Sefii Iasului, ostatici in aer

joi, 22 ianuarie 2009, 22:56
3 MIN
 Sefii Iasului, ostatici in aer

Dupa ce a lasat fara curent mii de ieseni, E.ON a lasat fara curent si Aeroportul Iasi, pentru aproape o ora, speriind de moarte citeva zeci de persoane, printre care si notabilitati ale orasului.

Aseara, in timp ce se intorceau cu avionul de la Bucuresti, Constantin Simirad, presedintele CJ, vicepresedintele Constantin Adascalitei si primarul Gheorghe Nichita au avut o surpriza de proportii.

Avionul in care se aflau cei trei oficiali judeteni nu a coborit la sol la ora programata pentru ca balizele care ghideaza decolarile si aterizarile erau stinse. Daca in cazul unei intreruperi "normale" de curent E.ON ar strica frigidere sau calculatoare, acum furnizorul de curent a fost aproape sa cauzeze o catastrofa. Astfel, in ultima zi ca director al Aeroportului din Iasi, Mitica Rebegea a trebuit sa asigure aterizarea unui avion dupa ce E.ON nu a mai furnizat curent Aeroportului.

Ce s-a intimplat?

Cursa regulata Tarom in cauza transporta, printre calatorii obisnuiti, si oficialii ieseni membri PSD care au participat alaltaieri la Bucuresti la investirea ca ministru de interne a colegului lor Liviu Dragnea, fost sef al CJ Teleorman. Aeronava Tarom cu care acestia se intorceau acasa a fost nevoita sa survoleze orasul pentru citeva zeci de minute, pentru a putea ateriza in siguranta. "Aseara cind veneam cu Adascalitei si Nichita de la Bucuresti s-au stins luminile pe pista si a trebuit sa mai zburam vreo jumatate de ora pina s-a remediat problema", a declarat ieri Constantin Simirad, presedintele CJ. "Probabil cei de la tehnic le transmit pilotilor sa intirzie aterizarea in caz de probleme, cum a fost si aseara, cind E.ON a luat curentul si s-a trecut pe avarie", a declarat vicele Constantin Adascalitei.

Reprezentantii Aeroportului au declarat insa ca avionul nu a intirziat aterizarea din cauza balizelor, ci ca urmare a unor conexiuni aeriene care trebuiau respectate. In ce priveste alimentarea cu electricitate, Mitica Rebegea a explicat ca Aeroportul este alimentat de E.ON din doua retele diferite, astfel incit, daca una cade, cealalta sa porneasca alimentarea in doua secunde. "Aseara insa, ambele retele ale E.ON au picat la interval de citeva secunde, lucru care a blocat declansarea automata  a unui grup electrogen de rezerva al Aeroportului", a explicat comandantul Aeroportului.

Socul produs a bagat "in ceata" si sistemele noastre de control. Unul din grupurile electrogene ale Aeroportului  a fost cuplat manual. Interventia a durat cam un minut, dar in aviatie problema nu se pune in minute, ci in secunde. "Daca aceasta intrerupere se intimpla in timpul aterizarii si avionul o lua pe aratura sau spre aerogara, sa fi vazut atunci bucurie", a declarat Mitica Rebegea.

Probleme vechi

Potrivit sefului aerogarii, problemele cu electricitatea la Aeroport dureaza de ani de zile, socul de curent de ieri fiind doar un episod. "In ultimii doi-trei ani am mai avut asemenea probleme, unele fiind, ce-i drept, obiective. Eu insa vreau ca produsul pe care E.ON il furnizeaza sa fie la un anume standard, pentru ca la ei preturile nu se negociaza. De asta ieri am chemat reprezentantii E.ON, cu care am convenit sa aduca la Aeroport un dispozitiv de masurare a fluctuatiilor de curent pentru a vedea de unde pleaca problemele", a mai declarat raspicat Rebegea.

Detaliile furnizate de E.ON in ce priveste oprirea alimentarii cu electricitate au fost sumare. "Ieri, 21 ianuarie, in jurul orei 18.20, in reteaua subterana de distributie a energiei electrice in municipiul Iasi s-a produs o avarie care a afectat zonele Ciurchi, Aviatiei, Aeroport si Flora. Avaria a fost remediata, iar alimentarea a fost reluata dupa aproximativ 50 de minute de la momentul producerii incidentului", se arata intr-un comunicat de presa remis ieri de E.ON.

Comentarii