Eurotrip
epimedica
franco
mesterescu

miercuri, 28.09.2016

Un nou pod peste Canalul Dunare-Marea Neagra va fi inaugurat la Cernavoda

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Un nou pod construit peste Canalul Dunare-Marea Neagra, care va facilita accesul intre orasul Cernavoda, gara Cernavoda-Pod si autostrada Fetesti-Cernavoda, va fi inaugurat in jurul datei de 15 iunie, a declarat miercuri Niculae Berbec, seful biroului de relatii publice al CCCF Bucuresti, compania care a executat constructia podului.
    In prezent, podul este construit in totalitate pe mal, paralel cu axul apei. "In jurul datei de 15 iunie, va incepe operatia de rotire, in urma careia un capat al podului va fi mutat pe celalalt mal. Acest procedeu este o premiera pentru constructorii romani si este executat de CCCF, in colaborare cu o firma franceza", a precizat Nicolae Berbec.
    Operatia de rotire se va realiza cu ajutorul unui vas plutitor care va prelua tablierul podului, vas care va fi tractat cu remorchere si dirijat cu ajutorul unor trolii de tragere cu cabluri. Rotirea capatului podului va dura doua zile. "Odata ajuns capatul podului pe malul opus al canalului, va incepe operatia de ridicare pe verticala, din ambele capete, a acestuia (liftare), care va dura aproximativ doua luni, datorita timpului de intarire a betonului care completeaza pilele de sustinere a capetelor podului", a mai spus Berbec, care a adaugat ca traficul vaselor pe canalul Dunare-Marea Neagra va fi blocat, in urma acestor operatiuni, pe o perioada de 7-13 zile.
    Podul are o lungime de 172,5 metri, iar viaductele de acces au lungimea de 88 de metri pe malul drept si 268 de metri pe malul sting. Podul principal are o greutate a tablierului de 1.324 tone si o suprastructura alcatuita dintr-un arc de tip Nielsen, rezemat pe cele doua pile de mal. Partea carosabila a podului are o latime de 7,8 metri, iar trotuarele vor avea latimi de cite 2,25 metri fiecare. Inaltimea podului fata de suprafata apei pe axul canalului navigabil va fi de 31,5 metri.
    Constructia podului, al carui beneficiar este societatea Nuclearelectrica, a inceput in anul 1995, iar valoarea totala a investitiei, calculata la acea data, a fost de 19,2 miliarde de lei.
    Societatea de constructii CCCF este prima antrepriza romaneasca de lucrari pentru infrastructura transporturilor, creata in cadrul administratiei de stat din Romania. Societatea a fost infiintata in anul 1883, sub denumirea "Serviciul lucrari noi" din cadrul "Directiunii Generale a Cailor Ferate Romane", fiind o unitate specializata in proiectarea si constructia liniilor noi de cale ferata.
    Cea mai reprezentativa lucrare din aceasta perioada, o constituie construirea, intre anii 1890 si 1895, a complexul de poduri feroviare de peste Dunare de la Cernavoda si Fetesti, proiectate de Anghel Saligny. In anul 1987 CCCF a realizat ansablul de poduri feroviare si rutiere din aceleasi localitati, amplasate paralel si in apropierea celor vechi.

     
    Comentarii Facebook

    Ultima ora

    editorial

    A mai trecut un cutremur

    Radu MEȘNIȚĂ

    A mai trecut un cutremur

    Cu ce rămân supravieţuitorii.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Jubileu la Oltea Doamna

    Florin CÎNTIC

    Jubileu la Oltea Doamna

    Cum la finele acestei săptămâni, sub aura caldă a distinsei noastre profesoare Olga Diaconu, vom serba, la invitaţia binevoitoare a colegei Diana Ionescu-Stocker revenită din Germania pentru acest prilej, trei decenii şi jumătate de la bacalaureat, vă cer îngăduinţa să reiau în cinstea dascălilor şi colegilor noştri un text publicat tot aici, în ianuarie 2015, cu gândul modest cărepetitio est mater studiorum.

    Trai pe vătrai

    Ioan MILICĂ

    Trai pe vătrai

    Fie gospodăria cât de pricăjită sau de rea, nu poate lipsi un televizor color din ea! Cu ce să-şi umple omul timpul mai bine dacă nu să ia aminte, zi de zi, la minunile puse la cale de stelele vieţii publice româneşti?

    Maria Munteanca

    Radu PĂRPĂUȚĂ

    Maria Munteanca

    Azi nu se mai poate zice că femeile fac copii „cum vrea Dumnezeu”. Azi femeile fac copii când vor ele şi când aprobă şi bărbatul. Înainte făceau săracele femei o grămadă de copii, că „aşa a vrut Dumnezeu”. Mi-aduc aminte de Maria Munteanca, era la prăşit la noi la vie, cu Ileana asta... am uitat cum îi zicea. Şşi Ileana îi zice Mariţei (aşa-i ziceam Mariei Munteanca), care făcuse vreo doişpe copii.

    pulspulspuls

    Răzvănel, file de poveste: Viaţa, omul, opera şi decăderea

    Răzvănel, file de poveste: Viaţa, omul, opera şi decăderea

    Iată, stimaţi telespectatori, cum se face că până şi în urâta viaţă publică românească oamenii fără curaj ajung până la urmă tot în mocirla politichiei. 

    Caricatura zilei

    La muzeu

     

    Editia PDF

    Bancul zilei

    Sotia isi intreaba tovarasul de viata: - Spune-mi, dragul meu, cum te-ai indragostit de mine? - Vezi? Acum acest lucru te mira s (...)

    Intrebarea zilei

    Ce reproșuri aduceți autorităților locale?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.