De Business

Punem punctul pe știi

Alternativa cursei aeriene Iaşi – Timişoara: 10 ore cu maşina sau 18 ore cu trenul

marți, 06 februarie 2018, 02:50
4 MIN
 Alternativa cursei aeriene Iaşi – Timişoara: 10 ore cu maşina sau 18 ore cu trenul

Blue Air a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute că renunţă la cursa Iaşi-Tmişoara din cauza fricţiunilor cu Aeroportul Traian Vuia. Reprezentanţii aerogării lasă să se înţeleagă că la mijloc ar fi o serie de datorii neachitate la timp.

Ruperea Iaşului de vestul ţării, prin anularea singurei curse aeriene directe pe ruta Iaşi – Cluj – Timişoara pune ieşenii în faţa unor soluţii deloc plăcute. Dacă pe calea aerului, un ieşean ajungea la Timişoara în două ore, calculat cu tot cu escala de la Cluj, acum acest drum ajunge să depăşească pe puţin 10 ore.

Soluţiile acestei rute sunt cu maşina personală, pe un traseu de 634 de kilometri, pe care majoritatea şoferilor îl fac în medie, în 10 ore, ori cu trenul, în acest caz călătoria poate dura şi18 ore, conform datelor de pe site-ul CFR. Menţionăm faptul că distanţa pe calea ferată peste de 850 de kilometri. Vestea anulării acestei curse începând cu luna aceasta a stârnit reacţii şi în rândul mediului de afaceri. „Era o legătură foarte importantă cu două oraşe dinamice, Clujul şi Timişoara. Nu e normal să se întrerupă acest traseu, noi avem dreptul la liberă circulaţie! Tot ce înseamnă mediul universitar, medical şi de business este interconectat. Nu vă imaginaţi că doar Iaşul pleca spre Cluj şi Timişoara, şi cei de acolo veneau la noi, sunt organizate atâtea conferinţe şi evenimente la care participăm. Ca alternativă, cu maşina, se ştie că drumul Iaşi – Timişoara este cel mai urât din Europa. Ştiu că e vorba de bani, de relaţia comercială, dar trebuie găsită o soluţie, este necesară această cursă, era o conexiune favorabilă pentru noi”, a explicat Paul Butnariu, preşedintele Camerei de Comerţ Iaşi.

„Garantat nu este un lucru bun”

Conform spuselor celor de la Aeroportul din Iaşi, gradul de ocupare al acestui zbor era destul de mare de fiecare dată. Sunt însă şi oameni de afaceri din Iaşi care spun că nu au legătură cu vestul ţării, dar că lipsa unei legături aeriene cu vestul nu este benefică. „Pe mine personal nu mă afectează, eu plec în străinătate prin Bucureşti. Garantat nu este un lucru bun scoaterea acestei rute. Sunt pasageri care vor să ajungă în vestul ţării, noi nu avem şosele bune”, menţionează şi Doina Cepalis, femeia de afaceri care deţine grupul de firme T-Rox din Paşcani. Nici Bogdan Piţigoi, cel care deţine Casa Auto şi parcul tehnologic din Leţcani sau Lucian Apostol de la Kosaron nu au afaceri în vest, însă susţin faptul că pentru cei care au legătură directă cu Timişoara, acest lucru este un inconvenient cu siguranţă. Amintim cititorilor faptul că în cursul zilei de vineri, reprezentanţii Blue Air au anunţat că vor anula cursa Iaşi- Cluj – Timişoara începând de pe 17 februarie, din cauza unor „fricţiuni” cu aeroportul din Timişoara.

O chestiune care ţine de datorii

La rândul lor, cei de la aeroportul bănăţean spun că i-ar fi somat să achite unele datorii pe care firma aeriană le avea faţă de Aeroportul „Traian Vuia” şi că acesta ar fi motivul pentru care s-a rupt singura noastră legătură aeriană cu vestul. Din declaraţia oficială făcută de Blue Air, reiese faptul că motivele pentru care se renunţă la această cursă sunt: creşterea tarifelor percepute de aeroport companiei Blue Air, sloturile (intervalele) orare în care linia aeriană poate opera cursele şi prezenţa tot mai agresivă a Wizz Air, compania low-cost din Ungaria, pe piaţa românească, motivând prin faptul că „prezenţa companiilor româneşti pe piaţa din România deranjează din ce în ce mai tare”.  Chiar dacă nu s-a precizat exact, citind printre rândurile declaraţiei făcute de cei de la Blue Air, înţelegem că este posibil ca zborul Iaşi – Cluj să rămână totuşi în picioare. O altă soluţie ar fi  traseul cu escală prin Bucureşti, însă dacă preţul cursei directe era şi 45 de euro dus-întors, prin Tarom, o cursă Iaşi – Bucureşti – Timişoara costă în jur de 200 de euro, durata călătoriei variind până la maxim 12 ore, ca timp. 

 

 

Comentarii