Publicitatea este incorsetata in reguli stricte

luni, 07 august 2000, 23:00
2 MIN
 Publicitatea este incorsetata in reguli stricte

Legea 148/2000 privind publicitatea, publicata in urma cu citeva zile in Monitorul Oficial, prevede ca publicitatea trebuie sa fie decenta, corecta si sa fie elaborata in spiritul responsabilitatii sociale. Legea interzice publicitatea inselatoare, care poate induce in eroare persoana careia ii este adresata si-i poate leza interesul de consumator. Aceeasi lege interzice si publicitatea subliminala, care utilizeaza stimuli prea slabi pentru a fi perceputi in mod constient, dar care afecteaza comportamentul persoanei. De asemenea, sint interzise toate formele de publicitate care prejudiciaza respectul pentru demnitatea umana si morala publica, sau care includ discriminari bazate pe rasa, sex, origine sociala, identitate etnica sau nationala.
Nici publicitatea care atenteaza la convingerile religioase sau politice nu este permisa de lege, care prevede ca publicitatea nu poate exploata superstitiile, credulitatea sau frica unei persoane si nici nu are voie sa incite la violenta. Publicitatea comparativa intre produse si servicii este permisa doar daca nu este inselatoare sau nu compara bunuri ori servicii ce au scopuri sau destinatii diferite. De asemenea, publicitatatea comparativa nu trebuie sa creeze confuzie sau sa discrediteze ori sa denigreze concurentii.
Legea interzice publicitatea explicita pentru produsele din tutun la TV sau radio, precum si pe copertile exterioare ale ziarelor si revistelor, ori pe biletele de autobuz. In incinta unitatilor de invatamint sau sanitare si la o distanta sub 200 de metri de acestea se interzice publicitatea pentru bauturi alcoolice sau tutun. Este interzisa, de asemenea, publicitatea substantelor stupefiante sau psihotrope, iar pentru medicamente, publicitatea este permisa doar pentru produsele care se elibereaza fara prescriptie medicala. Nerespectarea prevederilor Legii Publicitatii, care va intra in vigoare din data de 2 noiembrie, se sanctioneaza cu amenzi cuprinse intre 5 si 50 de milioane de lei. (R. BIBIRE)

Comentarii