Atentie soferi, pericole in multe zone din Iasi!

Subtitlu

vineri, 02 decembrie 2011, 22:58
5 MIN
 Atentie soferi, pericole in multe zone din Iasi!
Atentie mare si pe strada Palat

Semnalizarea lucrarilor la strazile din municipiu pune in pericol circulatia. O strada aflata in reparatii a provocat deja un accident zilele trecute. Daca o parte din vina pentru accidente o au soferii imprudenti care circula cu viteza, semnalizarea pare a fi facuta pentru a-i induce in eroare. Nu exista indicatoare ca sa atentioneze din timp soferii de existenta lucrarilor. De asemenea, nu sint marcate nici diferentele de nivel, adica locul unde se uneste asfaltul vechi cu cel nou.

"Rampa" pe Sararie

Vineri pe Sararie: Cinci obstacole intr-o suta de metri. De remarcat cablul care ajungea deasupra soselei

Un exemplu elocvent il reprezinta strada Sararie, unde lucrarile sint aproape finalizate. Aici, asfaltul a fost turnat proaspat, iar soferii au tendinta sa calce acceleratia. Mai intii, conducatorii auto care circula dinspre Tirgu Cucului catre Inspectoratul de Politie Judetean (IPJ) fac slalom printre gurile de canale peste care troneaza cite un pop, greu de observat in timpul noptii. Apoi, soferul care circula pe aceasta strada are parte de o adevarata trambulina, care il poate propulsa in copacii din zona, ca in cazul accidentului care a avut loc aici in urma cu citeva zile. In urma lucrarilor efectuate, a ramas o diferenta de nivel, pe care constructorii au "modelat-o", rezultind o rampa.

Denivelarea unde s-a produs accidentul de pe Sararie

Miercuri noaptea, soferul unui Lexus care gonea pe Sararie a avut surpriza sa "zboare", la propriu, in decor. Mihai Tinica, fiul directorului de la Institutul de Boli Cardiovasculare circula cu viteza pe aceasta portiune de drum si nu a observat aceasta denivelare. Tinarul a pierdut controlul volanului, s-a izbit intr-un copac de pe marginea drumului, dupa care a intrat in coliziune cu alte doua masini parcate. El si o alta tinara de 21 de ani cu care se afla in bolidul Lexus au fost raniti usor. In cazul de fata, o mare parte din vina o are si soferul, deoarece circula cu viteza excesiva. De asemenea, constructorul si autoritatile se fac vinovate ca nu au semnalizat corespunzator drumul aflat in lucru. "Constructorul se ocupa cu semnalizarea lucrarii, iar noi doar cu redirectionarea traficului in zona. Constructorul trebuie sa-si marcheze lucrarile si, din cite am inteles, locul este semnalizat. Bineinteles, soferii trebuie sa circule cu prudenta in locurile semnalizate cu indicatorul «drum in lucru» si sa nu circule cu viteza", a spus Sebastian Buraga, purtatorul de cuvint al Primariei.

Responsabili cu lucrarile din zona sint cei de la Conest SA, insa pina la inchiderea editiei, conducerea societatii nu a raspuns la telefon.

Reprezentantii Politiei spun ca la un drum in lucru, este destul ca acesta sa fie semnalizat cu indicatorul corespunzator. „Acest semn le include si pe celelalte, cum ar fi «drum cu denivelari». Legislatia prevede ca atunci cind un sofer intilneste semnul «drum in lucru», este obligat sa reduca viteza pina la limita evitarii oricarui pericol. Eu am verificat in urma cu citva timp, si am observat ca sint semnalizate lucrarile", a afirmat Dragos Moisuc, seful Biroului Rutier.

Diferenta de nivel de 15 cm pe Sfintul Lazar

Strada Sf. Lazar: Diferente mari intre asfaltul abia turnat si cel vechi. Noaptea, diferentele de nivel pot fi fatale

Alte lucrari nesemnalizate corespunzator sint si pe strada Sfintul Lazar. Aici, constructorul Conest SA a turnat covorul asfaltic numai pe o portiune de strada, iar diferenta de nivel este de aproximativ 15 centimetri, iar semnalizarea ca drumul se afla in lucru nici nu exista. In cazul aparitiei poleiului, soferii care incearca sa "incalece" portiunea de asfalt risca sa piarda controlul volanului si sa provoace accidente grave. O alta zona cu risc mare de accidente din cauza lucrarilor o reprezinta portiunea de drum de la Super Copou la Rond Agronomie. Portiunea de drum in lucru incepe cu o denivelare nesemnalizata si o zona cu pietris, care ii poate pacali pe soferii neexperimentati.

Lucrari slab semnalizate pe Copou

De asemenea, la intrarea in rondul de la Agronomie, masinile trebuie sa treaca pe sensul opus din cauza santului adinc sapat pentru fundatia liniei de tramvai. Soferii sint nevoiti sa treaca pe celalalt sens, pe o "punte" strimta, adica o portiune de drum lasata nelucrata de constructorul Martin Rose. Aici, soferul nu stie din timp ca drumul isi schimba directia pe sensul opus. "Drumul se afla in lucru, iar acest lucru il poate observa inca din zona Super Copou, de unde incepe suprafata pe care se lucreaza, iar aici exista semnalizare de drum in lucru. Pina in rond, soferul nu trebuie sa circule cu viteza, deoarece a fost atentionat din timp ca se lucreaza", a spus un inginer care supravegheaza lucrarile in aceasta zona.

Diferente mari de nivel sint si pe bulevardul Tudor Vladimirescu, pe portiunea de la podul peste Bahlui pina la CET. 

––

Lucrarile pe bulevardul Tudor Vladimirescu vor continua

Lucrarile de asfaltare din zona Tudor Vladimirescu au creat din nou mari probleme soferilor. In zona intersectiei Bucsinescu, dar si pe bulevardul Tudor Vladimirescu s-a circulat bara la bara pentru o buna perioada de timp.

Reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) sustin ca interventiile din aceasta zona sint aproape gata. Daca vremea va permite, santierul se va muta insa in alte zone. "S-a turnat stratul de uzura. Vineri se termina de lucrat in zona Tudor Vladimirescu. Lucram doar daca primim avizul celor de la Inspectoratul in Constructii si doar sub supravegherea lor si a celor de la laboratorul nostru. Daca vremea va fi buna, in zilele urmatoare se vor continua si lucrarile dinspre Baumax si de la intersectia Cotnari. Oamenii trebuie sa inteleaga ca aceste lucrari sint pentru binele tuturor", a declarat Danut Pila, seful DRDP Iasi.

El a mai spus ca au fost luate probe din materialele utilizate la asfaltarile facute in ultima perioada. Toate probele ar fi fost bune. "In cazul in care vor fi probleme ele vor fi remediate de firma. Lucrarile au o perioada de garantie de doi ani. Nu este nici un risc pentru DRDP. Firma va trebui sa remedieze pe cheltuiala ei eventualele probleme", a explicat Pila.

Lucrarile de pe drumurile nationale care traverseaza municipiul beneficiaza de o finantare guvernamentala, prin DRDP Iasi. Investitiile sint realizate de firma Asiri din Piatra Neamt.

Comentarii