Eurotrip
epimedica
mesterescu

Un nou pod peste Canalul Dunare-Marea Neagra va fi inaugurat la Cernavoda

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Un nou pod construit peste Canalul Dunare-Marea Neagra, care va facilita accesul intre orasul Cernavoda, gara Cernavoda-Pod si autostrada Fetesti-Cernavoda, va fi inaugurat in jurul datei de 15 iunie, a declarat miercuri Niculae Berbec, seful biroului de relatii publice al CCCF Bucuresti, compania care a executat constructia podului.
    In prezent, podul este construit in totalitate pe mal, paralel cu axul apei. "In jurul datei de 15 iunie, va incepe operatia de rotire, in urma careia un capat al podului va fi mutat pe celalalt mal. Acest procedeu este o premiera pentru constructorii romani si este executat de CCCF, in colaborare cu o firma franceza", a precizat Nicolae Berbec.
    Operatia de rotire se va realiza cu ajutorul unui vas plutitor care va prelua tablierul podului, vas care va fi tractat cu remorchere si dirijat cu ajutorul unor trolii de tragere cu cabluri. Rotirea capatului podului va dura doua zile. "Odata ajuns capatul podului pe malul opus al canalului, va incepe operatia de ridicare pe verticala, din ambele capete, a acestuia (liftare), care va dura aproximativ doua luni, datorita timpului de intarire a betonului care completeaza pilele de sustinere a capetelor podului", a mai spus Berbec, care a adaugat ca traficul vaselor pe canalul Dunare-Marea Neagra va fi blocat, in urma acestor operatiuni, pe o perioada de 7-13 zile.
    Podul are o lungime de 172,5 metri, iar viaductele de acces au lungimea de 88 de metri pe malul drept si 268 de metri pe malul sting. Podul principal are o greutate a tablierului de 1.324 tone si o suprastructura alcatuita dintr-un arc de tip Nielsen, rezemat pe cele doua pile de mal. Partea carosabila a podului are o latime de 7,8 metri, iar trotuarele vor avea latimi de cite 2,25 metri fiecare. Inaltimea podului fata de suprafata apei pe axul canalului navigabil va fi de 31,5 metri.
    Constructia podului, al carui beneficiar este societatea Nuclearelectrica, a inceput in anul 1995, iar valoarea totala a investitiei, calculata la acea data, a fost de 19,2 miliarde de lei.
    Societatea de constructii CCCF este prima antrepriza romaneasca de lucrari pentru infrastructura transporturilor, creata in cadrul administratiei de stat din Romania. Societatea a fost infiintata in anul 1883, sub denumirea "Serviciul lucrari noi" din cadrul "Directiunii Generale a Cailor Ferate Romane", fiind o unitate specializata in proiectarea si constructia liniilor noi de cale ferata.
    Cea mai reprezentativa lucrare din aceasta perioada, o constituie construirea, intre anii 1890 si 1895, a complexul de poduri feroviare de peste Dunare de la Cernavoda si Fetesti, proiectate de Anghel Saligny. In anul 1987 CCCF a realizat ansablul de poduri feroviare si rutiere din aceleasi localitati, amplasate paralel si in apropierea celor vechi.

     
    Comentarii Facebook

    Ultima ora

    editorial

    Cultura integrităţii la români

    Alexandru LĂZESCU

    Cultura integrităţii la români

    Sprijinul pentru acţiunile DNA are la bază sentimente de genul "Să-i ardă pe ciocoi", mai degrabă, decât aderenţa la principii şi valori morale care pun la loc de cinste integritatea.

    Filmuletul zilei

    opinii

    La mahmureală

    Nichita DANILOV

    La mahmureală

    Eu am venit aici să fac o demonstraţie. Mănânc fân în faţa preşedintelui ca să vadă cât sunt de dobitoc... Aş putea să mestec câteva din replicile pe care le-am spus pe scenă. Preşedintele şi-ar da seama că are de-a face cu om inteligent. Dar asta la ce mi-ar folosi?

    Înapoi la liste (I)

    Lucian DÎRDALA

    Înapoi la liste (I)

    Din păcate, cultura organizaţională a partidelor este una profund centralistă: dacă ar fi candidat pentru legislative, preşedintele unei filiale de partid nu ar fi deloc încântat să vadă că e mai puţin popular decât un vicepreşedinte sau decât un membru de rang inferior. De aceea partidele nu au dorit sistemele cu listă deschisă. 

    Contrapunct la caniculă

    Michael ASTNER

    Contrapunct la caniculă

    Ştiu, s-a mai domolit căldura, dar cred că lectura unor însemnări făcute între 4 şi 12... decembrie 2013 ar putea reprezenta, totuşi, un binevenit contrapunct la pătimirile recente (şi poate şi viitoare) pricinuite de caniculă.

    Propunerea redactorului sef

    Tanda şi Manda

    Toni HRITAC

    Tanda şi Manda

    Avem de a face cu o schimbare a clasei politice, determinată de şarjele DNA? Înclin să cred că nu.

    Caricatura zilei

    Concediu la Miami

     

    Editia PDF

    Intrebarea zilei

    Ce pedeapsa ar merita violatorii din Vaslui?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.