Creta lui Prunache blocheaza o linie din statia CFR Focsani

marți, 25 februarie 2003, 00:00
2 MIN
 Creta lui Prunache blocheaza o linie din statia CFR Focsani

O intreaga linie de cale ferata din Gara Focsani se afla blocata de aproape un an, din cauza unui transport de creta macinata pentru constructii, pe care nimeni nu il revendica. Transportul contine 20 de vagoane, sosite in Gara Focsani inca din 30 aprilie 2002, la comanda societatii lui Cornel Prunache, SC Aispa Stars ’95. Statia de destinatie – Focsani, iar cea de plecare – Gara Basarabi, de unde transportul a fost trimis de o societate din Rimnicu-Sarat, Echoski SRL, fima la care administrator este chiar nasul deputatului PSD de Vrancea, Catalin Kanty Popescu. In ciuda inrudirii de interese politice a celor doi, administratorul de la Aispa Stars spune ca a fost pacalit, refuzind sa ridice marfa, "pentru ca nu a fost comandata la aceasta calitate". Prunache spune ca administratorul Echoski SRL Rimnicu Sarat l-a facut sa piarda mai multe sute de milioane de lei din cauza ca transportul de creta, desi platit anticipat, era compromis inca de cind a ajuns in Focsani. "Creta era complet intarita, n-ai cum sa o scoti si nici cum sa o folosesti. Doar daca tai vagoanele", spune Cornel Prunache. Intre timp, Societatea Nationala de Cai Ferate calculeaza penalitati de intirziere pentru fiecare zi in care cele 20 de vagoane de creta stationeaza la Focsani, blocind pur si simplu una din linii si stinjenind in acest fel buna desfasurare a transportului prin statie. Desi a achitat taxa de transport, Cornel Prunache spune ca nu el ar trebui sa plateasca despagubirile solicitate de CFR, in valoare de peste 250 milioane de lei, si mereu in crestere cu fiecare zi de intirziere. Cum nimeni nu vrea sa scoata vagoanele acolo, iar omul de afaceri buzoian nu este de gasit, nu este greu de anticipat finalul intregii povesti: dupa inca o buna bucata de timp in care zecile de vagoane de creta vor mai bloca circulatia in Gara Focsani, singurul care se va sesiza va fi tot statul, care va trebui sa suporte toate cheltuielile indepartarii vagoanelor. (L.GROSEI, C.BOBEICA)

Comentarii