Excursie în jumătatea plină a României: Cele mai sincere şapte poveşti ale antreprenoriatului autohton

marți, 30 septembrie 2014, 17:13
2 MIN
 Excursie în jumătatea plină a României: Cele mai sincere şapte poveşti ale antreprenoriatului autohton

Un sfert de secol de capitalism înseamnă nu numai miliardari de carton, ci şi afaceri solide, pornite de la zero de români care astăzi se bat cu multinaţionale. „Cei care schimbă jocul“ este prima carte despre cum gândesc, decid şi acţionează antreprenorii români u cele două autoare, Mona Dîrţu – fost redactor şef-adjunct, până în 2000, al „Ziarului de Iaşi“ – şi Andreea Roşca îşi vor lansa cartea la Iaşi astăzi, 1 octombrie, orele 18, la Librarium Palas. Amfitrion al evenimentului va fi prof.dr. Ştefan Prutianu.

Avem sau nu antreprenori români care să fi clădit companii de anvergură fără experienţă în business, fără capital de pornire şi mai ales fără să facă afaceri cu statul? Aceasta este, în esenţă, întrebarea la care încearcă să răspundă „Cei care schimbă jocul“, o carte-documentar care va fi lansată la Iaşi astăzi, 1 octombrie 2014, la Librarium Palas, începând cu orele 18.

Mona Dîrţu şi Andreea Roşca – amândouă foste jurnaliste – au selectat pentru proiectul lor, după un set de criterii clar definite, şapte companii lider de piaţă (City Grill, Medlife, Betty Ice, Dedeman, Fan Courier, Mobexpert, Bitdefender).

Documentarea a fost amplă – peste 100 de ore de interviu cu fondatorii acestor companii, plus o duzină de discuţii cu manageri de fonduri de investiţii şi consultanţi – iar din ea a rezultat prima carte despre campionii antreprenoriatului românesc post ’89. Interesant e că miza autoarelor a fost să treacă dincolo de cifrele, graficele şi istoriile oficiale de pe site-urile companiilor şi să înţeleagă cum gândesc, decid şi acţionează cei care au clădit aceste afaceri.

„Cele mai sincere şapte poveşti ale antreprenoriatului autohton“, cum le numea Claudiu Vrînceanu de la wall-street.ro, vorbesc deopotrivă de victorii şi eşecuri, de beneficii şi sacrificii, de bucuriile şi de regretele unor oameni care nu apar la televizor, în schimb dau bătăi de cap multinaţionalelor.

Prefaţa cărţii este semnată de Vlad Mixich. „Avem cărţi despre cum să ne creştem copiii, cum să ne iubim unii pe alţii, cum să slăbim şi cum să izbândim. Dar nu am avut, cel puţin până astăzi, o carte în care să se vadă limpede acea «Românie severă» pe care istoricul Alexandru Duţu o descria ca fiind formată din «nişte oameni serioşi care-şi văd de treabă, îşi fac datoria, îşi asumă obligaţii pe care le duc la bun sfârşit cu discreţie şi îşi împlinesc vocaţia plini de răspundere». Cred că această Românie există şi e necesar ca ea să se vadă mai bine. E necesar ca ea să reînceapă să ocupe un loc central în lumea noastră. Fără festivisme, fără cele mai mari steaguri şi cele mai tricolore emoţii din lume. Simplu şi firesc. Pentru că merită“, spune în prefaţă Vlad Mixich.  

Comentarii