Inedit la Iaşi: service-ul în care îţi poţi repara singur maşina. Ora costă doar 60 lei. Afacerea unică a doi tineri
În Iaşi există un service auto unde îţi poţi repara singur maşina, cu numai 60 de lei/oră. Dar, pentru asta, îţi trebuie puţină îndemânare şi câteva cunoştinţe în domeniu. Poate şi puţin noroc ca lucrarea să-ţi iasă ca la carte, fără să ai nevoie de ajutor. Proprietarii LasCars self-service sunt doi tineri, Andrei, de profesie avocat, şi Lucian, mecanic, care au observat o lipsă în domeniu şi au decis să intre anul trecut pe această nişă. Una care pare să capete amploare. Au investit peste 50.000 de euro, iar în septembrie 2023 au deschis punctul de lucru de pe Calea Chişinăului, fiind primul self-service din judeţul Iaşi şi al treilea din ţară la vremea respectivă.
Andrei şi Lucian spun că nu duc deloc lipsă de clienţi, care le trec pragul chiar şi la volanul unor maşini precum Subaru WRX, Golf GTI, Audi S5 sau S3, şi până la autoturisme scumpe cum e gama de lux sport BMW M4 Competition 2022. Pentru doar câţiva zeci de lei, clienţii au acces la un elevator şi trusa de scule, una complexă, profesionistă.
Unde mai pui că, atunci când întâmpină probleme, clienţii pot cere ajutorul unui mecanic care se află permanent pe lângă ei. Clienţii LasCars provin din toate domeniile, de la studenţi la medicină, IT sau alte domenii şi până la oameni de afaceri sau de profesii diverse. Dacă numele v-a dus cu gândul la serialul românesc Las Fierbinţi, nu e rău, pentru că proprietarii spun că a fost pentru ei o sursă de inspiraţie.
Unii schimbă aici chiar şi distribuţia
Se fac aici revizii, alţii se încumetă să schimbe chiar şi distribuţia sau îşi fac curaj pentru alte lucrări complexe. Totuşi, nu toate operaţiunile pot fi efectuate individual de client, de exemplu urcarea maşinii pe elevator este efectuată doar de către manevrantul specializat prezent la locaţie. „Cu siguranţă, am observat o evoluţie rapidă în acest timp şi un nivel crescut de interes faţă de serviciile oferite, şi aşteptările noastre au fost întrecute încă de pe acum. Nivelul de interes este ridicat şi ne bucurăm să vedem o creştere graduală în numărul de clienţi pe care îl avem şi, mai ales, continuitatea colaborării cu persoane care sunt la a treia, a patra vizită la self-service. Suntem încântaţi de parcursul nostru de până acum şi entuziasmaţi să vedem ce va urma. Momentan vorbim despre o singură locaţie. Cu siguranţă pe viitor ne dorim să ne extindem şi în alte zone din Iaşi, chiar şi în alte oraşe. Numele self-service-ului nu are o poveste în spate, este doar o denumire pe care noi am găsit-o potrivită şi atrăgătoare. Se poate spune că am fost inspiraţi de cunoscutul serial românesc Las Fierbinţi”, a declarat Andrei pentru „Ziarul de Iaşi”.
Lucian este mecanic, cu peste 10 ani de experienţă, iar Andrei este un avocat pasionat de maşini. Prieteni de mulţi ani, uniţi de pasiunea pentru acest domeniu, în care au remarcat amândoi o lipsă: Lucian din interior, ca mecanic, observând cererea din ce în ce mai mare pentru operaţiuni uzuale, iar Andrei ca un client al service-urilor auto. „Împreună am decis să trecem de limitele unui service obişnuit şi să oferim comunităţii din Iaşi un spaţiu unde să îmbine plăcutul cu utilul. Am pus bazele acestei afaceri din dorinţa comună de a arăta că se poate şi altfel, de a demonstra că indiferent din ce domeniu provii, putem fi uniţi de o pasiune comună”, ne povesteşte Andrei.
Patru elevatoare disponibile
Numărul de clienţi variază în funcţie de ziua de lucru şi complexitatea lucrărilor. Sunt patru elevatoare disponibile, însă dacă o persoană are o lucrare de durată, atunci numărul de clienţi este mai mic. În general, primesc în jur de 5-20 clienţi pe zi. În cazul câtorva dintre ei este vorba despre pasiune. Însă şi din lipsa de încredere în mecanici sau pentru că unii nu au bani să meargă cu maşina la un service, unde costurile sunt mult mai mari, aşa că preferă să facă treaba cu mâna lor.
Afacerea are potenţial, proprietarii arătând în discuţia cu reporterii „Ziarul de Iaşi” că primesc mereu întrebări legate de procesul de deschidere al unui self-service, în special din Vestul ţării. „Conceptul a fost primit surprinzător de plăcut. Din discuţiile avute cu clienţii şi din lucrurile observate de noi, se simţea nevoia unui spaţiu de lucru de acest gen care să vină în ajutorul pasionaţilor de maşini şi nu numai. Dacă până acum lucrările de acest gen erau efectuate de oameni pe marginea străzii, acum există acest spaţiu care îţi oferă tot ce este necesar pentru efectuarea reparaţiilor într-un spaţiu sigur. De asemenea, ştim cu toţii că sunt din ce în ce mai multe puncte self-service, de la spălătorii până la case de marcat la supermarket, deci de ce să nu putem avea grijă de maşina noastră individual. Fiecare persoană îşi doreşte să aibă grijă de maşina lui în cele mai bune condiţii şi asta ne dorim mereu să oferim fiecărui client. Pe lângă un spaţiu dotat cu toate cele necesare, încercăm mereu să creăm un spaţiu confortabil de lucru şi deschis pentru oricine şi putem spune că până acum ne-a ieşit”, a completat Lucian.
Printre cele mai uzuale lucrări sunt reviziile, diagnoza auto, schimburi de fluide, iar printre cele mai complexe, în funcţie de gradul de iscusinţă al clientului, sunt schimburile de distribuţie, partea de injecţie sau ambreiaje, chiar şi elemente de caroserie. Pentru şoferii care lucrează în domeniul ride sharing sau food delivery preţul este de 55 lei pe oră. „La locaţia LasCars se regăseşte un mecanic calificat şi autorizat într-un sistem de colaborare, tocmai pentru a veni în ajutorul clientului în cazul în care întâmpină dificultăţi în operaţiunea pe care o efectuează. Este greu să menţionăm toate maşinile care ne-au trecut pragul, dar pe canalele noastre se pot vedea poveştile din spatele oamenilor şi a maşinilor care ajung la noi. Fiecare maşină este specială şi tratată egal în locaţia noastră”, spune Andrei.
Rezervări online
Ce cheltuieli implică funcţionarea unui astfel de service? În mod general, cheltuielile uzuale lunare pentru întreţinerea spaţiului şi a echipamentelor. „Deschiderea self-service-ului a implicat mai multe cheltuieli unice de mentenanţă precum achiziţionarea de scule specifice lucrărilor clienţilor. Fiind la început, ne aşteptăm constant la cheltuieli noi care să ne ajute să îmbunătăţim serviciile pe care le oferim. Este greu să indicăm nişte cheltuieli specifice, ca în orice business mereu apar lucruri noi pe care trebuie să le achiziţionăm pentru a rămâne la cele mai înalte standarde.
LasCars Self-Service oferă un spaţiu sigur de lucru, în care clienţii pot închiria cu ora un elevator, având acces la un banc cu scule dotat cu toate cele necesare. Pe lângă confortul oferit în efectuarea reparaţiilor, venim în ajutorul clienţilor cu un sistem simplu de rezervări online şi o rapiditate în găsirea unui loc disponibil pentru rezolvarea problemelor. Acest sistem oferă posibilitatea de a îţi face maşina fără a aştepta la rând la alte service-uri unde cozile sunt pe luni de zile. Important este şi motto-ul nostru, maşina ta, regulile tale”, ne explică Lucian.
Publicitate și alte recomandări video