De Business

Punem punctul pe știi

RDS&RCS, cea mai reclamata firma la Protectia Consumatorilor

vineri, 10 august 2007, 18:05
3 MIN
 RDS&RCS, cea mai reclamata firma la Protectia Consumatorilor

Iesenii bombardeaza zilnic Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) cu plingeri la adresa RDS&RCS. Dupa cum sustine conducerea institutiei de control, furnizorul de servicii de cablu, internet si telefonie a ajuns pe locul I in topul celor mai numeroare reclamatii inregistrate pe numele unui singur agent economic. De la inceputul anului si pina in prezent, iesenii nemultumiti de serviciile oferite de compania locala au depus nu mai putin de 88 de sesizari scrise, din care aproximativ jumatate vizeaza nerespectarea termenului de instalare fie a cablului TV, fie a internetului sau a telefonului. „Trebuie precizat ca din cele 88 de reclamatii preluate, 74 sint intemeiate adica s-au dovedit a fi adevarate la verificarile inspectorilor in teren. Unele dintre cele mai des intilnite motive pentru care consumatorii au ales sa reclame societatea in cauza se refera la faptul ca RDS&RCS furnizeaza o calitate necorespunzatoare a serviciilor, in sensul ca sint semnalate intreruperi frecvente ale serviciilor contractate la internet si telefonie", a declarat Dana Hanghicel, inspector-sef adjunct la OJPC Iasi.

Angajatii RDS&RCS, acuzati ca deterioreaza instalatia electrica

Sefa institutiei a mai precizat ca pe lista de nemultumiri a reclamantilor se adauga si faptul ca firma factureaza unele servicii care au fost intre timp reziliate din contract. „De exemplu, compania a emis factura pentru acces la internet insa abonatul in cauza nu beneficia inca de acel serviciu. Au fost insa observatii si la adresa angajatilor care se ocupa de partea de montaj care au fost acuzati ca deterioreaza instalatia electrica in apartamentele abonatilor in timpul montarii cablului TV", a detaliat Hanghicel. Nici televiziunea prin satelit sau cozile de zeci de metri care se formeaza lunar la ghiseele firmei nu au scapat de sesizarile persoanelor care si-au exprimat nemultumirea la OJPC. „In acest ultim caz, dreptatea este undeva la mijloc intrucit majoritatea beneficiarilor se duc in ultima zi sa plateasca si astfel se creeaza aglomeratii", a mentionat inspectorul-sef al OJPC. Potrivit conducerii institutiei, de la inceputul anului RDS&RCS a fost sanctionata contraventional de opt ori de catre autoritati, din care in trei sferturi din cazuri a primit amenda in valoare totala de circa 18.000 RON. „Majoritatea sanctiunilor aplicate de noi au fost contestate, insa la prima instanta de judecata am primit cistig de cauza. Ramine ca organele competente sa se pronunte definitiv si irevocabil, dar nu cred ca vom avea parte de surprize neplacute", a mentionat Maria Popa, inspector-sef la Oficiul Regional pentru Protectia Consumatorului.

E-On Moldova, pe locul II la reclamatii

Desi recunoaste ca are probleme, furnizorul de servicii de cablu TV, internet si telefonie sustine ca nu poate remedia deocamdata toate deficientele. „Anul acesta am avut intr-adevar mai multe probleme decit anul trecut, dar din cite mi-au zis colegii ele au fost remediate in termenele fixate de OJPC. Nu facem un concurs cu nimeni pentru a stringe cit mai multe reclamatii, iar tot ceea ce compania noastra isi doreste este sa nu mai avem abonati nemultumiti. Tocmai la aceasta parte lucram acum", a precizat Ioana Vaman, coordonator marketing la RDS&RCS. Surse din cadrul companiei de cablu, internet si telefonie fixa sustin ca motivul intirzierilor la executarea lucrarilor de montaj la serviciile de internet se datoreaza mutarii server-ului central de la Brasov la Iasi. „Stiu ca sint sesizari, dar nu vreau sa comentam problemele noastre tehnice. Ne straduim sa le rezolvam cit mai repede pentru ca abonatii sa fie multumiti", a conchis Vaman. Potrivit conducerii institutiilor, pe locul secund al clasamentului celor mai reclamati agenti economici din Iasi se afla furnizorul de electricitate E-On Moldova din cauza intreruperilor frecvente de curent si a fluctuatiilor tensiunii electrice. „Locul trei al podiumului revine tonetarilor si vinzatorilor care isi desfasoara activitatea pe marginea strazii. Acestia se fac vinovati de faptul ca nu respecta conditiile de depozitare a marfii comercializate in sensul ca tin, de exemplu, uleiul sub actiunea directa a razelor solare la temperaturi de peste 30 de grade celsius si nu respecta astfel conditiile termice de pastrare indicate de producator pe eticheta", a explicat Hanghicel.

Comentarii