Asfalt proaspat facut tandari linga sinele de tramvai

miercuri, 30 martie 2011, 00:02
2 MIN
 Asfalt proaspat facut tandari linga sinele de tramvai

Sare  si masticul de linga sine

Lucrarile facute de mintuiala isi spun cuvintul si in ceea ce priveste investitiile la calea de rulare a tramvaielor. Ca si inainte de modernizare, asfaltul a inceput sa sara in apropierea liniilor. Pina la demararea investitiilor, scuza reprezentantilor regiei, dar si a edililor locali la aceasta problema era ca asfaltul se sparge din cauza sinei vechi. Odata cu modernizarea caii de rulare, asemenea situatii ar fi trebuit sa dispara. In zone cum ar fi Podul de Piatra sau Arcu, asfaltul a inceput sa sara.

Problemele au aparut in perimetrul liniilor de tramvai. Astfel, imediat linga acestea, s-au format cratere. De exemplu, dupa Billa, pe Arcu, pe sensul de mers spre Strada Garii, asfaltul a inceput sa sara intre sinele de tramvai. Ca atare, au aparut mai multe gropi, iar in unele locuri a cedat si masticul pus la sina. Tot pe Arcu, mai multe guri de canal au inceput sa se lase, acestea fiind resimtite din plin de soferii care circula prin zona. Si in Podul de Piatra au aparut probleme cu asfaltul. In intersectia de acolo, la intretaierea sinelor de tramvai, asfaltul a sarit. In zona respectiva se poate vedea cu ochiul liber ca groapa formata nu mai are deloc asfalt, fiind vizibile dalele de sub sina de tramvai. Craterul aparut este "calcat" zilnic de soferii care circula prin intersectie.

Seful RATP: "Nu stiam"

Conducerea RATP a afirmat ca nu stie nimic de problemele semnalate. Maricel Gherca, directorul regiei de transport, a afirmat ca va verifica unde a cedat asfaltul. "Nu stiam de astfel de probleme pe Arcu. Lucrarile sint in garantie si vom cere refacerea lor", a declarat Gherca. Pe strada Arcu, asfaltarile s-au incheiat la sfirsitul anului 2008, iar lucrarile nu au rezistat decit doi ani de zile. "Problema din Podul de Piatra am anuntat-o deja constructorului. Mai trebuie refacuta si o sudura la sina de tramvai, daca imi amintesc bine in zona Nicolae Iorga. Cind se va face frumos, se va interveni pentru remedierea deficientelor", a specificat Gherca.

Reprezentantii Citadin au afirmat ca nu ei au lucrat la asfaltarea intre liniile de tramvai. "Intre sinele de tramvai si inca un perimetru de jumatate de metru de la sina tine de RATP. Noi am intervenit si pe Metalurgie, si pe alte zone pentru a face putin mai usoara viata soferilor. Vom interveni si la Billa, cum am intervenit si in alte parti", a declarat Kristian Barzu, directorul Citadin.

Investitia in modernizarea a 16 km cale simpla de rulare s-a ridicat la aproximativ 20 milioane euro. Din acesti bani, 15 milioane euro au fost imprumutati de catre municipalitate de la BERD.

Comentarii