Durere si lacrimi

Subtitlu

miercuri, 21 noiembrie 2012, 21:45
5 MIN
 Durere si lacrimi

Deruta si nedumerire pe chipurile micutilor elevi care-si asteptau cuminti invatatoarea, pentru a le verifica tema: desenele cu Mos Craciun. Lacrimi si durere in cancelarie. Orele la scoala din Proselnici, unde alaltaieri a decedat in urma unui cumplit accident rutier invatatoarea Mery-Iolanda Chira, s-au desfasurat ieri intr-o atmosfera incarcata si apasatoare, greu de descris in cuvinte. Tragicul eveniment i-a marcat pe toti: atat pe colegii ei, prieteni, dar si pe cei 17 elevi pe care ii avea in grija. Micutii si-au putut privi ieri dascalul doar dintr-o fotografie pusa in clasa unde preda, pe catedra, printre candele aprinse. A fost ca si cum invatatoarea le-a predat o ultima lectie: una despre suferinta si lacrimi. 

La Scoala primara din Proselnici, structura a Scolii „Dimitrie Anghel" din Cornesti, comuna Miroslava, orele de ieri s-au tinut intr-o atmosfera plina de durere. Invatatoarea Mery-Iolanda Chira, care si-a pierdut viata in tragicul accident ce a avut loc marti dimineata, la intersectia cu soseaua de centura, a lasat un gol imens in sufletele colegelor si ale celor 17 copii pe care ii forma. Clasa in care isi desfasura activitatea a fost lasata de colege asa cum ramasese de la ultima ora, sustinuta luni. Pentru a intra in atmosfera sarbatorilor de iarna, invatatoarea Chira le ceruse micutilor din clasele pregatitoare, I si a II-a, carora le preda simultan, sa deseneze globulete, clopotei si pe Mos Craciun. De atunci, acuarela folosita de copii s-a uscat, insa doamna invatatoare nu a mai avut prilejul sa admire creatiile acestora. Acum ii „priveste" cu bunatate numai dintr-o fotografie in dreptul careia invataceii au aprins lumanarele si au pus dumitrite. „A ramas ca la ultima ora pe care a facut-o luni. Chiar am intrat in clasa dupa ce a plecat ea. Pe una din table era scrisa poezia «Iarna» de Nicolae Labis, iar pe cealalta o descriere a acesteia. Era foarte constiincioasa, o fata foarte de treaba. Ea putea sa se transfere la oras, pentru ca avea posibilitati, dar a ramas aici, fiindca s-a atasat de copii si de colegi", a spus, tinandu-si cu greu lacrimile, Elena Serban, care preda la Scoala Proselnici de anul trecut. 

„E ceva cutremurator"

Temporar, pana cand scoala si inspectoratul vor gasi un cadru didactic care sa preia clasa invatatoarei Mery-Iolanda Chira, elevii vor fi indrumati de colegele acesteia. Unii dintre ei au fost luati in clasa invatatoarei Elena Serban, care se afla, de asemenea, in microbuzul scolar strivit de o autoutilitara Toyota. „Singurele care veneam zi de zi cu microbuzul, incepand din acest an scolar, eram eu si Iolanda. Eram si in ziua respectiva in microbuz. A fost o mare tragedie. Masina aia, drept sa spun, –  le-am intrebat pe toate colegele, – nimeni n-a vazut-o de unde a venit, parca a aparut de nicaieri. Eu am simtit numai busitura, atata. Profesoara de engleza, care are ore si aici, a vazut-o pe Iolanda cand s-a ridicat in picioare. Din instinct s-a ridicat  probabil si banuiesc ca de asta a fost aruncata prin parbriz. In momentul in care am coborat din microbuz, ea era deja jos, nemiscata. Nici n-am realizat la inceput despre ce e vorba. I-am recunoscut geanta si am spus «Mai, asta e Iolanda, colega noastra!». Cred ca a fost cumpana ei", a povestit ravasita Elena Serban. Din cauza socului pe care l-a suferit impreuna cu ceilalti colegi, nici nu a putut sa doarma marti noaptea. „Am stat la televizor, fiindca nu am putut dormi. N-ai cum sa uiti toata viata astfel de imagini. E ceva cutremurator", a marturisit invatatoarea. Educatoarea Mihaela Tataru, cu care invatatoarea Chira se stia de 15 ani, a primit vestea mortii acesteia la scoala. 

A izbucnit in lacrimi

Profund indurerata, educatoarea n-a putut nici ieri sa vorbeasca despre cea care i-a fost prietena apropiata. „Nu pot acum, poate mai tarziu", a spus ea, izbucnind in lacrimi. Invatatoarea Serban a imbratisat-o parinteste, ca sa se linisteasca. Inca sub impresia puternica a celor intamplate marti, nici Mihaela Iosub, director al Scolii „Dimitrie Anghel" din Cornesti, n-a putut sa ofere informatii despre accident. A spus doar ca trei colege erau si ieri la spital, sub tratament, si ca urmeaza sa gaseasca un alt invatator pentru clasa pe care o coordona Mery-Iolanda Chira. 

Cel care conducea microbuzul in momentul in care a fost lovit in plin de autoutilitara Toyota il inlocuia pentru cateva zile pe soferul titular. „A intreprins un proiect (pentru a putea dezvolta o ferma – n.r.) si trebuia sa-l depuna. A facut cerere sa-l invoiesc cateva zile, nu stiu sa va spun exact cate, si i-am spus «Bine, du-te!», dar sa ai inlocuitor! Pentru ca a lasat un inlocuitor, care e sofer de 40 de ani si are experienta cat trebuie, lucrand la RATP, i-am aprobat cererea si a plecat", a explicat Dan Nita, primarul comunei Miroslava. 

––

Soferul microbuzului: 37 de ani de condus la RATP fara cel mai mic incident  

Soferul microbuzului scolar implicat in accidentul in care si-a gasit sfarsitul invatatoarea Mery-Iolanda Chira a scapat de audieri si ieri. Reprezentantii Politiei Rutiere au precizat ca Valeriu Andronic nu a fost audiat inca, deoarece este internat in spital pentru efectuarea unor analize. Barbatul de 61 de ani le-a spus medicilor ca se simte rau in urma accidentului in care a fost implicat. „Nu a fost audiat deocamdata. Asteptam sa iasa din spital. Nu sunt elemente noi in ancheta in privinta accidentului", a precizat comisarul Liviu Zanfirescu, seful Politiei Rutiere. Fostii colegi de la Regia Autonoma de Transport Public sunt surprinsi de faptul ca Andronic a produs accidentul de marti dimineata, dupa ce mai bine de trei decenii i-a transportat pe ieseni in cele mai sigure conditii. Angajat din 1975, barbatul nu a fost implicat in niciun incident in trafic, nici macar coliziuni minore. Andronic a iesit la pensie in septembrie 2010. Singurele sanctiuni care apar in dosarul sau de personal au fost aplicate pentru lucruri minore. „A avut 2-3 sanctiuni pentru persoane in cabina soferului, probleme cu gestiunea. A fost un singur incident cu bilete neeliberate calatorilor. Nu le putem considera ca fiind abateri deosebite. Nu s-a remarcat ca fiind o persoana care nu respecta regulile sau normele. De aceea este surprinzator ce s-a intamplat, mai ales ca un sofer lucreaza si 170 de ore pe luna, ore petrecute la strada", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. Conform fisei sale de la regie, Valeriu Andronic detine atestatul pentru transportul public de persoane, care mai este valabil pana in martie 2014.   

Comentarii