În sfârşit, Consiliul Judeţean se digitalizează. Oare de ce nu s-a făcut acest lucru până acum?

marți, 23 august 2022, 01:50
2 MIN
 În sfârşit, Consiliul Judeţean se digitalizează. Oare de ce nu s-a făcut acest lucru până acum?

Consiliul Judeţean (CJ) îşi digitalizează serviciile publice. În acest sens, instituţia a lansat o licitaţie cu o valoare a contractului de 1,4 milioane lei, banii fiind asiguraţi din surse europene. Proiectul prevede inclusiv scanarea tuturor documentelor instituţiei care există în format „fizic” pentru a fi creată o arhivă electronică.

„Se urmăreşte implementarea unui sistem informativ integrat pentru eficientizarea activităţii administraţiei publice, care cuprinde portal de servicii electronice, sistem de gestiune arhivă electronică şi juridic, retrodigitalizare fond istoric şi asigurare accesului online la serviciile publice destinate cetăţenilor”, se precizează în caietul de sarcini aferent licitaţiei.

Intenţia CJ este ca o serie de cereri de eliberare de documente să poată fi depuse online în domenii precum urbanism (certificate de urbanism, autorizaţii, avize pentru planuri urbanistice), patrimoniu (inventarul domeniului public, contracte de concesiune, contracte de închiriere, cărţi funciare ale imobilelor din proprietatea judeţului) şi petiţii.

O altă componentă a portalului va oferi posibilitatea cetăţenilor de a sesiza „incidente”: sistemul va fi integrat cu o hartă interactivă prin intermediul căreia vor putea fi trimise poze şi localizarea precisă a unei probleme identificate. De alte două măsuri (arhiva electronică, inclusiv retrodigitalizare) vor beneficia angajaţii CJ.

„Proiectul propune o soluţie informatică inovativă, integrată, care să simplifice şi să eficientizeze semnificativ procedurile administrative interne şi de lucru prin realizarea unei platforme integrate pentru arhivare electronică şi constituirea unei arhive electronice retrodigitalizate”, se mai precizează în caietul de sarcini. Pe lângă partea de software, licitaţia are o componentă hardware care presupunerea livrarea de echipamente IT.

Astfel, cei 1,4 milioane lei ar urma să fie cheltuiţi pentru: un server de stocare a datelor (un cost estimat de 46.200 lei), un scanner cu funcţiune rapidă (21.000 lei), portalul de servicii electronice (500.000 lei, jumătate din bani fiind licenţe), sistem informatic de management al arhivei electronice (180.000 lei), servicii de retrodigitalizare pentru scanarea documentelor existente în arhiva CJ (680.000 lei) şi servicii de instruire a personalul CJ (25.000 lei).

Companiile interesate pot depune oferte cel târziu pe 22 septembrie, iar proiectul trebuie implementat într-un termen de 9 luni de la semnarea unui contract în acest sens. 

Comentarii