Eurotrip
mesterescu

vineri, 21.11.2014

Un nou pod peste Canalul Dunare-Marea Neagra va fi inaugurat la Cernavoda

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Un nou pod construit peste Canalul Dunare-Marea Neagra, care va facilita accesul intre orasul Cernavoda, gara Cernavoda-Pod si autostrada Fetesti-Cernavoda, va fi inaugurat in jurul datei de 15 iunie, a declarat miercuri Niculae Berbec, seful biroului de relatii publice al CCCF Bucuresti, compania care a executat constructia podului.
    In prezent, podul este construit in totalitate pe mal, paralel cu axul apei. "In jurul datei de 15 iunie, va incepe operatia de rotire, in urma careia un capat al podului va fi mutat pe celalalt mal. Acest procedeu este o premiera pentru constructorii romani si este executat de CCCF, in colaborare cu o firma franceza", a precizat Nicolae Berbec.
    Operatia de rotire se va realiza cu ajutorul unui vas plutitor care va prelua tablierul podului, vas care va fi tractat cu remorchere si dirijat cu ajutorul unor trolii de tragere cu cabluri. Rotirea capatului podului va dura doua zile. "Odata ajuns capatul podului pe malul opus al canalului, va incepe operatia de ridicare pe verticala, din ambele capete, a acestuia (liftare), care va dura aproximativ doua luni, datorita timpului de intarire a betonului care completeaza pilele de sustinere a capetelor podului", a mai spus Berbec, care a adaugat ca traficul vaselor pe canalul Dunare-Marea Neagra va fi blocat, in urma acestor operatiuni, pe o perioada de 7-13 zile.
    Podul are o lungime de 172,5 metri, iar viaductele de acces au lungimea de 88 de metri pe malul drept si 268 de metri pe malul sting. Podul principal are o greutate a tablierului de 1.324 tone si o suprastructura alcatuita dintr-un arc de tip Nielsen, rezemat pe cele doua pile de mal. Partea carosabila a podului are o latime de 7,8 metri, iar trotuarele vor avea latimi de cite 2,25 metri fiecare. Inaltimea podului fata de suprafata apei pe axul canalului navigabil va fi de 31,5 metri.
    Constructia podului, al carui beneficiar este societatea Nuclearelectrica, a inceput in anul 1995, iar valoarea totala a investitiei, calculata la acea data, a fost de 19,2 miliarde de lei.
    Societatea de constructii CCCF este prima antrepriza romaneasca de lucrari pentru infrastructura transporturilor, creata in cadrul administratiei de stat din Romania. Societatea a fost infiintata in anul 1883, sub denumirea "Serviciul lucrari noi" din cadrul "Directiunii Generale a Cailor Ferate Romane", fiind o unitate specializata in proiectarea si constructia liniilor noi de cale ferata.
    Cea mai reprezentativa lucrare din aceasta perioada, o constituie construirea, intre anii 1890 si 1895, a complexul de poduri feroviare de peste Dunare de la Cernavoda si Fetesti, proiectate de Anghel Saligny. In anul 1987 CCCF a realizat ansablul de poduri feroviare si rutiere din aceleasi localitati, amplasate paralel si in apropierea celor vechi.

     
    Comentarii Facebook

    Ultima ora

    editorial

    Un lung război de uzură

    Mihai CHIPER

    Un lung război de uzură

    Ceea ce vom vedea în următoarele luni va pune din nou la încercare răbdarea tuturor românilor ieşiţi, după o lungă hibernare, la vot pe 16 noiembrie.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Victoria demnităţii

    Alexandru CĂLINESCU

    Victoria demnităţii

    Va fi fost el votul de duminică şi un vot negativ (cum de nu, din moment ce era respins unul dintre candidaţi?), dar românii au ştiut ce fac atunci când au introdus buletinele în urnă.

    Sărbătorile privirii

    Petru BEJAN

    Sărbătorile privirii

    Putem vorbi despre o istorie venerabilă a iconografiei moldoveneşti? Este aceasta realistă şi originală? Cât anume se îndatorează influenţelor străine? Unde i-ar trebui căutate sursele de inspiraţie? Care-i sunt reprezentanţii iluştri?

    Convergenţe peste timp: C.S. Lewis-Georgios Mantzanidis

    Nicolae CREŢU

    Convergenţe peste timp: C.S. Lewis-Georgios Mantzanidis

    C.S. Lewis a fost nu numai specialistul reputat, substanţial, medievalistul erudit fără pedanterie, critic, istoric şi hermeneut subtil (Alegoria iubirii ş.a.), de la, succesiv, marile Universităţi britanice Oxford şi Cambridge, dublat de fermecătorul creator literar de ficţiuni de basm, al căror miez de “tâlc” cere o anume, matură, “copilărire”, ci şi un gânditor inconfundabil, complet şi profund, al cărui viu “legat” (legacy), neatins de timp, realizează o nobilă, înaltă, sinteză de moralitate (nepredicantă), spiritualitate (cardinale valori creştine, trăite) şi umanism activ, implicat responsabil în confruntări cruciale cu “provocări”, pseudo-“valori” şi riscuri ale, mai cu seamă, mentalităţilor moderne (şi postmoderne).

    Propunerea redactorului sef

    Un decalog al alegerilor prezidenţiale din Iaşi

    Un decalog al alegerilor prezidenţiale din Iaşi

    Votul de duminică are câteva lucruri specifice Iaşului. Am ales zece dintre acestea.

    Caricatura zilei

    Mazare a luat-o razna

     

    Editia PDF

    Intrebarea zilei

    Iasul a iesit de sub dominatia PSD. Cui i se datoreaza acest lucru?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.