"Nimeni nu poate accepta ca, la tara, nu se mai nasc copii inteligenti"

joi, 06 septembrie 2001, 23:00
3 MIN
 "Nimeni nu poate accepta ca, la tara, nu se mai nasc copii inteligenti"

Miercuri, la prinz, in piata "Dacia" din Buzau, a avut loc predarea oficiala a altor 20 de autobuze scolare, catre Inspectoratele Scolare ce le vor exploata. Efectiv, s-au predat, insa, numai 18 masini, celelalte doua – una, destinata Brailei si cealalta, Vasluiului – urmind a fi predate in zilele urmatoare, deoarece, pina la Buzau, au aparut mici defectiuni ce trebuiau imediat remediate, pentru ca masinile se afla, deocamdata, in rodaj. Au fost prezenti, la predare, reprezentanti ai Inspectoratelor Scolare din judetele Vaslui, Braila, Neamt, Buzau, Botosani si Arges. Aceste masini fac parte din lotul initial de 160, pina la inceputul anului scolar urmind a mai fi predate inca 30. Ele au motoare "Euro2", ce functioneaza cu motorina superioara. Valoarea totala a contractului dintre Ministerul Educatiei si Cercetarii si Uzina "Aro" din Cimpulung Muscel este de 74 miliarde de lei.
La eveniment, a fost prezent ministrul Educatiei si Cercetarii, Ecaterina Andronescu, alaturi de reprezentanti ai ISJ, ai autoritatilor locale din judetul Buzau si ai uzinei "Aro". Ministrul a precizat ca s-a ales solutia de comasare a anumitor scoli, pentru ca se doreste reabilitarea invatamintului rural, idee cuprinsa si in planul de guvernare. "Nu avem de ales, pentru ca invatamintul care se face cu un numar prea mic de elevi si cu un numar mare de profesori necalificati este un invatamint ineficient. Este in interesul tuturor sa facem o scoala serioasa. Sistemul educational nu poate acoperi necesarul de cadre didactice, cu profesori calificati, acum avind peste 50.000 de necalificati. Ii invit pe parinti sa accepte solutia noastra si sa aiba incredere ca aceste cheltuieli le facem, in primul rind, in folosul copiilor. E adevarat ca poate, acum, nu par avantajoase aceste cheltuieli, dar, pe termen lung, avantajele vor fi notabile. Nimeni nu poate accepta ca, la tara, nu se mai nasc copii inteligenti", a spus ministrul Ecaterina Andronescu.
In piata "Dacia", au fost prezenti si directori de scoli, care au apreciat designul autobuzelor, spunind ca arata mai bine decit cele folosite in Franta, pentru transportul elevilor. Reprezentantul uzinei "Aro" a spus ca aceasta comanda a sosit tirziu si ca au facut un efort considerabil pentru a o onora, avind in vedere interesul copiilor. De asemenea, a recunoscut ca aceste comenzi din partea MEC au adus si altele, din partea unor gradinite particulare si a unor societati de transport de persoane, tip "maxi-taxi", fapt care a relansat, intr-o anumita masura, fabrica. In final, ministrul Andronescu a mai precizat ca a discutat cu ministrul de Interne sa instituie o noua regula de circulatie, anume ca, atunci cind o masina destinata transportului scolar stationeaza, sa nu poata fi depasita, si ca Guvernul pregateste o hotarire ce va interzice folosirea acestor autobuze in alte scopuri decit transportul copiilor.
In judetele care vor avea autobuze scolare, se vor organiza service-uri speciale, care vor avea cite o masina de rezerva, daca reparatiile ar dura mai mult de citeva ore. Autovehiculele au o garantie de un an si jumatate sau 30.000 de kilometri. In cadrul aceluiasi program, de relansare a invatamintului rural, Braila va mai primi inca trei autobuze scolare, doua mari si unul mic, destinate elevilor care, deja, fac naveta pina la scoala. In total, judetul va avea in aceasta prima faza opt microbuze scolare. (Cristina DOSULEANU)

Comentarii