Inspectiile la autovehicule se fac pe ochi frumosi

luni, 02 aprilie 2001, 23:00
2 MIN
 Inspectiile la autovehicule se fac pe ochi frumosi

La finele saptaminii trecute, Registrul Auto Roman (RAR), reprezentanta Vaslui, a finalizat controlul in trafic al autovehiculelor in vederea imbunatatirii starii parcului auto din judet. In acelasi timp, s-a verificat modul in care se fac inspectiile tehnice de catre statiile autorizate. Din cele 107 masini trecute prin filtrul inspectorilor RAR, doar 9 au fost conforme din toate punctele de vedere. 67 nu prezentau siguranta in trafic (sistemele de rulare, directie si frinare), 90 nu au trecut testul "poluare", iar 14 aveau probleme de identificare, necorespunzind seria caroseriei cu cea a motorului.
Din pacate, s-a demonstrat inca o data ca majoritatea vehiculelor care circula pe drumurile publice sint un real pericol pentru ceilalti participanti in trafic. Ceea ce nu-si explica inspectorii de la RAR este felul in care trec aceste masini de inspectiile statiilor autorizate din judet. Aproape 20% din autoturismele verificate au trecut testul ITP (inspectie tehnica periodica) intr-o perioada foarte apropiata de cea a controlului RAR, demonstrind ca statiile nu fac corepunzator verificarile ce se impun.
"Concurenta neloiala dintre statii conduce la aceasta situatie. Un client, daca este alungat de la o societate, se duce la alta si trece foarte usor inspectia tehnica periodica, in nu stiu ce conditii. In nici un caz nu-si remediaza defectiunile. Noi vom elimina si acest neajuns prin imbunatatirea evidentei pe calculator, astfel putind vedea si clientii «pasati» dintr-o statie in alta. Desigur, expertii depistati cu abateri, vor ramine fara autorizatii", ne-a declarat Ioan Zaharia, directorul reprezentantei Vaslui a RAR.
Pentru cine stie ce avantaje, mai mari sau mai mici, in functie de problema ce ar trebui remediata, expertii din statiile ITP inchid ochii si pun stampila pe talon, fara a se gindi la consecinte. Nu este exclusa nici folosirea unor stampile false de catre diverse persoane. Unii ar da vina si pe lege, care prevede ca aceste inspectii sa se faca la un anumit interval de timp, ei spunind ca perioada este prea mare.
"Este vorba doar de constiinta proprietarului de autovehicul. Omul nu-si intretine corespunzator masina, fiind neglijate chiar si operatiile elementare, cum ar fi schimbul de ulei, verificarea bateriei, a pneurilor. Asta ca sa nu mai spunem ca nu trec pe la service cind aud zgomote suspecte. Desigur, apare si problema banilor, dar nu trebuie sa trecem peste aceste teste pentru ca este pusa in pericol viata soferilor si a celorlalti ocupanti ai masinii", ne-a mai spus Zaharia. (Theodor ISTRATE)

Comentarii