Eurotrip
epimedica
franco
mesterescu

Un nou pod peste Canalul Dunare-Marea Neagra va fi inaugurat la Cernavoda

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    %GoogleAdSenseStire%
    Un nou pod construit peste Canalul Dunare-Marea Neagra, care va facilita accesul intre orasul Cernavoda, gara Cernavoda-Pod si autostrada Fetesti-Cernavoda, va fi inaugurat in jurul datei de 15 iunie, a declarat miercuri Niculae Berbec, seful biroului de relatii publice al CCCF Bucuresti, compania care a executat constructia podului.
    In prezent, podul este construit in totalitate pe mal, paralel cu axul apei. "In jurul datei de 15 iunie, va incepe operatia de rotire, in urma careia un capat al podului va fi mutat pe celalalt mal. Acest procedeu este o premiera pentru constructorii romani si este executat de CCCF, in colaborare cu o firma franceza", a precizat Nicolae Berbec.
    Operatia de rotire se va realiza cu ajutorul unui vas plutitor care va prelua tablierul podului, vas care va fi tractat cu remorchere si dirijat cu ajutorul unor trolii de tragere cu cabluri. Rotirea capatului podului va dura doua zile. "Odata ajuns capatul podului pe malul opus al canalului, va incepe operatia de ridicare pe verticala, din ambele capete, a acestuia (liftare), care va dura aproximativ doua luni, datorita timpului de intarire a betonului care completeaza pilele de sustinere a capetelor podului", a mai spus Berbec, care a adaugat ca traficul vaselor pe canalul Dunare-Marea Neagra va fi blocat, in urma acestor operatiuni, pe o perioada de 7-13 zile.
    Podul are o lungime de 172,5 metri, iar viaductele de acces au lungimea de 88 de metri pe malul drept si 268 de metri pe malul sting. Podul principal are o greutate a tablierului de 1.324 tone si o suprastructura alcatuita dintr-un arc de tip Nielsen, rezemat pe cele doua pile de mal. Partea carosabila a podului are o latime de 7,8 metri, iar trotuarele vor avea latimi de cite 2,25 metri fiecare. Inaltimea podului fata de suprafata apei pe axul canalului navigabil va fi de 31,5 metri.
    Constructia podului, al carui beneficiar este societatea Nuclearelectrica, a inceput in anul 1995, iar valoarea totala a investitiei, calculata la acea data, a fost de 19,2 miliarde de lei.
    Societatea de constructii CCCF este prima antrepriza romaneasca de lucrari pentru infrastructura transporturilor, creata in cadrul administratiei de stat din Romania. Societatea a fost infiintata in anul 1883, sub denumirea "Serviciul lucrari noi" din cadrul "Directiunii Generale a Cailor Ferate Romane", fiind o unitate specializata in proiectarea si constructia liniilor noi de cale ferata.
    Cea mai reprezentativa lucrare din aceasta perioada, o constituie construirea, intre anii 1890 si 1895, a complexul de poduri feroviare de peste Dunare de la Cernavoda si Fetesti, proiectate de Anghel Saligny. In anul 1987 CCCF a realizat ansablul de poduri feroviare si rutiere din aceleasi localitati, amplasate paralel si in apropierea celor vechi.

     
    Comentarii Facebook

    Ultima ora

    editorial

    Moartea unui partid

    Cosmin PAȘCA

    Moartea unui partid

    Practic, UNPR şi-a vândut identitatea, CNP-ul de pe certificatul de naştere (partid balama, capabil să schimbe majorităţi) în schimbul a ... nimic.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Inegalităţi teritoriale (#Moldova#24 ianuarie - III)

    George ŢURCĂNAŞU

    Inegalităţi teritoriale (#Moldova#24 ianuarie - III)

    Vechile axe structurante ale teritoriului Moldovei apusene au fost subordonate noului proiect naţional. Poate că nu ar fi nimic rău în această acţiune, dacă în perioada actuală nu ar fi ignorată complet capacitatea lor de relaţie trans-continentală, verificată pe tot parcursul istoriei structurii teritoriale moldoveneşti.

    Cărţi de senzaţie

    Ioan MILICĂ

    Cărţi de senzaţie

    Volumele vor poposi în spaţiile silenţioase ale depozitelor cu microclimat relativ constant. Acolo, Bacovia va fi coleg de raft (pfui, era să scriu de celulă, Doamne iartă-mă!) cu Becali, Blaga cu Borcea, Copos cu Creangă, Corneliu Iacobov cu Nicolae Iorga, Dinel Staicu cu Marin Sorescu, Dan Diaconescu cu Ştefan Augustin Doinaş, Ion Neculce cu Gigi Neţoiu, Minulescu cu Mischie, generalul Voicu cu poetul Grigore Vieru şi Profesorul Dan Voiculescu cu minunatul Vasile Voiculescu.

    Politicienii români dispar în superficialitate

    Emil STRATAN

    Politicienii români dispar în superficialitate

    Febra alegerilor locale începe să se facă simţită în minţile politicienilor noştri. Intrăm în plin iarmaroc politic. Ei dau şi dau pentru a ajunge pe liste, apoi promit şi iar promit, fără ca românul să se bucure de un trai mai bun.

    pulspulspuls

    Două strategii la partidoiul din târg

    Două strategii la partidoiul din târg

    Vorbesc oamenii cei mai mintoşi din târg, stimaţi telespectatori, şi mai pricepuţi într-ale politichiei locale, că la partidoiul nostru se fac şi se desfac calcule şi strategii despre cum trebuie să se aşeze apele înainte şi după alegeri. 

    Caricatura zilei

    Niţu la DNA

     

    Editia PDF

    Intrebarea zilei

    Primul test al zăpezii în Iași. Cum s-au descurcat autoritățile?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.