RENEL o da din bara in bara

luni, 08 iunie 1998, 23:00
4 MIN
 RENEL o da din bara in bara

Ca urmare a aparitiei articolului "Un nou abuz al celor de la RENEL", Filiala de Distributie a Energiei Electrice (FDEE) Vaslui a ripostat la modul in care Monitorul de Vaslui a prezentat cazul magazinului alimentar al SC Moldova SA, din zona industriala.
Inca de la inceputul asa-zisului drept la replica, FDEE considera ca redactorul Monitorului "si-a refuzat dreptul la informatii reale si complete".
Desi in articolul susmentionat, prezentat in numarul de simbata, s-a specificat foarte clar ca redactorul a incercat sa ia legatura si cu unul din directorii institutiei sau cu purtatorul de cuvint al acesteia, FDEE subliniaza ca "dispecerul are activitate continua (24 de ore din 24)". Reamintim conducerii FDEE Vaslui ca oamenii care asigura continuitatea la conducerea institutiei, in ciuda insistentelor noastre, nu ne furnizeaza informatiile necesare deoarece, explica ei, "orice informatie nu se poate lua decit de la biroul <Relatii cu publicul> sau de la cineva din cadrul conducerii".
Am obtinut si un numar de telefon la care, vineri, la ora 16, nu a raspuns nimeni.
Pe aceasta cale, am ruga conducerea FDEE Vaslui sa ne prezinte si noua numele persoanelor care pot fi solicitate "in cazuri deosebite" aparute in instalatiile ce asigura alimentarea cu energie electrica a tuturor categoriilor de consumatori.
Echipajul supersonic de la RENEL
FDEE Vaslui incearca inca o data sa ne arunce praf in ochi si isi lauda personalul, care "s-a dovedit extrem de eficient, avind in vedere intervalul scurt intre sesizare si rezolvarea acesteia, cu atit mai mult cu cit aceasta deconectare a fost provocata de amestecul unor persoane straine in instalatiile noastre. Conducerea SC Moldova SA Vaslui a sesizat FDEE Vaslui ca este intrerupta furnizarea energiei electrice la unitatea 103 (o singura data si nu era nevoie sa o faca de mai multe ori) vineri, 5 iunie, in jurul orei 14, iar la ora 14 si 20 de minute a fost realimentata cu energie electrica aceasta unitate".
Daca intr-adevar RENEL dispune de acel robot care inregistreaza sesizarile telefonice ale abonatilor (asa cum a declarat intr-o conferinta de presa fostul director Lucian Boghiu) am ruga conducerea RENEL sa verifice convorbirile de vineri, 5 iunie. Vor constata ca sistarea energiei electrice la unitatea 103 a fost semnalata de seful de unitate, Mariana Dominte, in jurul orei 9, apoi de Aniela Adimi, seful biroului comercial, la ora 10.30. La ora 12, directorul economic a facut o noua sesizare. Faxul adresat directorului general a fost trimis de conducerea SC Moldova SA Vaslui catre FDEE in aceeasi zi, la 14.59, ora la care nu fusese inca reluata furnizarea energiei electrice. Daca intr-adevar unitatea a fost realimentata in numai 20 de minute, am dori si noi sa cunoastem acea echipa operativa a RENEL care in acest interval scurt de timp a reusit sa ajunga in zona industriala si sa deconecteze locatarii care au incercat fraudulos sa aiba energie electrica, dupa ce Caminul de nefamilisti al SC Moldosin SA Vaslui a fost deconectat pentru neplata energiei electrice. Totodata, consideram ca este interesul si obligatia RENEL de a proteja instalatiile de cei care incearca sa se conecteze fraudulos.
In faxul primit la redactie, conducerea FDEE mai spune ca "restul informatiilor din articol sint <abureala>". In acest caz, RENEL nu-si recunoaste probabil, contractele incheiate cu SC Moldova SA, prezentate in articol.
Cu toate ca in ultima perioada ploua cu reclamatii, conducerea RENEL este foarte mirata: "Care or fi celelalte abuzuri sesizate de Monitorul?".
Reamintim celor de la FDEE Vaslui doar ultimele doua abuzuri ale institutiei: strada "prajita" din Birlad si desele intreruperi de energie electrica din aceeasi localitate, din ultimele zile. Desigur, in toate cazurile RENEL are dreptate, iar oamenii platesc.
La acestea, am mai adauga si alte doua cazuri, cit se poate de recente.
Tot vineri, 5 iunie, la magazinul alimentar BIG, apartinind tot SC Moldova SA, au fost mai multe intreruperi de energie electrica. In prima faza, la ora 6.30, apoi la 7.30 si spre seara, intre orele 16-19. Drept urmare, s-a stricat liftul, care a fost reparat in cursul zilei de luni, 8 iunie. Specialistii de la SC DA SRL, care asigura service-ul, au spus ca liftul s-a stricat din cauza intreruperilor dese de energie electrica. Totodata, s-a ars si masina de risnit cafea a unitatii BIG, iar mai multe produse depozitate in frigidere si camerele frigorifice s-au dezghetat, schimbindu-si aspectul.
RENEL a sfeclit-o si la Negresti
Ieri, in jurul orei 16, ne-a sunat la redactie Nelu Horia, din Negresti, locatar al blocului 8 si proprietar al unui spatiu comercial la parterul blocului mentionat: "Astazi, de la ora 7, s-a intrerupt energia electrica, fara sa fim preavizati. In prima faza, am crezut ca este vorba doar de o scurta intrerupere, dar nu a fost asa. Am sunat la centrul din Negresti, la ora 12 si mi s-a spus ca este vorba de o revizie tehnica si ca in jurul orei 13 vom avea curent. Nici la ora 14.30 nu am fost realimentati. De aceea, am mai sunat o data la Centru. De aici am primit aproape acelasi raspuns: <Se rezolva imediat>. Daca am vazut ca nu exista o rezolvare, am sunat la Deranjamente, la Vaslui, unde am discutat cu domnul Costachescu, care mi-a replicat sec: <Noi nu sintem obligati sa anuntam consumatorii casnici de intreruperile de energie electrica>. Acum ma intreb cine-mi va plati aparatura afectata si produsele perisabile pe care le am in magazin. Nici la aceasta ora (16.15 – n.r.) nu avem energie electrica". (Theodor ISTRATE)

Comentarii