De Business

Punem punctul pe știi

Comerciatii din Moldova Mall isi cedeaza spatiile la mica publicitate

duminică, 05 noiembrie 2006, 18:49
3 MIN
 Comerciatii din Moldova Mall isi cedeaza spatiile la mica publicitate

Comerciantii fug pe capete din Moldova Mall. Dupa cum sustin mai multi proprietari ce detin afaceri in centru comercial, chiriile mari impuse de patronii englezi, de circa sapte luni, aproape i-a adus in pragul falimentului. In plus, vinzatorii reclama marketingul deficitar, sau chiar inexistent, pe care il practica conducerea Moldova Mall. Drept consecinta comerciatii sustin ca clientii pot fi numarati aproape in fiecare zi pe degetele de la o singura mina. Locurile de parcare insuficiente si structura „haotica“ pe etaje pe care este organizat magazinul sint tot atitea cauze care ii determina pe comercianti sa scoata la mezat standurile pe care le detin. Prin anunturi multiple la mica publicitate, patronii ieseni incearca acum sa scape de „gaurile“ pe care le inregistreaza in contabilitate. „Nu merge nimic“ este sintagma dupa care vinzatorii spun ca se ghideaza in prezent comertul de la Moldova Mall.
Kilometrul zero al Iasului nu garanteaza succesul
„Predau stand in Moldova Mall“; „Moldova Mall, subinchiriez“ sau „Predau spatiu comercial in Moldova Mall“, sint doar citeva dintre anunturile de instrainare a standurilor pe care mai multi agenti economici le-au dat saptamina trecuta la rubrica de mica publicitate a ziarelor locale. Contactati de reporterii „Ziarului de Iasi“, patronii ieseni au explicat motivele pentru care acestia doresc sa renunte la afacerile din mall-ul din centru. „Chiriile sint enorm de mari. Iar clientii sint aproape inexistenti“, ne-a dezvaluit sub rezerva anonimatului proprietarul unui stand de articole vestimentare din Moldova Mall. Acesta a adaugat ca plateste lunar patronilor de la Equest Balkan Properties, actionarul de la Moldova Mall, o chirie de peste 40 milioane lei vechi la care se adauga costul utilitatilor pentru un spatiu de 35 metri patrati. „Buba nu este numai la mine. Mai sint vreo 10-12 oameni nemultumiti care vor sa renunte la standuri“, a precizat acelasi afacerist. Dupa cum sustin patronii ieseni, lipsa clientilor se datoreaza, in principal, faptului ca magazinul nu este promovat corespunzator. „Ori marketingul nu face nimic, ori nu stiu ce sa zic. Paradoxul este ca, fiind kilometrul zero al orasului, ne asteptam ca totul sa fie ok. Ori noi mai mult ne infundam in datorii“, a specificat Ioan T. un alt patron de textile din mall. Potrivit acestuia, persoanele care trec zilnic pragul standului sau pot fi numarati numai pe degetele de la o mina. „Ca sa va faceti o idee foarte clara, pot sa va spun ca vind 1-2 produse pe zi, iar facturile curg girla“, a specificat patronul. Alti afaceristi sint insa de parere ca felul in care este organizat magazinul pe etaje nu ii atrage pe clienti. In plus, lipsa locurilor suficiente de parcare complica si mai mult lucrurile. „Din cauza Media Galaxy, se produce parca o ruptura la mijlocul magazinului. Lumea nu mai urca mai sus de etajul trei. Asta se intimpla in momentul in care exista un grup de actionari la mii de kilometri departare. Iesim mai mult in pierdere. Colegii care si-au facut calcule au ajuns si la minus 15.000 de euro. La mine gaura e in jur de 10.000 de euro“, a declarat Ioan T.
Nemultumirile comerciantilor vor fi rezolvate intr-un an
De partea cealalta a baricadei conducerea Moldova Mall sustine insa ca nu se confrunta cu nici o problema. Directorul general al magazinului apreciaza ca planurile de afaceri se desfasoara conform graficului intocmit de actionarii englezi. „Nu este un business creat de noi, ci unul cumparat care, ca si intreg, merge foarte bine. Pina acum ne incadram in preconizarile facute la inceput“, a explicat Laurentiu Manea, directorul general al Moldova Mall. Acesta a adaugat ca o parte dintre nemultumirile comerciantilor vor putea fi rezolvate in aproximativ un an si jumatate. „Planurile noastre de investitii includ realizarea unei parcari subterane, a unui supermarket si modificarea structurii interioare a mall-ului de la Iasi pina cind acesta ajunge la nivelul unuia de talie internationala“, a precizat si Gabriel Truta, fostul director al Moldova Universal. Reprezentantii mall-ului din centrul orasului sustin ca marketingul afacerii nu este o problema in sine. „Daca am investi de 100 de ori mai mult in marketing nu stiu daca dumnealor (n.r. – comerciantii) ar cistiga de 10 ori mai mult decit in prezent. Avem niste clauze contractuale confidentiale, dar sintem dispusi sa facem concesii, sa discutam cu fiecare in parte“, a conchis Manea.

Comentarii