Gata cu minunea? Autobuzele second hand ale RATP, blocate la Pitești

sâmbătă, 13 august 2016, 02:00
3 MIN
 Gata cu minunea? Autobuzele second hand ale RATP, blocate la Pitești

O firmă de aici a blocat licitaţia de achiziţii pregătită de operatorul ieşean de transport. Aceasta contestă unele cerinţe din caietul de sarcini

  

O firmă din Piteşti a blocat procedura de licitaţie a RATP Iaşi pentru achiziţia de autobuze second-hand. Compania Girexim SA a acuzat regia, printre altele, că „unele specificaţii tehnice impuse prin documentaţia de atribuire nu ţin seama de noile tehnologii în domeniul fabricării de vehicule de transport persoane“. „Am învederat că se fabrică vehicule ce asigură condiţii identice sau chiar superioare de transport, echipate cu motoare cu putere inferioară celei menţionate iniţial, deci şi consum de carburant mai mic la 100 km, că sunt vehicule cu dimensiuni nu mult diferite de cele specificate de autoritatea contractantă, care pot oferi aceleaşi condiţii de transport şi siguranţă şi se adaptează la fel de bine la condiţiile de trafic din municipiul Iaşi“, se arată în contestaţie.

Firma a precizat că a primit răspunsuri contradictorii la solicitările de clarificări privind acceptarea tipului de autobuz propus de companie, motiv pentru care a înaintat contestaţia. Printre altele, Girexim a solicitat RATP să explice de ce a inclus anumite specificaţii tehnice, plecând de la lungimea de 12 metri şi până la echiparea mijloacelor de transport cu diverse instalaţii. Compania spune că dispune de autobuze care au rulat pe teritoriul României (cel mai probabil în transportul public din Piteşti, n.r.), dar care nu îndeplinesc unele condiţii tehnice (putere minimă de 190 KW şi echipare cu instalaţie de pornire pentru temperaturi scăzute). „În cartea tehnică a autobuzelor pe care le deţinem, cu o putere mai mică de 190 KW, se asigură transportul a 101 persoane, care este mai mare decât numărul de 90 de persoane impuse prin documentaţie. Atunci se pune întrebarea: scopul este de a transporta minim 90 de persoane sau de a descalifica ofertanţii ale căror autobuze au putere mai mică de 190 KW?“, a arătat contestatarul.

În răspunsul lor, oficialii RATP au explicat punctual cerinţele tehnice, precizând că acestea au fost realizate în baza pieţei existente şi a experienţei similare. Despre cerinţa „putere minim 190 KW“, RATP a arătat că este justificată „de experienţa rezultată în urma exploatării autobuzelor de diferite tipuri constructive, dar şi din considerentul că municipiul Iaşi are o particularitate renumită prin declivităţile numeroase“.

În plus, RATP a susţinut că această cerinţă asigură ca motorul să funcţioneze în parametrii optimi atât timp cât un alt criteriu este ca mijloacele de transport să fie dotate cu aparate de aer condiţionat. RATP intenţionează să achiziţioneze 35 de autobuze rulate, investiţia fiind estimată la peste 5,5 milioane lei. Contestaţia depusă de firma din Piteşti ar putea amâna ziua programată pentru deschiderea ofertelor (16 august), în cazul în care Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor va suspenda procedura până la judecarea pe fond a sesizării. 

 

Comentarii