Varianta ocolitoare pentru Podu Iloaiei poate fi gata în 2025. Iată calendarul lucrărilor

miercuri, 12 octombrie 2022, 01:50
3 MIN
 Varianta ocolitoare pentru Podu Iloaiei poate fi gata în 2025. Iată calendarul lucrărilor

Şoferii ar putea scăpa de ambuteiajele din Podu Iloaiei cel mai devreme în aprilie 2025. Acesta este cel mai optimist termen pentru finalizarea unui drum ocolitor, de 4 km, prin partea de sud a oraşului. 

Termenul apare într-un calendar estimat la nivelul Ministerul Transporturilor (MT). În prezent, proiectul este în etapa organizării licitaţiei pentru întocmirea studiului de fezabilitate: ofertele vor fi deschise la începutul săptămânii viitoare. În acest caz, valoarea contractului se ridică la aproape un milion de lei – din informaţiile publicate în sistemul naţional de achiziţii publice rezultă că sunt companii interesate să elaboreze documentaţia tehnică, în condiţiile în care autoritatea contractantă a oferit deja mai multe clarificări la întrebări formulate de potenţiali ofertanţi.

Care este calendarul pe care MT îl vehiculează

În situaţia în care nu vor exista contestaţii la licitaţia pentru studiul de fezabilitate, contractul ar urma să fie semnat cel târziu în ianuarie 2023. Următoarele 5 luni sunt rezervate întocmirii studiului, iar aprobarea indicatorilor tehnico-economici este prevăzută pentru luna octombrie 2023. O lună mai târziu va fi declanşată procedura pentru realizarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor, iar semnarea unui contract în acest sens este estimată pentru luna martie 2024. Nu în ultimul rând, drumul ocolitor ar putea fi dat în folosinţă în aprilie 2025 – cel mai optimist termen posibil, în condiţiile în care procedurile de licitaţie nu vor fi contestate sau întârziate din diverse motive, inclusiv o eventuală lipsă de finanţare. Proiectul este asumat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Trafic zilnic de până la 46.000 de vehicule/sens în Podu Iloaiei

Varianta ocolitoare pentru oraşul Podu Iloaiei este un drum de 4,1 km prevăzut prin partea de sud a localităţii, ca alternativă la drumul european. În caietul de sarcini aferent licitaţiei pentru studiul de fezabilitate se arată că, anul trecut, valorile zilnice de trafic prin oraşul Podu Iloaiei au ajuns şi până la 46.000 de autovehicule/sens. Cele mai mari fluxuri de trafic sunt înregistrate preponderent înainte şi după zilele din weekend.

„Traseul are o lungime de aproximativ 4.150 metri şi va ocoli oraşul Podu Iloaiei prin partea de sud. Cea mai mare parte a traseului va face paralelism cu calea ferată 606, iar pe acest sector se impune sporirea siguranţei circulaţiei prin amplasarea de ziduri de sprijin şi parapet metalic”, se arată în caietul de sarcini. Drumul ar urma să aibă 2 benzi (o singură bandă pe sens), cu o lăţime a platformei de 12 m, în condiţiile în care partea carosabilă va avea 7 m, iar acostamentele câte 2,50 m.

„Se vor elabora studii de circulaţie necesare justificării tipurilor de amenajări proiectate în scopul identificării modului de asigurare a capacităţii de circulaţie în intersecţii”, se mai precizează în documentaţia de atribuire a contractului pentru studiul de fezabilitate. La această procedură, ofertele vor fi deschise pe 17 octombrie. 

Comentarii