Eurotrip
epimedica
franco
mesterescu

Scara interioara - element de design

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Materialele din care se construiesc scarile interioare
    Cele mai des folosite materiale in constructia scarilor sint metalul, lemnul, prefabricatele si betonul armat. Finisajele acestora se fac in functie de gustul si placerea fiecarui om. Insa cele mai cerute sint lemnul, gresia, marmura, linoleumul sau mocheta. Rar, din cauza dificultatii care se intimpina la montare, finisajul se face si cu sticla.
    Scarile din metal
    Fiind foarte rezistente, in general, acestea se folosesc in incinta cladirilor industriale si ca scari de incendiu. Desi din punct de vedere estetic nu sint in topuri, cu exceptia celor elicoidale a caror rame metalice ale fiecarei trepte sint umplute cu lemn sau sticla dupa preferinta, ele sint extrem de sigure.
    Scarile din lemn
    Desi in zilele noastre lemnul nu mai este atit de des folosit in construirea scarilor interioare, raminind utilizat doar in casele de vacanta, in perioada in care betonul nu era atit de folosit, lemnul era la mare moda. Astfel finisarea scarilor de lemn ajunsese la un grad remarcabil. „Din pacate aproape toata lumea care isi construieste case in ziua de azi, foloseste alt material decit lemnul.
    Cu citeva decenii in urma erau la mare moda casele cu scari din lemn. Iar acei putini oameni care mai folosesc lemnul, desi peste tot se recomanda utilizarea esentelor tari de lemn, cum ar fi stejarul, prefera esenta de brad. Probabil acest lucru se datoreaza aceesului mai usor la materia prima.“ a precizat inginerul Valentin Titus Panzariu.
    Scarile din prefabricate
    Acest tip de scari este preferat si mai ales folosit blocurile de locuinte si hoteluri. Finisarea lor se face cu mozaic. Atunci cind este vorba de finisarea scarilor interioare ale unui hotel, acestea se fac cu ceva mai mult migala fiind imbracate in lemn sau acoperite cu mocheta de trafic intens.
    Pentru finisajele scarilor monumentale, se prefera marmura, travertinul sau materialele compozite artificiale pe baza de praf de marmura. In zonele unde clima este umeda, pentru a usura curatarea scarilor, in majoritatea cazurilor sint finisate cu gresie.
    Scarile din beton armat
    Si acest tip de material este folosit mai ales la contructiile de mari dimensiuni cum ar fi blocurile de locuinte. Acestea sint mai mult practice decit estetice, acoperind astfel o mare varietate de tipologii constructive.
    Clasificari ale scarilor
    In functie de amplasament si destinatie exista niste elemente stricte dupa care trebuie sa ne ghidam si de care trebuie sa tinem cont, atunci cind vrem sa construim scari. In primul rind trebuie sa stim ce fel de scari sint: principale sau secundare. Apoi sa sesizam cum sint: drepte, elicoidale, in rampa sau mai multe rampe, intermediare, etc.
    In functie de felul scarilor si de locul in care sint amplasate, acestea sint cu trepte joase, medii si inalte.
    Pentru zonele verzi (parcuri, Gradina Botanica), caminele de copiii, gradinite, spitale inatimea treptelor este de maxim 16,5 cm, astfel clasindu-se in categoria treptelor joase.
    Cele medii sint folosite la cladirile cu caracter public, inaltimea lor variind intre 16,5 si 17,5 cm.
    Treptele inalte sint utilizate la poduri si pivnite, avind rol si de sustinere, inaltimea lor variind intre 17,5 cm si 22,5 cm.
    Am tot vorbit despre inaltimea treptelor deoarece este un element foarte important. Aceasta variaza invers proportional cu numarul de niveluri deservit de o scara. Specialistii recomanda ca la o constructie mai mare de 4 etaje sa se foloseasca inaltimea treptei de 17 cm iar latimea de 29 cm. Astfel efortul fizic pe care trebuie sa il depuna cineva pentru urcarea a citorva etaje, nu va mai fi atit de suparator.
    Forme ale treptelor
    In majoritatea cazurilor pentru ca scara sa poata fi folosita pe toata suprafata ei, trebuie ca treapta sa aiba forma dreptunghiulara, astfel scara trebuie sa fie dreapta.
    In cladirile cu maximum 3 niveluri, se pot construi trepte in forma trapezoidala, care sa aiba latimea minima de 18 cm si maxima de 40 cm.
    In constructiile unde trebuie scari curbe sau elicoidale, latura mai ingusta a treptei trebuie sa fie curba iar cea exterioara poate fi dreapta. In general acest tip de scari nu este foarte confortabil.
    Balustradele
    „O scara interioara poate sa fie ori turnata din beton dupa care se adauga balustrada, ori din inox, lemn sau fier forjat. Cele din urma nu se toarna ci se prind de scara ori de mustatile lasate sau prin prezoane. De asemenea se mai prind si in dibluri. Inaltimea acestora variaza intre 80 si 90 cm. Inaltimea libera de trecere pe o rampa de scara este de minimum 2,00 m pentru scarile principale si de 1,90 m pentru cele secundare, considerind distanta cea mai mica intre treapta de circulatie si intradosul rampei de deasupra sau grinda de podest, sub grinda fiind, in general, inaltimea cea mai mica.“ a afirmat Panzariu.
    Cine si la ce preturi se construiesc scari in Iasi?
    „Daca doriti sa aveti scari lucrate profesional si cu responsabilitate recomand ca acestea sa fie facute de catre o firma care se ocupa cu asa ceva si nicidecum cu zilieri. La noi in Iasi S.C Coloana S.RLse ocupa de asa ceva. Preturile variaza intre 46.000.000 lei si 190.000.000 lei.“ a incheiat ing. Valentin Titus Panzariu.
    Comentarii Facebook

    Ultima ora

    editorial

    Tabăra Brexit a câştigat; şi acum ce urmează?

    Alexandru LĂZESCU

    Tabăra Brexit a câştigat; şi acum ce urmează?

    După ce pe tot parcursul campaniei i-au încredinţat că toate scenariile pesimiste sunt doar nişte sperietori şi că oricum nu trebuie să se încreadă în experţi, e foarte posibil ca dezastrul să fie chiar mai mare decât îl estimaseră aceştia.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Despre rădăcinile sufletului poetei Luminiţa Cioabă

    Nichita DANILOV

    Despre rădăcinile sufletului poetei Luminiţa Cioabă

    Versurile poetei din Sibiu respiră multă linişte şi candoare sufletească. Ele seamănă cu desenele făcute de copii pe zidurile caselor sau pe aleile parcurilor. Culorile sunt naive, vii, ca şi întrebările pe care vocile lor cristaline le  pun, aşa, în joacă, adulţilor aflaţi în preajmă.

    La revedere, prieteni! (I)

    Lucian DÎRDALA

    La revedere, prieteni! (I)

    La sfârşitul lunii februarie am publicat un text segmentat în două părţi (22 şi 29 februarie) intitulat „Referendum contra Europei”. Premierul Cameron tocmai se întorsese de la Bruxelles cu acordul ce includea câteva concesii menite să-i faciliteze campania pentru menţinerea Marii Britanii în Uniunea Europeană. Cititorii acestui articol sunt invitaţi - cu respect, ca întotdeauna - să acceseze şi acele două articole, spre a evalua în ce măsură intuiţiile mele de atunci s-au dovedit sau nu corecte. Mai jos, încerc să exprim câteva puncte de vedere, după victoria taberei Brexit.

    Ciudăţeniile sorţii

    Michael ASTNER

    Ciudăţeniile sorţii

    Marţi, înainte de Rusaliile ortodoxe, mi-am luat bilet de tren ca să plec la Amnaş. Pentru joi - vorba aia, să văd şi eu meciul României cu Elveţia. Mi-am pregătit ce era de pregătit încă de miercuri, mi-am cumpărat ce mai era de cumpărat joi dimineaţa (de la Lidl, din Piaţa Alexandru), apoi nu-mi rămăsese decât să-mi fac bagajele. Să pun toate cele necesare-n rucsac, iar cele trebuincioase pe drum în geanta de mână. N-am reuşit. 

    pulspulspuls

    Un ieşean, motivul pentru care şefii leberali înfruntă huiduielile şi scuipaţii la fuziunea cu uneperiştii

    Un ieşean, motivul pentru care şefii leberali înfruntă huiduielile şi scuipaţii la fuziunea cu uneperiştii

    Ştim că multă lume de prin zona leberalilor care aşteaptă rândul la ciolănel ar fi înjurat printre dinţi în ultimele zile, după ce s-a auzit că, deşi abia încap ei la împărţit posturi şi locuri pe liste, şefii de la Bucale vor să mai dea din acest puţin şi uneperiştilor. 

    Caricatura zilei

    Brexit

    Editia PDF

    Intrebarea zilei

    Care ar fi prioritatile administratiei locale pentru municipiul Iasi?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.