Eurotrip
epimedica
franco
franco
mesterescu

miercuri, 01.06.2016

Un nou pod peste Canalul Dunare-Marea Neagra va fi inaugurat la Cernavoda

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Un nou pod construit peste Canalul Dunare-Marea Neagra, care va facilita accesul intre orasul Cernavoda, gara Cernavoda-Pod si autostrada Fetesti-Cernavoda, va fi inaugurat in jurul datei de 15 iunie, a declarat miercuri Niculae Berbec, seful biroului de relatii publice al CCCF Bucuresti, compania care a executat constructia podului.
    In prezent, podul este construit in totalitate pe mal, paralel cu axul apei. "In jurul datei de 15 iunie, va incepe operatia de rotire, in urma careia un capat al podului va fi mutat pe celalalt mal. Acest procedeu este o premiera pentru constructorii romani si este executat de CCCF, in colaborare cu o firma franceza", a precizat Nicolae Berbec.
    Operatia de rotire se va realiza cu ajutorul unui vas plutitor care va prelua tablierul podului, vas care va fi tractat cu remorchere si dirijat cu ajutorul unor trolii de tragere cu cabluri. Rotirea capatului podului va dura doua zile. "Odata ajuns capatul podului pe malul opus al canalului, va incepe operatia de ridicare pe verticala, din ambele capete, a acestuia (liftare), care va dura aproximativ doua luni, datorita timpului de intarire a betonului care completeaza pilele de sustinere a capetelor podului", a mai spus Berbec, care a adaugat ca traficul vaselor pe canalul Dunare-Marea Neagra va fi blocat, in urma acestor operatiuni, pe o perioada de 7-13 zile.
    Podul are o lungime de 172,5 metri, iar viaductele de acces au lungimea de 88 de metri pe malul drept si 268 de metri pe malul sting. Podul principal are o greutate a tablierului de 1.324 tone si o suprastructura alcatuita dintr-un arc de tip Nielsen, rezemat pe cele doua pile de mal. Partea carosabila a podului are o latime de 7,8 metri, iar trotuarele vor avea latimi de cite 2,25 metri fiecare. Inaltimea podului fata de suprafata apei pe axul canalului navigabil va fi de 31,5 metri.
    Constructia podului, al carui beneficiar este societatea Nuclearelectrica, a inceput in anul 1995, iar valoarea totala a investitiei, calculata la acea data, a fost de 19,2 miliarde de lei.
    Societatea de constructii CCCF este prima antrepriza romaneasca de lucrari pentru infrastructura transporturilor, creata in cadrul administratiei de stat din Romania. Societatea a fost infiintata in anul 1883, sub denumirea "Serviciul lucrari noi" din cadrul "Directiunii Generale a Cailor Ferate Romane", fiind o unitate specializata in proiectarea si constructia liniilor noi de cale ferata.
    Cea mai reprezentativa lucrare din aceasta perioada, o constituie construirea, intre anii 1890 si 1895, a complexul de poduri feroviare de peste Dunare de la Cernavoda si Fetesti, proiectate de Anghel Saligny. In anul 1987 CCCF a realizat ansablul de poduri feroviare si rutiere din aceleasi localitati, amplasate paralel si in apropierea celor vechi.

     
    Comentarii Facebook

    Ultima ora

    editorial

    Două teme pentru mai târziu

    Cătălin ONOFREI

    Două teme pentru mai târziu

    Cine votează şi cum votează?

    Filmuletul zilei

    opinii

    Lumea din pahar

    Bogdan CREȚU

    Lumea din pahar

    Pentru Ion Mureşan beţia nu este decât o cale de sondare în sine, de accedere la adevărurile profunde, greu de suportat fără anestezic. Această autoiluzionarea etilică face, aparent, ca lumea, mutată în pahar, devenită a „alcoolurilor tari”, să se îndulcească, să devină nu doar suportabilă, ci chiar idilică.

    Roata istoriei

    Mihai DORIN

    Roata istoriei

    Profesorul Ion Solcanu a scris o carte bună dedicată vieţii şi operei lui Ion Hudiţă. Istoric şi lider ţărănist, acesta ne-a lăsat şi o importantă lucrare memorialistică, mărturisind despre politicieni şi întâmplări din anii interbelici, dar şi din cei ai instaurării regimului comunist. Ion Hudiţă a fost unul dintre apropiaţii lui Iuliu Maniu, de a cărui îndrumare şi sprijin, nu doar politic, s-a bucurat. Pentru convingerile lui a făcut ani grei de puşcărie, iar cariera academică i-a fost compromisă. 

    Umflături

    Michael ASTNER

    Umflături

    E greu să-ţi alegi un subiect de articol. În continuare. Zilnic apar măcar două-trei ştiri care fiecare în parte ar putea să fie subiect demn de-a fi comentat. Când scriu pe teme româneşti, apoi, se-ntâmplă să găsesc pe net comentatori care-mi spun să las naibii realitatea românească şi mai bine să mai scriu despre Germania ori despre saşi. O să mai scriu, evident, şi pe teme germane (actuale) ori săseşti (recuperări, în principiu).

    pulspulspuls

    Nemulţumire mare printre prezumtivii candidaţi la parlamentare de la partidoi: se dă cu raţie!

    Nemulţumire mare printre prezumtivii candidaţi la parlamentare de la partidoi: se dă cu raţie!

    Unul din oamenii care vor strica planurile pentru sforarii de la partidoiul ieşean ce fac şi desfac listele pentru parlamentarele de la toamnă cică este vniversitarul privat Trompea, stimaţi telespectatori. 

    Caricatura zilei

    Roșii cu țugui

    Editia PDF

    Intrebarea zilei

    Cine credeti ca va ajunge primarul Iasului?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.