De Business

Punem punctul pe știi

Un retailer cunoscut de mobilă deschide un magazin în Iaşi

joi, 30 iunie 2016, 01:50
4 MIN
 Un retailer cunoscut de mobilă deschide un magazin în Iaşi

JYSK va inaugura magazinul din municipiu pe 14 iulie. Unitatea va fi situată vis a vis de Iulius Mall, lângă Lidl şi Kaufland.

 

Retailerul danez de mobilă şi accesorii JYSK va deschide la mijlocul lunii iulie primul magazin din portofoliul companiei la Iaşi. Acesta va fi amplasat pe Bulevardul Chimiei nr. 2, vis-a-vis de Iulius Mall, în centrul comercial din zona Tudor Vladimirescu unde funcţionează supermarketurile Kaufland şi Lidl. Retailerul va mai deschide încă un magazin la Iaşi în acest an, iar conducerea companiei spune că există şi opţiunea de a se extinde şi cu o a treia unitate în viitorul îndepărtat. Surse din mediul de business opinează că al doilea magazin JYSK din Iaşi ar putea fi amplasat în Centrul comercial ERA din Păcurari. Până la închiderea ediţiei nu au putut fi contactaţi reprezentanţii companiei daneze pentru a oferi detalii despre strategia de extindere în Iaşi.

 
Compania a închiriat 1.200 de metri pătraţi
 
JYSK a bătut palma cu Alpha Property Group, parte a grupului german Intercora, companie care deţine centrul comercial de peste drum de Iulius Mall, şi a închiriat circa 1.200 de metri pătraţi. JYSK va inaugura primul magazin din Iaşi pe data de 14 iulie 2016, la ora 8 dimineaţa. Cu acest prilej, compania va scoate la vânzare, la preţuri promoţionale, mai multe articole de mobilă, între care dulapuri, cu dimensiunea 143x220x62 cm, la preţul de 555 lei fiecare. Aproximativ 900 de metri pătraţi din suprafaţa totală închiriată de JYSK au fost folosiţi anterior de retailerul de electro-IT DOMO, care însă şi-a închis la începutul acestui an toate magazinele fizice din ţară pentru a ră­mâne doar cu operaţiuni online. Alţi 300 de metri pătraţi au fost preluaţi de JYSK de la Alpha Property Group în locaţia unde a funcţionat până nu demult magazinul „Preţ Fix”. Compania JYSK deţine în prezent în portofoliu 32 de unităţi şi, până la sfârşitul acestui an va mai „bifa” alte şase magazine, dintre care două la Iaşi. „Până la finalul anului calendaristic avem discuţii destul de avansate şi unele dintre ele chiar semnate, pentru două unităţi în Craiova, două în Iaşi şi câte unul în Tulcea şi Severin. Eu cred că Iaşiul şi Craiova sunt zone care s-ar preta chiar şi pentru trei unităţi pe termen lung. Pentru deschideri luăm în calcul oraşele care au mai mult de 20.000-30.000 de locuitori pentru a avea o activitate sustenabilă”,  a declarat la finele săptămânii trecute Alexandru Bratu, country manager pentru România şi Bulgaria al companiei JYSK, citat de „Ziarul Financiar” (ZF).
 
Afaceri de 160 milioane de lei
 

Planurile pe termen lung ale companiei vizează extinderea până la 100 de magazine până în anul 2020.„Dacă în Cehia, la o populaţie de 10 milioane de locuitori există în jur de 60-70 de magazine JYSK, nu văd de ce în România nu s-ar putea ajunge la 100 în termenul pe care ni l-am propus. Nu există o anume zonă sau regiune, vrem să ajungem peste tot. De principiu, am fi fericiţi cu 15 noi magazine pe an”, a mai spus Bratu. Retailerul JYSK a intrat pe piaţa românească în anul 2007, iniţial în sistem de franciză, primul magazin deschis fiind în Oradea. Pe parcursul anului trecut, compania a deschis zece unităţi şi a înregistrat o cifră de afaceri în valoare de 160 de milioane de lei, în creştere cu 56% faţă de indicatorul din 2014. Vânzările de saltele şi de mobilă reprezintă în jur de 50% din cifra de afaceri a JYSK România. În decurs de un an s-a majorat semnificativ şi profitul companiei, de la 1,7 milioane de lei în 2014 la peste 14 milioane de lei anul trecut. Pentru JYSK lucrau anul trecut 314 angajaţi, cu aproape 100 mai mulţi decât în 2014. Potrivit ZF, în prima jumătate a acestui an calendaristic cifra de afaceri a JYSK în România a înregistrat o creştere de 50% faţă de anul precedent 

 

 

Comentarii