De Business

Punem punctul pe știi

Până când sunt valabile cupoanele de reduceri Groupon

joi, 04 septembrie 2014, 15:31
2 MIN
 Până când sunt valabile cupoanele de reduceri Groupon

La patru ani de la intrarea pe piaţa din România, Groupon, una dintre cele mai mari companii de pe piaţa online de cupoane de reducere, a anunţat că îşi încetează activitatea din România.

Posesorii de cupoane de reducere Groupon valabile în perioada următoare au fost anunţaţi că vor putea utiliza voucherele până la data înscrisă sau pot cere returnarea banilor.

Motivul invocat de Groupon pentru retragerea din România, prezentat într-o scrisoare adresată clienţilor, este rata redusă de utilizare a Internetului, care a determinat o profitabilitate sub aşteptări.

Călin Fusu, acţionar majoritar şi director executiv al grupului Neogen, a declarat că în prezent site-urile de nişă au mai mare succes comparativ cu cele generaliste, care " vând de toate pentru toţi".

“Modelul lor (al Groupon n. n.) de business este problematic, nu doar în România, ci şi în alte ţări. (…) Piaţa cupoanelor de reduceri creşte pentru jucători verticalizaţi şi scade pentru jucători generalişti, care vând de toate pentru toţi”, a declarat Călin Fusu, acţionar majoritar şi director executiv al grupului Neogen, din care fac parte site-urile Bestjobs, CeeVee, Zumzi, Kolektiva şi Vivre.

Fusu spune că în prezent cel mai bine se vând cupoanele de reduceri pentru servicii în turism, cosmetice pentru femei şi abonamente pentru clinici medicale şi analize medicale.

El a dat exemplul portalului Zumzi, unde sunt active lunar 1.500 de companii active şi se vând zilnic între 50.000 şi 100.000 de cupoane de reduceri, clienţii fiind din Moldova Bulgaria, Serbia, Croaţia, Ungaria, Slovenia şi România.

 

 

Comentarii