Depoul Dacia, mai greu de demolat decât de construit. Patru firme se bat în contestaţii

miercuri, 16 august 2023, 01:50
2 MIN
 Depoul Dacia, mai greu de demolat decât de construit. Patru firme se bat în contestaţii

Primăria Iași a ales demolatorul depoului Dacia, dar licitația a fost contestată. Potrivit informațiilor publicate în sistemul național de achiziții publice (SEAP), municipalitatea a declarat câștigător al procedurii o firmă din Timișoara, respectiv Sor Ad Building. Alți patru ofertanți au participat la licitație, iar doi dintre aceștia au contestat rezultatele evaluării: Demo-Idil Construct (Iași) și SMZ Impex (Cluj).

 Compania ieșeană a solicitat Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) să constate că ofertele depuse de primii trei clasați sunt toate „inacceptabile și neconforme”, în condițiile în care Demo-Idil a fost pe locul 4 la evaluare. „În urma consultării dosarului achiziției și a ofertelor clasate pe primele trei locuri, care nu au fost declarate confidențiale, au reieșit o serie de vicii evidente ale acestora și ale evaluării realizate de autoritatea contractantă, de natură a conduce la respingerea ofertelor”, susține Demo-Idil. Printre ofertele considerate de firma ieșeană drept neconforme se numără inclusiv cea a SMZ Impex, celălalt contestatar al rezultatelor evaluării. Principalul argument adus de Demo-Idil vizează faptul că niciunul dintre cei trei primii clasați nu ar fi autorizat pentru desfășurarea activităților impuse prin documentația de atribuire. În plus, firma ieșeană spune că, în cadrul ofertei financiare, niciuna dintre firmele enumerate „nu a cotat o parte semnificativă a activităților de transport”.

De cealaltă parte, SMZ Impex solicită descalificarea primilor doi clasați invocând neconformitatea ofertelor. În cazul câștigătorului procedurii (Sor Ad), SMZ a susținut că firma nu a îndeplinit condițiile de eligibilitate în ceea ce privește experiența similară și a invocat faptul că oferta tehnică „este copiată în totalitate” din documentația de atribuire „fără nici măcar a fi dezvoltate etapele unde să cuprindă personal, resurse utilaje sau echipamente pe categorii de lucrări”. SMZ a vorbit despre argumente similare și în situația ofertei firmei clasate pe locul 2 (Bursa Recycling SRL). Ambele contestații sunt în curs de soluționare la CNSC, iar până când acest for nu va emite o decizie, Primăria nu poate semna contractul cu câștigătorul licitației. Depoul Dacia trebuie demolat în maximum 3 luni de la semnarea unui contract.

Dezafectarea construcțiilor va genera cantități semnificative de deșeuri: beton (cantitate estimată: 2.050 tone), cărămizi (850 tone), ţigle şi materiale ceramice (10 mc), amestecuri din acestea (500 mc), lemn (20 tone), sticlă (10 tone), materiale plastice (2 tone), cupru, bronz şi alamă (0,5 tone), fier şi oţel din calea de rulare (25 tone), cabluri (1,5 tone), pământ şi pietre (100 mc), materiale izolante (2 tone) sau materiale de construcţii pe bază de ghips (100 mc).

Comentarii