Cu 300.000 lei puteti deveni modele in vis

Subtitlu

luni, 06 noiembrie 2006, 23:09
3 MIN
 Cu 300.000 lei puteti deveni modele in vis

290.000 de lei. Atit costa la Iasi intrarea in lumea iluziilor. Este practic taxa perceputa de agentia „Dream Models”, cu sediul in complexul comercial Stefan cel Mare, pentru inscrierea intr-o baza de date care ii poate propulsa pe tineri, copii si chiar bebelusi in lumea showbiz-ului. Clientii asteapta apoi ca cineva sa-i remarce. Modul de lucru al agentiei a trezit suspiciuni la Iasi. Unii clienti spun ca taxa perceputa de firma „Dream Models” nu are la baza nici un contract, banii fiind practic aruncati pe fereastra.
„M-am dus cu fiul, dar m-au pozat si pe mine”
„Aceasta suma este taxa de colaborare cu firma noastra pe o perioada de un an. Noi, in schimb, ii facem un contract de amator si o poza, pe care o afisam pe site-ul nostru”, a spus Alin Panaite, directorul agentiei din Iasi. Pozele sint afisate pe www.best-dream-models.ro, iar directorul agentiei din Iasi spune ca oricine se poate inscrie la „Dream Models” in aceasta baza de date daca plateste taxa de amator. Alin Panaite sustine ca, de cind s-a deschis agentia, acum aproape trei saptamini, citeva sute de ieseni s-au inscris in baza de date, in speranta ca vor prinde un contract de sampling, ca vor fi invitati la un casting pentru un film, o reclama sau chiar vor poza in reviste cunoscute. Firma pare sa le alimenteze nefiresc speranta clientilor, cu toate ca in poze acestia nu arata grozav. „Cit am stat sa ma inscriu la agentie, am vazut parinti cu copii care aveau semn din nastere pe fata, care numai buni in reclame nu erau. Cei de la agentie mi-au spus ca lucreaza cu cei de la Pro TV, Antena 1 sau revista «Avantaje». Fireste ca m-a incintat cind am auzit asa, dar realitatea e alta”, a povestit Nina Cazacu, o tinara de 24 de ani, abordata sa se inscrie in agentie pe strada, pe bulevardul Stefan cel Mare. „Le-am spus tinerilor care mi-au dat invitatia ca m-ar interesa sa-l inscriu pe fiul meu de doi ani, insa cind am ajuns acolo, mi-au spus ca arat bine, ca pot sa ma inscriu mai intii eu”, a adaugat Nina Cazacu. Dupa ce a platit taxa de 290.000 de lei, i s-a dat doar un bon de casa, fara a incheia un contract.
„O firma serioasa nu selecteaza orice doritor”
„Noi le explicam de la inceput ca aceasta taxa nu le garanteaza ca de miine vor fi vedete. E doar intrarea intr-o baza de date”, a spus Alin Panaite. Acesta adauga ca foarte putini din cei inscrisi, in jur de 1%, ajung sa fie profesionisti. Iar pentru asta trebuie sa plateasca o alta taxa, de 159 de euro pe an pentru cursuri, sedinte foto si portofoliu. „E o sarlatanie de fapt”, crede ieseanca Nina Cazacu. Firma are sedii in Constanta, Timisoara, Arad si Oradea, imaginea ei fiind controversata. In Oradea, de exemplu, dupa cum relateaza un cotidian local, firma cu acelasi nume a incasat aceleasi taxe de promovare de la clienti pina intr-o zi cind si-a incheiat activitatea si nu a mai auzit nimeni de ea. „O firma serioasa nu selecteaza orice doritor sa ajunga vedeta. Face mai intii o triere drastica si nu percepe taxe decit atunci cind clientul se alege si cu un contract de pe urma promovarii de catre agentie”, a spus Marius Scovronschi de la agentia „Fargo Models”, adaugind ca o afacere de acest fel este practic o „escrocherie cu visele oamenilor”.

Comentarii