Eurotrip
Mineralia Iasi
Moo
mesterescu

Un nou pod peste Canalul Dunare-Marea Neagra va fi inaugurat la Cernavoda

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Un nou pod construit peste Canalul Dunare-Marea Neagra, care va facilita accesul intre orasul Cernavoda, gara Cernavoda-Pod si autostrada Fetesti-Cernavoda, va fi inaugurat in jurul datei de 15 iunie, a declarat miercuri Niculae Berbec, seful biroului de relatii publice al CCCF Bucuresti, compania care a executat constructia podului.
    In prezent, podul este construit in totalitate pe mal, paralel cu axul apei. "In jurul datei de 15 iunie, va incepe operatia de rotire, in urma careia un capat al podului va fi mutat pe celalalt mal. Acest procedeu este o premiera pentru constructorii romani si este executat de CCCF, in colaborare cu o firma franceza", a precizat Nicolae Berbec.
    Operatia de rotire se va realiza cu ajutorul unui vas plutitor care va prelua tablierul podului, vas care va fi tractat cu remorchere si dirijat cu ajutorul unor trolii de tragere cu cabluri. Rotirea capatului podului va dura doua zile. "Odata ajuns capatul podului pe malul opus al canalului, va incepe operatia de ridicare pe verticala, din ambele capete, a acestuia (liftare), care va dura aproximativ doua luni, datorita timpului de intarire a betonului care completeaza pilele de sustinere a capetelor podului", a mai spus Berbec, care a adaugat ca traficul vaselor pe canalul Dunare-Marea Neagra va fi blocat, in urma acestor operatiuni, pe o perioada de 7-13 zile.
    Podul are o lungime de 172,5 metri, iar viaductele de acces au lungimea de 88 de metri pe malul drept si 268 de metri pe malul sting. Podul principal are o greutate a tablierului de 1.324 tone si o suprastructura alcatuita dintr-un arc de tip Nielsen, rezemat pe cele doua pile de mal. Partea carosabila a podului are o latime de 7,8 metri, iar trotuarele vor avea latimi de cite 2,25 metri fiecare. Inaltimea podului fata de suprafata apei pe axul canalului navigabil va fi de 31,5 metri.
    Constructia podului, al carui beneficiar este societatea Nuclearelectrica, a inceput in anul 1995, iar valoarea totala a investitiei, calculata la acea data, a fost de 19,2 miliarde de lei.
    Societatea de constructii CCCF este prima antrepriza romaneasca de lucrari pentru infrastructura transporturilor, creata in cadrul administratiei de stat din Romania. Societatea a fost infiintata in anul 1883, sub denumirea "Serviciul lucrari noi" din cadrul "Directiunii Generale a Cailor Ferate Romane", fiind o unitate specializata in proiectarea si constructia liniilor noi de cale ferata.
    Cea mai reprezentativa lucrare din aceasta perioada, o constituie construirea, intre anii 1890 si 1895, a complexul de poduri feroviare de peste Dunare de la Cernavoda si Fetesti, proiectate de Anghel Saligny. In anul 1987 CCCF a realizat ansablul de poduri feroviare si rutiere din aceleasi localitati, amplasate paralel si in apropierea celor vechi.

     
    Comentarii Facebook

    Ultima ora

    editorial

    Testul minimei onestităţi

    Cătălin ONOFREI

    Testul minimei onestităţi

    Se apropie momentul desfiinţării clasei politice româneşti?

    Filmuletul zilei

    opinii

    O seară culturală la TV

    Bogdan CREȚU

    O seară culturală la TV

    Politica e peste noi. Iar România pare să fie, cel puţin pentru televiziuni, doar politică…

    Târgşoare

    Stelian DUMISTRĂCEL

    Târgşoare

    Sub zodia diminutivelor, face furori în zilele noastre un nume de localitate dezmierdător: Târgşorul. Ne-am ocupat, cândva, de o deformare, din graba vorbirii, a „oiconimului” respectiv, destul de greu de recunoscut în imprecaţia „târşorul te mănâncă!”, prezentă în câteva schiţe „cazone” ale lui Anton Bacalbaşa. Este ameninţarea „supiriorului” Moş Teacă la adresa unor „răcani” surprinşi în diferite ipostaze nereglementare, hărăziţi, am considerat, închisorii de la Târgşor, din zona Ploieştilor, una, după cum aflăm şi de pe internet, destinată, după 1882, infractorilor militari, rezervată femeilor din 1954.

    Câmpul, după bătălie

    Mihai DORIN

    Câmpul, după bătălie

    Privită din posteritatea imediată (doar nu am pretenţia unei evaluări, prematură în acest moment), moştenirea Băsescu arată ca un câmp de bătălie populat de cohorte cu răniţi, schilozi ori definitiv seceraţi. 

    Propunerea redactorului sef

    Miliarde de biţi pun în pericol siguranţa naţională

    Toni HRITAC

    Miliarde de biţi pun în pericol siguranţa naţională

    Nimic nu este mai important decât a fi gardianul patriei tale. În unele cazuri, nici măcar drepturile civile ale unui simplu cetăţean.

    Caricatura zilei

    Eminescu la DNA

     

    Editia PDF

    Intrebarea zilei

    Vă simţiţi în siguranţă în parcurile ieşene după căderea întunericului?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.