Unanimitate pentru achizitionarea a 50 de autobuze moderne

luni, 26 septembrie 2005, 23:00
3 MIN
 Unanimitate pentru achizitionarea a 50 de autobuze moderne

Iesenii vor putea incerca investitia de peste 10 milioane euro pina la sfirsitul anului. Primul lot de autobuze noi va sosi in luna octombrie. Alesii locali au votat ieri in unanimitate proiectul ce stabileste modalitatile de plata ale autobuzelor. Cu aceasta hotarire in mina, sefii RATP vor finaliza semnarea contractului de achizitie a celor 50 de autobuze noi. „Acesta este doar un prim pas. RATP mai are multe de realizat pentru ca iesenii sa circule cum trebuie”, a declarat primarul Gheorghe Nichita. In aceeasi sedinta de ieri, consilierii locali au aprobat si demararea negocierilor pentru obtinerea unui imprumut de la BERD. Astfel, CET va beneficia de peste 21 milioane euro pentru a demara investitii majore in reteaua de termoficare. Alesii locali au dat unda verde si proiectarii pasarelei de la Tigarete.
Cadourile lui Brailean pentru sefii Primariei
Sedinta consilierilor locali a debutat intr-o nota de buna dispozitie. Astfel, primarul Gheorghe Nichita a primit un „cadou” de la consilierul PD Tiberiu Brailean. Acesta i-a oferit primarului o bita de baseball si un filtru de apa. Cei vizati de „cadoul” consilierului au fost directorii Primariei, Mihai Chirica si Cosmin Coman. „A spus ca bita este un instrument managerial. Imi plac declaratiile lui Brailean si nota lor hazlie. Dar sa nu uite ca acel instrument are doua capete. Mi-a reprosat ca am facut declaratii politice cind am spus ca unii consilieri ai Aliantei D.A. au venit abia acum pentru a vedea regulamentul de functionare al CL”, a explicat Coman. Fara a mai critica activitatea executivului, consilierii au aprobat in unanimitate modalitatile de plata ale autobuzelor. „Nu avem motive sa nu aprobam proiectul. Toate solicitarile noastre au fost puse in practica”, a afirmat Brailean (PD). Astfel, angajatii Primariei au pregatit pentru aceasta sedinta mai multe documente solicitate de consilierii Aliantei D.A. In primul rind, la mapa consilierilor a fost atasat un contract care stipuleaza exact drepturile si obligatiile RATP, in relatia cu CL. Totodata, sefii RATP au pregatit si un calcul estimativ al costurilor pentru exploatarea noilor autobuze. „Am avea nevoie de peste 66 de calatori la fiecare cursa a unui autobuz, pentru a putea suporta toate cheltuielile. Acest lucru va fi posibil doar daca se implementeaza noul plan de transport”, a declarat Neculai Abalasei, directorul RATP. Acesta a mai spus ca RATP va avea nevoie lunar de 12 miliarde lei pentru a plati rata de leasing, angajatii si intretinerea autobuzelor. Cea mai mare suma, aproape 6 miliarde lei va fi rata de leasing, alte 2 miliarde lei urmind a fi folosite lunar pentru plata salariilor celor implicati in transportul cu autobuze. „Aprobam acest proiect, dar trebuie sa se imbunatateasca si managementul regiei. In caz contrar, conducerea si consiliul de administratie ar trebui sa-si dea demisia”, a precizat Daniel Oajdea, consilier PD. RATP va plati, cu garantia CL, peste 10 milioane de euro, timp de 7 ani pentru a cumpara 50 de autobuze MAZ.
Scad pierderile dupa investitiile in termoficare
O alta hotarire extrem de importanta pentru cele 62.000 de familii de ieseni racordate la CET este demararea negocierilor pentru un imprumut de la BERD. Consilierii locali au aprobat ieri studiul realizat de o echipa de experti europeni si au stabilit comisia care va negocia conditiile imprumutului. Astfel, CET va imprumuta intr-o prima etapa 21,3 milioane de euro. La aceasta suma se vor adauga alte 7,1 milioane de euro, bani nerambursabili oferiti de guvernul elvetian. Cu acesti bani, plus o contributie proprie de 3 milioane de euro, CET va demara de anul viitor modernizarea instalatiei termice din Iasi. Practic, in doi ani, societatea ieseana va monta 44 de noi module termice, va reabilita 82 de puncte termice si peste 81 de kilometri de retele. Specialistii care au realizat studiul sustin ca pierderile din retele se vor diminua considerabil, de la 25% in acest moment la mai putin de 2% dupa realizarea tuturor investitiilor. „Noi am luat in calcul un pret de aproximativ 32 de euro al gigacaloriei, dupa realizarea investitiilor. In prima etapa, investitiile se vor axa pe magistralele cu cele mai mari pierderi si la punctele termice aferente”, a declarat Dan Gheorghiu, director general al Institutului de Studii si Proiectari Energetice, care a participat la realizarea proiectului. A doua etapa a rentabilizarii CET va avea nevoie de 84 milioane euro si ar urma sa demareze in 2009. (Felix GUZGA)

Comentarii