Eurotrip
epimedica
franco
mesterescu

Un nou pod peste Canalul Dunare-Marea Neagra va fi inaugurat la Cernavoda

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Un nou pod construit peste Canalul Dunare-Marea Neagra, care va facilita accesul intre orasul Cernavoda, gara Cernavoda-Pod si autostrada Fetesti-Cernavoda, va fi inaugurat in jurul datei de 15 iunie, a declarat miercuri Niculae Berbec, seful biroului de relatii publice al CCCF Bucuresti, compania care a executat constructia podului.
    In prezent, podul este construit in totalitate pe mal, paralel cu axul apei. "In jurul datei de 15 iunie, va incepe operatia de rotire, in urma careia un capat al podului va fi mutat pe celalalt mal. Acest procedeu este o premiera pentru constructorii romani si este executat de CCCF, in colaborare cu o firma franceza", a precizat Nicolae Berbec.
    Operatia de rotire se va realiza cu ajutorul unui vas plutitor care va prelua tablierul podului, vas care va fi tractat cu remorchere si dirijat cu ajutorul unor trolii de tragere cu cabluri. Rotirea capatului podului va dura doua zile. "Odata ajuns capatul podului pe malul opus al canalului, va incepe operatia de ridicare pe verticala, din ambele capete, a acestuia (liftare), care va dura aproximativ doua luni, datorita timpului de intarire a betonului care completeaza pilele de sustinere a capetelor podului", a mai spus Berbec, care a adaugat ca traficul vaselor pe canalul Dunare-Marea Neagra va fi blocat, in urma acestor operatiuni, pe o perioada de 7-13 zile.
    Podul are o lungime de 172,5 metri, iar viaductele de acces au lungimea de 88 de metri pe malul drept si 268 de metri pe malul sting. Podul principal are o greutate a tablierului de 1.324 tone si o suprastructura alcatuita dintr-un arc de tip Nielsen, rezemat pe cele doua pile de mal. Partea carosabila a podului are o latime de 7,8 metri, iar trotuarele vor avea latimi de cite 2,25 metri fiecare. Inaltimea podului fata de suprafata apei pe axul canalului navigabil va fi de 31,5 metri.
    Constructia podului, al carui beneficiar este societatea Nuclearelectrica, a inceput in anul 1995, iar valoarea totala a investitiei, calculata la acea data, a fost de 19,2 miliarde de lei.
    Societatea de constructii CCCF este prima antrepriza romaneasca de lucrari pentru infrastructura transporturilor, creata in cadrul administratiei de stat din Romania. Societatea a fost infiintata in anul 1883, sub denumirea "Serviciul lucrari noi" din cadrul "Directiunii Generale a Cailor Ferate Romane", fiind o unitate specializata in proiectarea si constructia liniilor noi de cale ferata.
    Cea mai reprezentativa lucrare din aceasta perioada, o constituie construirea, intre anii 1890 si 1895, a complexul de poduri feroviare de peste Dunare de la Cernavoda si Fetesti, proiectate de Anghel Saligny. In anul 1987 CCCF a realizat ansablul de poduri feroviare si rutiere din aceleasi localitati, amplasate paralel si in apropierea celor vechi.

     
    Comentarii Facebook

    Ultima ora

    editorial

    Ce caută Simirad la Primărie

    Cosmin PAȘCA

    Ce caută Simirad la Primărie

    Chirica îşi arată muşchii, începe să-şi delimiteze teritoriul. Şi comite prima mare greşeală în nici trei luni de mandat plin. Recunoaşte că are aceleaşi apucături de "tătuc" şi ambiţii de putere ca predecesorii săi.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Despre sfinţenie

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Despre sfinţenie

    Fie şi înzestrat cu vocaţia mântuirii, individul nu-şi poate depăşi condiţia prin sine, ci doar prin pronie, prin intervenţia divină care va să zică, prin acel deus ex machina al tradiţiei. Până în pragul sfinţeniei propriu-zise, omul arată credinţă şi voinţă. Ce se întâmplă dincolo de acest hotar este o chestiune de transcendent.

    Iaşi - un aeroport regional?

    George ŢURCĂNAŞU

    Iaşi - un aeroport regional?

    Am ales să însoţesc textul pe care vi-l propun cu acest citat preluat dintr-o emisiune a unui post TV din Iaşi, deorece Preşedintele CA al aeroportului Iaşi reuşeşte să surprindă în câteva fraze dinamica unui aeroport care până mai ieri era insuficient oraşului nostru, darâmite regiunii pe care se presupune că Iaşul o deserveşte.

    Escrocheria nigeriană

    Ioan MILICĂ

    Escrocheria nigeriană

    Zic unii că românii ar fi nigerienii sau brazilienii Europei, dar aceasta sunt doar figuri de stil ale aparenţei. De fapt, pe aceste plaiuri trăieşte de mai multe mii de ani o specie nouă, un produs superior al evoluţiei, homo romaniensis, făuritorul cosmosului, inventatorul fotonului şi adeptul marelui şi eternului întuneric. 

    pulspulspuls

    Mâine, ziua cea mare pentru partidoiul ieşean

    Mâine, ziua cea mare pentru partidoiul ieşean

    Vă povesteam la finele săptămânii trecute despre reuniunea şefilor de la partidoi care trebuia să aibă loc la Bucale chiar luni, şi vă mai spuneam că din cauza acesteia cică premarelui Chir Nica nu i-a tihnic nimica în uichend, nici măcar o berică rece la botu' calului, la fel întâmplându-se şi în partea adversă, a lui Castanciu jr. 

    Caricatura zilei

    Colaborare inter-disciplinara

     

    Editia PDF

    Bancul zilei

    Doua femei canibale stau de vorba. Una se plânge: – Nu stiu ce sa fac cu barbatul meu.... Cealalta: – Stai sa (...)

    Intrebarea zilei

    Ce reproșuri aduceți autorităților locale?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.