„Cei de la E.ON Moldova ma duc la faliment!”

luni, 26 iulie 2010, 20:51
4 MIN
 „Cei de la E.ON Moldova ma duc la faliment!”

Disperat din cauza pierderilor uriase pe care le inregistreaza zi de zi ca urmare a "suturilor" de curent electric de care are parte de o buna bucata de timp, Emil Enache, patronul morii, a cerut conducerii E.ON Moldova, printr-o adresa, sa se hotarasca daca mai poate sau nu furniza energiei electrica in parametrii normali, iar daca raspunsul va fi unul negativ, punctul de lucru va fi inchis. "De multa vreme, E.ON furnizeaza energie electrica fragmentat. Cel putin in zona noastra. Vorbesc de intreruperi neanuntate, care ne duc la disperare, efectiv. Ganditi-va ca vorbim de aproape 50 de instalatii, pe care trebuie sa le opresc si sa le pornesc de trei-patru ori pe zi. Se ard motoare, contactori, se strica productia, imi pierd clientii, sunt la un pas de faliment. Pe langa faptul ca ma confrunt zilnic cu aceasta situatie, cei de la E.ON au un numar de fix, la care raspunde o doamna plictisita, care imi spune sa stau linistit ca se rezolva. Cum sa stau linistit cand pierd sute de milioane de lei in fiecare zi. Doamna respectiva imi spune ca nu e treaba ei, ca ea noteaza intreruperea si atat. Nu tin ei evidenta intreruperilor mele cum le tin eu. Am caiete intregi, in care trec cat a durat fiecare intrerupere si de cate ori pe zi s-a produs. Este incredibil ce se intampla. Ar trebui sa aiba respect pentru client, nu sa taca si sa nu faca nimic. Le platesc lunar facturi de sute de milioane. Merit si eu un raspuns. De la oamenii lor am aflat ca s-a ars un grup de transformare de la Stanilesti si toata coloana de alimentare a ramas pe un singur fir, la Rosiesti, care probabil, nu poate face fata consumului. Cu cei din staff-ul E.ON nu poti vorbi. Sunt inabordabili, sunt in fildes, in sticla. Le-am trimis adresa, sa se decida pana pe 27 iulie daca mai furnizeaza sau nu lumina la Hurdugi, sa stiu, sa imi iau masuri de inchidere a activitatii in zona. Cei de la E.ON ma duc la faliment!", a declarat Emil Enache.

Inchidem si plecam din tara?!

Extrem de suparat, omul spune ca datorita faptului ca a fost un an agricol dificil din punct de vedere meteorologic, umiditatea graului la recoltat a fost mare. "Desi am uscator de cereale, sunt legat de maini si de picioare. Uscatorul functioneaza, din pacate, cu energie electrica, pe care eu o primesc cand si cand. Graul s-a incins pe platforma si 300 de tone s-au deteriorat. Cand E.ON -ul a fost preluat de patronul neamt, ni s-a promis epoca luminoasa, dar a nu au reusit decat sa ne duca in acea epoca in care se intrerupea lumina de catre tovarasi, cu mentiunea ca atunci, intreruperile erau anuntate. Intreb si eu: s-a realizat programul de investitii pe care si l-a propus la preluare E.ON? Daca nu, se anuleaza privatizarea si o luam de la capat. Acest program e strict secret? E clasificat? Ce se intampla? Daca in Germania, ar fi furnizat energie cu atatea intreruperi, mai actiona pe piata? Inchidem si plecam sau facem treaba la noi in tara?! Nu vedem nimic spectaculos, nemtesc, in Romania, din punctul asta de vedere. Cei de la E.ON au o singura grija: sa ne ia banii. Nu ii intereseaza cum, in ce conditii". Cat priveste contractul semnat intre cele doua parti, Enache spune ca e "de la stapan la sclav". "Asa sunt facute aceste contracte, de la boieri la clacasi. Clacasul nu are niciun drept. Doar sa plateasca si sa fie fericit ca plateste", mai spune omul. Conform contractului, moara de grau are 160 KW, putere instalata, moara de porumb 110 KW, instalatia de brichetat 50 KW, uscatorul de cereale 25 de KW, iar instalatia de distributie a cerealelor are 25 KW putere instalata. Lunar, firma achita catre E.ON intre 250 si 300 milioane de lei vechi. Zilnic, de aici pleaca faina catre unitati din judetul Vaslui, Timisoara, Cluj, Bucuresti, Braila, Galati, Tecuci. "Clientul nostru stapanul nostru!" este o vorba care, treptat, isi pierde din valoare".    

"Aparitia unor astfel de probleme este accidentala"  

Am solicitat si punctul de vedere al E.ON Moldova in acest caz. In consecinta, am primit pe adresa redactiei urmatorul comunicat de presa. "La nivelul judetului Vaslui, E.ON Moldova Distributie s-a confruntat in ultima perioada cu mai multe probleme care au generat intreruperi in distributia energiei electrice catre consumatori. Aceste intreruperi au fost generate de mai multi factori, o parte dintre acestia fiind independenti de compania noastra. Astfel, intreruperiile inregistrate au fost datorate in mare masura conditiilor meteo deosebite, dar si unor avarii produse la unele echipamente din sistemul de distributie a energiei din zona. Dat fiind caracterul accidental al aparitiei unor astfel de probleme, nu a fost posibila informarea consumatorilor. In astfel de cazuri, ceea ce putem noi face este sa intervenim cat mai repede pentru a reluarea alimentarea cu energie a consumatorilor. In acest sens, echipele companiei au depus toate eforturile pentru remedierea punctuala a deranjamentelor si reluarea alimentarii cu energie electrica catre consumatorii afectati, cu respectarea standardelor de performanta aprobate de catre Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei. Regretam eventualele neplaceri creat si ii rugam pe consumatorii care se confrunta cu probleme la reteaua de energie electrica, sa anunte serviciul Deranjamente al E.ON Moldova Distributie la numarul de telefon: 0235 929" – comunicatul de presa al E.ON Moldova.

 

Sursa: Vremea noua

Comentarii