Eurotrip
Moo
Moo
mesterescu

Un nou pod peste Canalul Dunare-Marea Neagra va fi inaugurat la Cernavoda

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Un nou pod construit peste Canalul Dunare-Marea Neagra, care va facilita accesul intre orasul Cernavoda, gara Cernavoda-Pod si autostrada Fetesti-Cernavoda, va fi inaugurat in jurul datei de 15 iunie, a declarat miercuri Niculae Berbec, seful biroului de relatii publice al CCCF Bucuresti, compania care a executat constructia podului.
    In prezent, podul este construit in totalitate pe mal, paralel cu axul apei. "In jurul datei de 15 iunie, va incepe operatia de rotire, in urma careia un capat al podului va fi mutat pe celalalt mal. Acest procedeu este o premiera pentru constructorii romani si este executat de CCCF, in colaborare cu o firma franceza", a precizat Nicolae Berbec.
    Operatia de rotire se va realiza cu ajutorul unui vas plutitor care va prelua tablierul podului, vas care va fi tractat cu remorchere si dirijat cu ajutorul unor trolii de tragere cu cabluri. Rotirea capatului podului va dura doua zile. "Odata ajuns capatul podului pe malul opus al canalului, va incepe operatia de ridicare pe verticala, din ambele capete, a acestuia (liftare), care va dura aproximativ doua luni, datorita timpului de intarire a betonului care completeaza pilele de sustinere a capetelor podului", a mai spus Berbec, care a adaugat ca traficul vaselor pe canalul Dunare-Marea Neagra va fi blocat, in urma acestor operatiuni, pe o perioada de 7-13 zile.
    Podul are o lungime de 172,5 metri, iar viaductele de acces au lungimea de 88 de metri pe malul drept si 268 de metri pe malul sting. Podul principal are o greutate a tablierului de 1.324 tone si o suprastructura alcatuita dintr-un arc de tip Nielsen, rezemat pe cele doua pile de mal. Partea carosabila a podului are o latime de 7,8 metri, iar trotuarele vor avea latimi de cite 2,25 metri fiecare. Inaltimea podului fata de suprafata apei pe axul canalului navigabil va fi de 31,5 metri.
    Constructia podului, al carui beneficiar este societatea Nuclearelectrica, a inceput in anul 1995, iar valoarea totala a investitiei, calculata la acea data, a fost de 19,2 miliarde de lei.
    Societatea de constructii CCCF este prima antrepriza romaneasca de lucrari pentru infrastructura transporturilor, creata in cadrul administratiei de stat din Romania. Societatea a fost infiintata in anul 1883, sub denumirea "Serviciul lucrari noi" din cadrul "Directiunii Generale a Cailor Ferate Romane", fiind o unitate specializata in proiectarea si constructia liniilor noi de cale ferata.
    Cea mai reprezentativa lucrare din aceasta perioada, o constituie construirea, intre anii 1890 si 1895, a complexul de poduri feroviare de peste Dunare de la Cernavoda si Fetesti, proiectate de Anghel Saligny. In anul 1987 CCCF a realizat ansablul de poduri feroviare si rutiere din aceleasi localitati, amplasate paralel si in apropierea celor vechi.

     
    Comentarii Facebook

    Ultima ora

    editorial

    Supărarea ambasadorului Malginov

    Alexandru LĂZESCU

    Supărarea ambasadorului Malginov

    Una este să critici ceva ce apare în presă, să ceri o rectificare sau un drept la replică, şi cu totul altceva să tragi de urechi redacţiile pentru că au publicat un anumit articol sau, mai grav încă, un anumit autor.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Război şi criză umanitară în Yemen

    Lucian DÎRDALA

    Război şi criză umanitară în Yemen

    Perspectivele nu sunt încurajatoare, dar aceasta pare a fi calea de urmat: în lupta contra SI, în Irak şi Siria, iranienii (mai intens) şi saudiţii (cu o implicare mai redusă) se află, practic, în aceeaşi tabără.

    România vorbită

    Michael ASTNER

    România vorbită

    Trebuie să recunoaştem că greşitul uz al lui „şi” după „ca” (justificat întru evitarea cacofoniei) a cam devenit regulă.

    Tutuieşte-mă!

    Briscan ZARA

    Tutuieşte-mă!

    Nu zic să fim pe poziţii de egalitate toţi, cu „tu” în sus şi „tu” în jos. Există un rost şi al politeţii ăsteia, dar nu într-atât încât să devină obsesie.

    Propunerea redactorului sef

    Maestrul şi Beatrice Rancea

    Toni HRITAC

    Maestrul şi Beatrice Rancea

    Meciul e pierdut, calificarea ratată, iar suporterii strigă cu năduf: “Lasă-ne, lasă-ne!”.

    Caricatura zilei

    Nudul şi mascaţii

     

    Editia PDF

    Intrebarea zilei

    Ce masuri ar trebui luate in spitale pentru a nu se repeta cazul Brailean

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.