptere SMURD. De peste 10 ani se promite spital de urgente, cel vechi care mai decongestiona Spiridonul nu mai exista, s-a facut ceva?
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 06:10
alin dohotaru
Numai tineretea lor neinfricata i-a facut sa persevereze.Un adult docil s-ar fi internat la Infectioase si ar fi crapat in chinuri.Are sa se termine si cu trucul asta ordinar, cand medicii te pun sa semnezi ca refuzi internarea, dupa ce, mai intai te manipuleaza , ca mai bine mergi acasa, ca te asteapta oricand, cu drag sa revii.Cat despre intarzierea ambulantei, cred ca argumentul marelui urgentist e o minciuna.Dispecerul nu are habar sa trieze urgentele.Oameni buni, la Ambulanta se intra pe bani, orice capsunar care a strans suficient malai sa o satisfaca pe prostituata amarata de Cimpoiesu, primeste un post in sistemul lor de putregai.Avem ce se vede, niste oameni corupti, intrati pe posturi univesitare numai si numai pe pile, amante, fiice, nepoti, prieteni.Cei buni isi iau lumea in cap.Sa se faca ancheta, si sa mai si fie cineva pedepsit!
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 03:20
Ombladon
Pai cereti, fratilor. Ca daca ar fi posibilitatea sa se poata dona direct pentru cumpararea de masini pt Salvare, eu as fi intre primii care ar dona. Cereti, faceti demersuri si anuntati public ca aveti nevoie. Atata timp cat banii se duc fix catre ce doneaza omul, si nu se sifoneaza, am cotiza foarte multi!
@Thunder Vineri, 29 Ianuarie 2016, 21:53
Ce i-am scris lui George ti se aplica si tie. Pari sa ai ceva glagore, foloseste-o! Atata timp cat toate centrele de primire urgente (Tg Frumos, Harlau, Podu Iloaiei, comune mari) trimit constipati de 4 zile și infectii urinare la Iasi pt ca nu au spital si garda, doar un medic de medicina de familie care face hartiile si-i urca in masina; cat timp Pascani, Roman, Botosani, Vaslui trimit colecistite si apendicite la Iasi pt ca n-au chirurgi sa opereze chestii banale; cat timp ajung pacienti de la Focsani la Iasi pt ca-i refuza Bucurestiul aflat mai aproape - tot povesti de astea veti auzi. Spiridonul nu face fata, asta este realitatea. Oamenii sunt putini si satui de garzi si nopti nedormite, una este sa scoli un chirurg de 5 ori pe noapte, alta este sa ii trimiti 50 pe noapte in fiecare noapte. Pana nu se va schimba sistemul (admitere, facultate, rezidentiat serios, spitale suficiente, cadre medicale suficiente, centre de primire urgente suficiente, salarizare care sa-i motiveze sa nu se uite la ceas sa fuga la privat) va agitati degeaba, nu ai ce sa ii ceri unui om caruia nu ii oferi nimic, doar tragi de el ieri, azi si maine. Dupa ce conditiile mentionate mai sus vor fi indeplinite se poate trece la sanctionarea in voie a celor care calca stramb. Pana atunci vor mai tot pleca, fara altii care sa le ia locul.
Thunder Vineri, 29 Ianuarie 2016, 10:31
@Ombladon, gandesti ca un popa, tot cu mana intinsa la popu latie... pai de ce platim CAS, Sanatate, impozite etc? Si crezi ca daca venea ambulanta mai repede ce? statea mai mult bolnavul pe holul de la UPU.... daca venea ambulanta mai repede, era mai bine pregatit personalul medical de la UPU ? stiau sa puna un diagnostic pt o apendicita banala?
GEORGE Vineri, 29 Ianuarie 2016, 06:42
DECE DIN DONATII ? SA LE IA AVERILE CELOR CARE AU FURAT AVUTIA TARII SI SA SE INTAREASCA SISTEMUL SANITAR CONDITIILE DIN INVATAMANT CA BANI SUNT PENTRU JIGODIILE CARE NE CONDUC NU VEDETI CE SALARII SI PENSII SI-AU VOTAT NERUSINATII CRIMINALI ?
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 06:10
alin dohotaru
Numai tineretea lor neinfricata i-a facut sa persevereze.Un adult docil s-ar fi internat la Infectioase si ar fi crapat in chinuri.Are sa se termine si cu trucul asta ordinar, cand medicii te pun sa semnezi ca refuzi internarea, dupa ce, mai intai te manipuleaza , ca mai bine mergi acasa, ca te asteapta oricand, cu drag sa revii.Cat despre intarzierea ambulantei, cred ca argumentul marelui urgentist e o minciuna.Dispecerul nu are habar sa trieze urgentele.Oameni buni, la Ambulanta se intra pe bani, orice capsunar care a strans suficient malai sa o satisfaca pe prostituata amarata de Cimpoiesu, primeste un post in sistemul lor de putregai.Avem ce se vede, niste oameni corupti, intrati pe posturi univesitare numai si numai pe pile, amante, fiice, nepoti, prieteni.Cei buni isi iau lumea in cap.Sa se faca ancheta, si sa mai si fie cineva pedepsit!
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 07:04
Eta
Adevarul este urmatorul: maj medicilor ramasi sa profeseze in Ro sunt cei incapabili si insuficient pregatiti ca sa fie pe un post in strainatate, de aceea cazuri ca si cel de mai sus vor fi din ce in ce mai multe din pacate. Dumnezeu cu mila!
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 08:38
Valy
Medicii pot sta linistiti atata vreme cat exista doua institutii care-i vor scapa mereu si anume Colegiul Medicilor si mai ales Justitia. Doctorii si medicii se iubesc la infinit, n-ai sa vezi judecator care sa condamne la inchisoare cu executare un medic
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 03:20
Ombladon
Pai cereti, fratilor. Ca daca ar fi posibilitatea sa se poata dona direct pentru cumpararea de masini pt Salvare, eu as fi intre primii care ar dona. Cereti, faceti demersuri si anuntati public ca aveti nevoie. Atata timp cat banii se duc fix catre ce doneaza omul, si nu se sifoneaza, am cotiza foarte multi!
@Thunder Vineri, 29 Ianuarie 2016, 21:53
Ce i-am scris lui George ti se aplica si tie. Pari sa ai ceva glagore, foloseste-o! Atata timp cat toate centrele de primire urgente (Tg Frumos, Harlau, Podu Iloaiei, comune mari) trimit constipati de 4 zile și infectii urinare la Iasi pt ca nu au spital si garda, doar un medic de medicina de familie care face hartiile si-i urca in masina; cat timp Pascani, Roman, Botosani, Vaslui trimit colecistite si apendicite la Iasi pt ca n-au chirurgi sa opereze chestii banale; cat timp ajung pacienti de la Focsani la Iasi pt ca-i refuza Bucurestiul aflat mai aproape - tot povesti de astea veti auzi. Spiridonul nu face fata, asta este realitatea. Oamenii sunt putini si satui de garzi si nopti nedormite, una este sa scoli un chirurg de 5 ori pe noapte, alta este sa ii trimiti 50 pe noapte in fiecare noapte. Pana nu se va schimba sistemul (admitere, facultate, rezidentiat serios, spitale suficiente, cadre medicale suficiente, centre de primire urgente suficiente, salarizare care sa-i motiveze sa nu se uite la ceas sa fuga la privat) va agitati degeaba, nu ai ce sa ii ceri unui om caruia nu ii oferi nimic, doar tragi de el ieri, azi si maine. Dupa ce conditiile mentionate mai sus vor fi indeplinite se poate trece la sanctionarea in voie a celor care calca stramb. Pana atunci vor mai tot pleca, fara altii care sa le ia locul.
Thunder Vineri, 29 Ianuarie 2016, 10:31
@Ombladon, gandesti ca un popa, tot cu mana intinsa la popu latie... pai de ce platim CAS, Sanatate, impozite etc? Si crezi ca daca venea ambulanta mai repede ce? statea mai mult bolnavul pe holul de la UPU.... daca venea ambulanta mai repede, era mai bine pregatit personalul medical de la UPU ? stiau sa puna un diagnostic pt o apendicita banala?
GEORGE Vineri, 29 Ianuarie 2016, 06:42
DECE DIN DONATII ? SA LE IA AVERILE CELOR CARE AU FURAT AVUTIA TARII SI SA SE INTAREASCA SISTEMUL SANITAR CONDITIILE DIN INVATAMANT CA BANI SUNT PENTRU JIGODIILE CARE NE CONDUC NU VEDETI CE SALARII SI PENSII SI-AU VOTAT NERUSINATII CRIMINALI ?
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 10:05
Ileana Ionescu
Medicii urgentisti ar trebui sa revada frecvent capcanele medicinii de urgenta.Apendicita insotita cu diaree nu-i f.rara.In urma cu multi ani,s-a pierdut o minune de fata,Teodora I.,13 ani.Mancase cateva curcudele,a aparut diareea,apendicita nu s-a exprimat clasic si,culmea ghinionului,a refuzat consultul ginecologic, firesc, pt.o copila de 13 ani,pe atunci impus serviciului de chirurgie pediatrica,caci era in plin decret pt.crestera natalitatii.A fost "plimbata" la infectioase,chirurgie lll,Sf.Spiridon-la solicitarea cl.infectioase care a infirmat diareea de cauza bacteriana,s-a pus dg. de peritonita generalizata,au operat-o la chirurgie infantila,bineinteles,cauza a fost apendicele.Urmarea:un dezastru, suferinta si decesul.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 09:15
hh
Doar o zi?!? Eu am fost în urgente de 5 ori intr-o lună și până nu m-am dus la cabinetul particular nu mi s-a pus diagnosticul de apendicită. După asat am fost operat în aceeași zi și mi s-a spus că apendicele făcuse aderențe și era aproape spart.
Jorea Vineri, 29 Ianuarie 2016, 18:04
@r : bine c-am scapat de comunism. Sunt oropsiti medicii acum, dar macar pot pleca, sa le fie mai bine. La fel ca noi toti, de altfel.
r Vineri, 29 Ianuarie 2016, 13:52
cred ca era mult mai bine pe timpul COMUNISMULUI, ne confruntam cu altfel de probleme,dar medicii isi faceau meseria.....
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 11:30
andu
MURIM cu zile fratilor, doctorii astia nu se uita la pacienti, s-au abrutizat! UMF-ul nu ii invata chestiuni elementare in relatia cu pacientii, dar oare de ce ma mir, doar acolo e pepiniera de spagi, acolo invata smecheriile. Nu zic ca au salarii bune, ca nu e greu, ca nu sunt conditii, ca nu sunt ambulante, ca e aglomerat la urgenta, ca vin tot felul de betivi, dar nimic nu ii impiedica sa fie OAMENI! Mai ales ca vorbim de oameni in suferinta! Ar trebui sa iesim in strada, dar noi stam si ne plingem de mila, am ramas cu incompetentii, cei buni au plecat de mult si au invatat sa se poarte cu pacientii pe alte meleaguri.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 10:08
Numee
Medicii ar trebui sa inteleaga faptul ca a fi om inainte de toate nu are nimic de-a face cu "sistemul bolnav" pe care il tot acuza :)
Teo Vineri, 29 Ianuarie 2016, 19:04
Medicii sau asa zisii medici ar trebui sa inteleaga ca amaratii astia de care ei isi bat joc le platesc salariile, mari sau mici cat sunt, le platesc, din salariile lor de amarati dau o parte ca sa aiba statul bani sa-i plateasca. Dar ei nu sunt oameni, nu inteleg asta, ei stiu ca au dreptul sa pretinda si sa primeasca spaga, nu-i intereseaza de unde scoate amaratul bani ca sa le dea spaga... Chiar credeti ca primim salarii si contribuim cu cat vrem noi de putin la bugetul pt sanatate?
Thunder Vineri, 29 Ianuarie 2016, 10:34
Care medici? Cei facuti pe bani, pe ceainicuri și tipsii de argint sau pe prostituție la Gr.T Popa ? Pai poate să fie sistemul lui sf. Petru că tot așa va fi, ăștia nu-s medici... sunt niște cocalarași cu diploma de medic.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 06:38
GEORGE
NU ESTI BAGAT IN SEAMA DECAT ATUNCI CAND LE DAI BANI MEDICILOR DIN ROMANIA .VIATA UNUI OM NU CONTEAZA ,NU VALOREAZA NIMIC DACA NU LE PUI PLICUL IN BUZUNAR .NIMENI NU-I CONTROLEAZA LA AVERI PE ACESTI NERUSINATI ,SA VEDETI LA SPITALUL FUNDENI ITI VAND PANA SI PATUL CA SA OBTII INTERNAREA SA-TI DEA PAT DAI INTRE 3 SI 4 MIL VECHI .FRATILOR ACESTI CRIMINALI CARE SE NUMESC MEDICI AU FACUT O AFACERE DIN SUFERINTA SEMENILOR .PE LANGA ACEASTA SUNT SI INCOMPETENTI CA NU SE MAI FACE CARTE LA MEDICINA TOT CU BANI SE IAU NOTELE ASA CA FRATI ROMANI SA VA GANDITI CA SUNTEM CONDAMNATI ,SA MURIM CU ZILE
MAMAREA Sambata, 30 Ianuarie 2016, 05:33
NU MAI APARATI SPAGARII, MUISTILOR
Iesanul Vineri, 29 Ianuarie 2016, 09:08
Te salut George! Dar vorbesti degeaba! Esti precum Casandra: blestemata sa nu fie crezuta! Cat despre tevatura de mai sus, stii si tu ca totul a aparut in presa datorita verisoarei de anul 3 care e mandra ca a pus diagnosticul de apendicita din...gura! Stii si tu ca cel mai grozav medic e ala care vede ultimul bolnavul, cand toate semnele sunt clare, chiar si pentru super "importanta" verisoara!
Jorea Vineri, 29 Ianuarie 2016, 09:03
@@George : ai dreptate in multe privinte, dar gresesti cand il scuzi pe urgentistul care l-a vazut initial, pacat ca nu i se da numele. Vorbim de un medic prost - nu poate diagnostica o apendicita ca la carte, lenes - nu palpeaza pacientul si orgolios - cand studenta ii spune de apendicita, ii respinge sugestia. Un adevarat imbecil care, intr-o tara normala, ar pleca din UPU Spiridon cu un sut in fund. Nu e cazul la noi, unde ne multumim cu ce avem. Incurajez pacientul sa depuna plangere la CMR contra acestui pseudomedic. Iar lui ii transmit ca degeaba il apara Cimpoesu, ca tot dobitoc ramane si nici o deficienta de sistem nu-l poate scuza. Mergi urgentistule la biserica (ca e-n curtea spitalului) si multumeste ca n-a murit studentul si mai ai o sansa sa te schimbi in bine.
Dani Vineri, 29 Ianuarie 2016, 08:30
Degeaba-i spui lu' nenea, nu pricepe si pace...l-au mai atentionat si altii, dar el, nimic...
@George Vineri, 29 Ianuarie 2016, 07:48
Bunicutule, NU MAI SCRIE CU CAPS, nu are nimeni rabdare sa-ti citeasca elucubratiile scrise astfel. Daca esti pensionar si ai mult timp liber, mergi intr-o zi pe la UPU, indiferent de ora, sa vezi cam ce aglomeratie este si cat astepti. De ce? Simplu: pt ca este singurul centru de primire urgente din judetul Iasi si cel care primeste transferurile din restul Moldovei. De ce este asa? Intreaba ministrii care au inchis spitalele din teritoriu si din Iasi fara sa faca nimic in loc. Domnule ziarist, inteleg ca vrei sa tragi in medici, dar ai avut asa o urma de deontologie profesionala in tine si ai mentionat pe ultimul rand ca a semnat refuzul internarii la infectioase. Practic, omul a plecat acasa fara nici o investigatie la prima prezentare. Daca intr-adevar a semnat refuzul atunci nu avem de-a face tocmai cu un pacient exemplar si trebuie luate cu rezerve declaratiile. In ceea ce priveste ambulantele, dle ziarist incearca sa ii iei un interviu pe acest subiect marelui Arafat, poate iti explica relatia dintre SMURD si ambulante si de ce SAJ nu primeste masini, posibil sa stie ceva. Inteleg ca era din Iasi, daca a vazut ca 3 ore nu vine nimeni, de ce nu a chemat totusi un taxi? PS: nu lucrez la urgente, dar ma deranjeaza superficialitatea asta a cetateanului de rand care nu stie decat sa urle la luna si sare ca un caine daca ii agita careva betisorul, dar refuza sa vada dincolo de ce i se prezinta, iar adevaratii vinovati stau bine-mersi la caldurica nederanjati. Este deficil de personal, spatiu si logistica, a facut cineva ceva sa rezolve asta? Pleaca medici si asistenti, a facut cineva ceva sa ii tina? Nu avem ambulante, dar Arafat cumpara cine stie cum masini si elicoptere SMURD. De peste 10 ani se promite spital de urgente, cel vechi care mai decongestiona Spiridonul nu mai exista, s-a facut ceva?
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 10:50
Thunder
Tot sistemul UPU de rahat a fost gandit și orchestrat astfel incat sa se razbune basina voda pe Arafat ca nu a fost de acord cu infiintarea unui sistem de urgenta privat, ca deh, isi luase blonda elicopter si avea de platit rate la el..., Agajezi cei mai proști medici din lume, aduci cele mai harbuite ambulante, nu cumperi materiale, tii oamenii pe holuri cate 10 ore.. si uite asa ii determini sa se duca singuri sa ceara sistem de urgente privat - numai ca e o capcana, sistemul privat de urgente doar diagnosticheaza si eventual stabilizeaza un bolnav, nu-l internează și nu se ocupă de el. Urmarea? ești trimis la UPU de stat cu diagnostic pus .. Oprescu voia si el o felie de sistem de urgenta privat, a înființat un rahat pe 2 bețe care se cheama AMBU... UPU se va sufoca de la sine si va inflori sistemul privat de urgență, toate astea pe banii sanatatea și nervii cui ?
Tritiu Vineri, 29 Ianuarie 2016, 19:32
Da, stiu ca ti-am spus bine, nu e cazul sa mi-o confirmi. Am ajuns si eu si altii din familia mea prin spitale inainte de Basina Voda si a fost un cosmar. Dar, ma rog, daca inca mai ai resentimente pentru personaje politice care demult nu mai au nici o putere, poti sa le injuri in continuare. Dar asta nu va rezolva problema.
Thunder Vineri, 29 Ianuarie 2016, 19:13
Pfai ce bine ca mi-ai spus, m-am informat si ce crezi? Pana la bsina voda, blonda si bufonul sau pitic, spitalele aveau servicii de urgenta specializate, neurochirurgie, ortopedie, chirurgie, obstetrica.... A venit gasca de jefuitori si ce au facut? au inchis spitale, au desfiintat serviciile de urgenta de la spitale si au facut un singur serviciu de urgenta, salvarea nu vine, pacientii stau ingramaditi si gem pe coridor la UPU cate 6 ore, vin la UPU betivi, boschetari inghetati, golani taiati si batuti, bolnavi de astm, bolnavi de inima, bolnavi de TBC, oameni cu fracturi la maini, la picioare, drogati in soc care vomita si isi fac nevoile pe ei.... toti stau la gramada si asteapta sa le vina randul sa vie consultati, diagnosticati si internati.
Tritiu Vineri, 29 Ianuarie 2016, 17:50
Deci inainte de Basina Voda, treaba mergea struna! A venit el si cu Blonda, si de atunci mor oamenii cu zile prin spitale! Bravo. Mai informeaza-te.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 13:48
r
ca mergi cu salvarea ori mergi fara salvare timpul de asteptate este acelasi.Eu am avut o problema cu sotul meu ,am chemar salvarea,este adevarat ca a venit in 10 minute,l-am dus la spital si acolo am stat 4 ore pentru a i se analize (avand in vedere ca era cu inima).Acestea sunt serviciile medicale in Romania.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 09:36
AUREL
bad seama la tine george,traznitul junglei,cu cata incrancenare iei apararea medicilor.din comentariul tau vad ca faci parte din "clica"va plangeti de bani,bine, nu sunteti platiti corespunzator ,dar asta nu-ti da voie sa nu pui macar un diagnostic pacientului,il vezi ca abia sta si nu-l inviti sa stea pe scaun.mai rostiti juramantul lui hipocrate cand terminati facultatea?nu aveti bani,dar cand mai cadeti cate unul din voi pe bec,sta politia o saptamana sa numere banii gasiti.caz cu "doctorita" de la botosani care elibera certificate de handicap pe bani.rusinoasa situatie.dar totusi bine ca sa terminat bine si studentul nu a patit mai rau.acum ma intreb daca verisoara lui studenta si ea culmea la medicina a tras oarece invataminte din comportamentul celor in breasla carora vrea sa intre?
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 17:11
Elena
Problema cu medicii sta in felul urmator: sunt sefii, odraslele si neamurile, cocotati in posturi caldute si unele nemeritate. Apoi sunt medicii care au invatat in facultate, neavand sustinere din partea nimanui, si care ajung sa lucreze in conditii improprii, frustrati si scarbiti de coruptie si lipsa sanselor reale de evolutie profesionala - pe de o parte, iar pe de alta parte - de lipsa de educatie a marii parti din pop***tie. Astfel medicii buni, care ar putea aduce plus de valoare pleaca, pentru ca nu incap de cei cu pile. Revolutia ar trebui sa plece din interior, adica trecerea examenelor pe baza uneiaprecieri corecte, nu pe baza plicurilor, ocuparea posturilor pe baza unui concurs real ( si nu cu raspunsuri servite cum se practica deseori), posibilitatea afirmarii profesionale (deseori cei tineri nu incap de fosilele care tin cu dintii de scaun). Atunci cand fiecare va ajunge pe locul pe care-l merita, cand va fi platit corespunzator, probabil ca nu vor mai exista astfel de situatii.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 07:39
Jorea
Daca vrei medici buni, ii platesti bine si-i respecti. Nu e cazul la noi.
Jorea Vineri, 29 Ianuarie 2016, 11:56
Ia mergeti toti indignatii, la manifestatii in fata primariei, cj-ului si dsp-ului si cereti mai multi bani in sanatate, mai multi doctori, asistenti medicali si infirmieri, cu salarii mari si conditii bune de munca. Că la judecatori s-a putut si nu dreptatea mai importanta ca sanatatea.
gogu Vineri, 29 Ianuarie 2016, 10:52
Jorea esti un taran obosit, sincer - la felul cum vorbesti si la conceptiile tale de ca-cat...mergi la doctor poate scapam de tine!
Thunder Vineri, 29 Ianuarie 2016, 10:08
Daca nu esti multumit de salariu fa altceva, gasesete-ti alta ocupatie, este democratie, nu gasesti in țară, du-te afară, ești liber dar nu veni cu scuza asta ca sa-ți ascunzi incompetența , prostia și neputința. Crezi ca pacientii sunt bine platiti ? pui problema ca și cum numai voi medicii sunteti prost plătiți și oropsiți ai sorții iar românii ceilalți caștiga la greu. Nu mă pot aștepta la altceva de la acești medici care numai medici nu sunt, sunt niște ciubucari și tarfe facute cu diploma de medic dand bani la babe profesoare și sugând foflenchiu la mosnegi de profesori. UM Gr.T. Popa asta scoate, niște ciubucari care NICI MĂCAR NU SUNT ÎN STARE SĂ PUNĂ UN DIAGNOSTIC PT O APENDICITĂ BANALĂ.... cea mai veche și mai banală operație, cu simptome studiate de două secole nu poate fi diagnosticată de medicii ieșeni, care medici? cei de la UPU...jalnic !
Jorea Vineri, 29 Ianuarie 2016, 09:48
De ce sa pleci la capsuni, gogu, cand poti sa-ti faci mana si sa inveti pe toti cracanatii ca tine ? Pedeapsa maxima e minus 10% din salariu, ca e nevoie de doctori prost platiti si-s putini, bre. Iar vrajelile cu responsabilitatea si juramantul lui Hipocrat, baga-ti-le-n cur, ca nu tin de foame.
gogud Vineri, 29 Ianuarie 2016, 09:38
Daca dai la medicina si ajungi sa lucrezi in spital ai o responsabilitate uriasa, indiferent de salariu! Ce inseamna ca sunt prost platit? Ar trebui sa las oamenii sa moara ca nu-mi convine leafa sau cum? Nu-ti place atunci da-ti demisia si fa-te tarabagiu sau mergi la cules in Spania, nu te tine nimeni legat de spital si profesia care presupunem ca iti place, cea de medic! Eu unul astora le-as pune pedeapsa capitala - e o chestie premeditata, voita si oameni mor in fiecare an din cauza medicilor si personalului medical si nu a incompetentei (competenti sunt ca se face carte in RO) ci a atitudinii si caracterului!
Lazarescu Vineri, 29 Ianuarie 2016, 08:02
Medici umani, care stiu carte, nu veterinari de acestia care intra si ies din fabrica de doctori pe bani.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 13:47
Maria
Am stat in spitale , am dat la medici , am fost si multumita si necajita un lucru nu inteleg cand te inscrii la concurs pentru a deveni medic la ce te gandesti, la salariu, la spaga sau unepri si ca iti place meseria?Unde sunt medicii care practica meseria din placere>
Jorea Vineri, 29 Ianuarie 2016, 15:21
Acolo unde sunt toti cei care-si practica meseria din placere : in rai. Aici sunt cei care-si practica meseria si sunt platiti.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 10:12
Ileana Ionescu
Nu este corect sa tii bolnavul in picioare cand il interoghezi in UPU.Dar nu poti ridica pe altul de pe un pat.Deci,uneori,nici nu poti consulta in UPU.Concluzia:UPU modern,extins,multi medici specialisi si posibilitati de investigatii rapide.
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 18:45
observator
Vina o poarta medicii din Iasi care nu sunt in stare sa colaboreze cu pacientul spre a pune un diagnostic corect. Incompetentii trebui dati afara din sistemul medical
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 17:17
iesean
propun ca la urgente sa faca garzi studentii medicinisti ca vad ca au mai mult habar de medicina decit doctorii cu diploma ...bine totusi ca a avut noroc Marian si a fost operat la timp ...sanatate
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 16:39
micu
ce ne miram, toti medicii nostri sunt in strainatate. au mai ramas in tara cativa, foarte partioti, dar putin motivati de salariile si condittile de munca de rht oferite de statul roman...
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 20:20
dan
Exact la fel am patit in anul 2005. Am mers cu un taxi la Sp. Sf.Spiridon deoarece salvarea intarzia, iar acolo mi-au comunicat ca am toxiinfectie alimentara si m-au trimis la Infectioase. Noroc ca medicul de garda de la Infectioase a realizat imediat dupa simtomatologie si extensia piciorului drept ca am inflamat apendicele. Dupa operatie am aflat ca eram la un pas de peritonita, iar medicul initial era si doctorand in medicina (cred era bun doar la teorie).
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 19:23
florentina
Aceiași problemă am avut și eu.Am crezut că medicii de la Iași sunt mult mai atenți și mai responsabili cu fiecare pacient care ajunge la Urgență.Însă m-au dezamăgit complet.Să stai 3 ore să aștepți o salvare sau să ajungi la Urgențe să nu te verifice nici un medic să vadă despre ce este vorba asta mi se pare neglijență din partea unui medic.Sper să nu se mai repete la nimeni.Mulțumesc Lui Dumnezeu că este bine acum!
Vineri, 29 Ianuarie 2016, 20:51
AUREL
am vazut la tv pe toate posturile prezentat, o jivina,un excroc de medic din oradea parca,care intr-o singura luna a pretins si primit de la 235 de oropsiti spaga.culmea este ca animalul, fixa cat trebuie dat.nu se multumea sa primeasca cat putea oferi bolnavul.asta nu este medicde oameni.nu este bun nici ca veterinar.ar lasa bietele animale sa moara ,neputand-i da spaga.jivina asta ar trebui tipat din sistem in secunda doi.
Sambata, 30 Ianuarie 2016, 00:58
Belferius
Hombre, poate, pe langa "orez fiert", mergea si niste paine prajita (eventual si-o tuica fiarta)!!!???

Ultima ora

editorial

 Va fi exclus Victor Ponta din PSD?

Cosmin PAȘCA

Va fi exclus Victor Ponta din PSD?

 Orice prostie, în cel mai dezgustător limbaj de lemn, ar fi de preferat indiferenţei şi dispreţului cu care tratează social-democraţii subiectul integrităţii

Filmuletul zilei

opinii

Despre prelegerea subliminală

Codrin Liviu CUȚITARU

Despre prelegerea subliminală

 Ar fi minunat ca, într-o lume perfectă, profesorii tentaţi „să vorbească”, delicat sau ferm, cu studenţii lor pentru a le influenţa votul ori pentru a-i „folosi” (în orice mod!) să se gândească o secundă că, în mintea tinerilor, se produce, în împrejurările de acest gen, un transfer subliminal.

Afirmatoreală

Ioan MILICĂ

Afirmatoreală

Cine observă că termenii din şirul afirmatoreală, barosăneală, descurcăreală, fiţoşeală pot rima cu grozăveală şi lăutăreală e cât se poate de aproape de sâmburele de adevăr al constatării că doar armonia fină a manelelor poate inspira astfel de asocieri.

Atlas geografic privind românii de pretutindeni

George ŢURCĂNAŞU

Atlas geografic privind românii de pretutindeni

Zilele acestea am lecturat cu mare atenţie o lucrare de mari dimensiuni şi, posibil, foarte importantă în economia tipăriturilor pe care le propune statul român. 

pulspulspuls

 Pălitură de osândă la leberali, cu 60 de păliţi la şale

Pălitură de osândă la leberali, cu 60 de păliţi la şale

După lovitura de palat aproape ca aia din Turcia lui Erdogan, dacă păstrăm proporţiile, dată recent la leberalii ieşeni (unii zic căci cam pe şestache, dar nu e treaba noastră asta) de noul şăf al filialei, cică şi acuma încă mai plâng unii pe acolo în pumni, văzând cum pierd şi ultima speranţă la un post călduţ pe după alegeri, în cazul în care leberalii fac guvernul. 

Caricatura zilei

Panouri solare

 

Editia PDF

Bancul zilei

Mama lui Bula si-a facut cont de Facebook si îi trimite mesaj fiului: – Bulisor, draga, da-mi accept pe Facebook! &n (...)

Intrebarea zilei

Care ar fi prioritatile administratiei locale pentru municipiul Iasi?

vezi raspunsuri

Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.