Adjudenii cu vestul, autoritatile cu estul

sâmbătă, 21 februarie 2004, 00:00
3 MIN
 Adjudenii cu vestul, autoritatile cu estul

Adjudenii au ramas ieri numai cu doleantele in urma discutiilor care au avut loc pentru cea mai buna varianta de ocolire a orasului de viitoarea autostrada Ploiesti- Sculeni, localitate situata in judetul Iasi. Proiectantul lucrarii, firma Cons Trans a propus trei variante, una de ocolire a municipiului de pe Trotus prin est si doua prin vest. Adjudenii prezenti ieri la Casa de Cultura, in marea lor majoritate membri PSD, au avut o parere diferita fata de aceea a autoritatilor judetului, in frunte cu prefectul George Baesu, insa se pare ca acest lucru nu va conta in stabilirea traseului. Ca de obicei, reprezentantul Guvernului a scuzat lipsa presedintelui Consiliului Judetean, Marian Oprisan, retinut de treburi mai importante. La intilnirea de la Adjud au mai participat Ion Costeanu, directorul Diectiei Tehnice a CJ, Vasile Jalba, seful Inspectoratului pentru Protectia Mediului si Vasile Pintile, directorul Societatii de Gospodarire a Apelor. Adjudenii au ramas cu gustul unei reununi electorale, in care au abundat multumirile la adresa lui Marian Oprisan si a lui Miron Mitrea, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. „Desi nu ne aflam inca in campanie electorala, nu ar trebui sa ne fie rusine sa spunem ca aceasta este o mare realizare a PSD”, a spus prefectul George Baesu.
Estul preferat vestului
Variantele de ocolire a Adjudului au ca punct comun ideea ca autostrada sa joace si rolul de sosea de centura pentru oras, in ideea reducerii costurilor lucrarii. Gheorghe Buruiana, consilier la firma proiectanta, a prezentat avantajele si dezavantajele celor trei proiecte. Variantele de ocolire prin vest costa mai putin, iar lungimea soselelor care fac legatura cu autostrada este de 5,3 km. In schimb, in una din variante Adjudul ar ramine cu o singura intrare si iesire in partea din est. A doua varianta prin vest presupune construirea a trei sensuri giratorii pe o durata de numai doi kilometri, ceea ce ar reduce foarte mult fluiditatea traficului. Ultima varianta, care prevedea ocolirea orasului prin est, a fost considerata cea mai avantajoasa de proiectant si de autoritatile judetului, cu toate ca distanta pina la Adjud este de 7,2 km. Primarul Constatin Armencea a fost de parere ca varianta de ocolire prin vest este cea mai avantajoasa, pentru ca orasul sa nu fie exclus. Unul dintre cetatenii invitati la intilnire a propus ca autostrada sa fie construita pe vechiul traseu, iar Adjudul sa aiba in schimb sosea de centura. Prefectul George Baesu le-a spus clar adjudenilor ca propunerile lor nu au aproape nici o sansa sa fie acceptate, din cauza costurilor, dar le-a promis ca va transmite mai departe doleantele lor. „Rugam sa se tina seama si de doleantele noastre. Pina la urma autostrada este in folosul nostru, indiferent pe unde ar fi construita”, a spus primarul Constatin Armencea.
Un proiect de 1,5 miliarde euro
Viitoarea autostrada Pitesti-Sculeni va traversa sase judete, printre care si Vrancea. Costul estimat al proiectului este de aproximativ 1,5 miliarde de euro, fara TVA si achizitii de terenuri. Autostrada va avea o lungime de 361 de km si o latime de 26 de metri. Scopul acestui proiect este marirea vitezei de circulatie si descongestionarea traficului rutier. Investitia va fi finantata prin Banca Mondiala si, deocamdata, nu se stie cind vor incepe lucrarile. Numai pentru studiul de prefezabilitate, autoritatile au dat ca termen luna decembrie a anului 2005. (Mihai BOICU)

Comentarii