Cel puțin 100 de case construite în Breazu se află pe traseul autostrăzii A8

miercuri, 03 noiembrie 2021, 09:30
2 MIN
 Cel puțin 100 de case construite în Breazu se află pe traseul autostrăzii A8

Primăria Rediu susține că noul traseu al autostrăzii A8 pe raza județului Iași afectează cel puțin 100 de case construite în Breazu, în sensul că vor fi necesare exproprieri.

În același timp, autoritatea locală spune că, pe o rază de vecinătate de 500 metri față de viitorul șantier al autostrăzii, există încă aproximativ 700 de locuințe situate la Sud și Nord de aceasta, reprezentând aproximativ 22% dintre locuitorii actuali ai comunei care vor fi afectați în mod direct de acest șantier și de folosința ulterioară a autostrăzii.

Cititi si: Noul traseu A8: modificări mari în jurul Iaşului. Va trece peste vile din Breazu

Informația apare într-un punct de vedere emis de Primăria Rediu și făcut public de către primarul Ciprian Grosu, în contextul în care joi au loc două dezbateri pe tema traseului autostrăzii Iașului, discuții la care vor participa toți factorii implicați: una va fi autoritățile (ora 11.00), iar cealaltă cu publicul larg (ora 15.00). Dezbaterile vor fi în mediul online.

Cititi si: “Pe izlaz, nu printre case”. Noul traseu A8 nemulţumeşte trei primari

„Proiectul va implica exproprierea a minim 100 de locuințe individuale din zona centrală a intravilanului Comunei Rediu – sat Breazu. În România, proiecte asemănătoare având același obiectiv nu s-au constituit pe exproprieri de intravilan conținând locuințe individuale. Aceste exproprieri vor constitui un blocaj în derularea contractului de edificare a autostrăzii”, se arată într-un punct de vedere al Primăriei Rediu care a fost transmis Consiliului Județean și Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Cititi si: ZdI TV: Interviu cu un fost membru în Guvern despre traseul A8 prin zone locuite de lângă Iași

Primarul din Rediu, Ciprian Grosu, a mai spus că noul traseu presupune o diferență de 3 km în minus față de traseul propus în studiul de fezabilitate din 2011. „(Cei 3 km, n.r.) nu justifică impactul economic și social pe care îl va avea asupra dezvoltării comunei Rediu”, a comentat primarul.

Astfel, primarul Grosu susține că cel mai bun traseu pentru tranzitul comunei Rediu este cel propus în studiul de fezabilitate din 2011, rută care prezintă următoarele avantaje, în opinia acestuia:

  • se aliniază proiectelor asemănătoare implementate în România cu privire la construcția de autostrăzi (traversează exclusiv zonele extravilane)
  •  trece la mare distanță față de ariile naturale protejate, reducând impactul asupra mediului
  • se pliază mai ușor pe curbele de nivel și pe cumpenele de apă, reducând costurile de construire
  • exproprierile implică terenuri extravilane și nu imobile-teren pe care sunt edificate locuințe unifamiliale, neconstituind un blocaj în derularea cotnractului de edificare a autostrăzii
  • ajută la dezvoltarea economică a comunei Rediu și a satelor componente
  • are impact social redus asupra calității vieții

Comentarii