Controlul Primariei evalueaza prapadul de la RATC

luni, 15 aprilie 2002, 23:00
2 MIN
 Controlul Primariei evalueaza prapadul de la RATC

Primaria incearca sa faca ordine in ograda RATC. Controlul Serviciului Audit al Primariei si raportul comisiei de partajare a RATC confirma ca la regia de transport nimic nu este in regula. "Achizitiile de motorina, dar nu numai, s-au facut dupa ureche la RATC", a spus sefa Serviciului Audit, Violeta Ionescu. Actualul director al regiei, Neculai Abalasei, nu a infirmat primele concluzii ale raportului comisiei de partajare. "Din 1998, nu s-a mai facut corelarea nici unor date privitoare la fluxuri de calatori si costuri", a afirmat Abalasei. In aceste conditii, este din ce in ce mai greu de evaluat dimensiunea pagubelor de la regia de transport.
De aproape patru ani, in regia de transport s-au pompat bani fara a se sti la ce folosesc. Desi, de la an la an, numarul celor care au ales transportul in comun a scazut, fostul director nu si-a pus niciodata problema rentabilizarii regiei. Petru Girlea a pus totul pe seama concurentei maxi-taxi si a pretului scazut al biletelor de calatorie. Nu au fost insa aduse nici un fel de argumente de ordin tehnic. Seful comisiei de partajare, Catalin Neculau, s-a vazut astfel pus in situatia de a lua totul de la capat. "Am adunat toti indicatorii care privesc numarul de calatori defalcat pe autobuze, troleibuze si tramvaie, am strins date legate de costuri, de infrastructura. Cheltuielile pe fluxuri de calatori nu au mai fost intocmite din 1998", a afirmat Neculau, seful Directiei Tehnice din Primarie. Conform datelor strinse pina acum in raport, reiese ca transportul pe motorina ar fi cu 8.000 lei mai ieftin pentru fiecare kilometru parcurs. "Este normal sa fie asa, pentru ca, in cazul transportului electric, se ia in calcul la costuri si uzura infrastructurii, adica a retelei
fir-contact sau a liniilor de tramvai", a explicat Neculai Abalasei. Directorul RATC a adaugat ca, in acest moment, uzura retelei fir-contact, esentiala pentru functionarea transportului electric, este de 80%.
Regia de transport a pierdut miliarde de lei si prin achizitii paguboase. "Intr-adevar, la RATC s-au facut achizitii de motorina fara licitatie. De multe ori, din doua oferte era aleasa cea mai proasta pentru regie, din punct de vedere financiar", a spus Violeta Ionescu. Aceasta a adaugat ca achizitiile de motorina au pagubit si Primaria. "Unele achizitii s-au facut si din banii Primariei, desi nu ar fi trebuit", a aratat sefa Serviciului Audit. Deocamdata, atit raportul comisiei de partajare, cit si controlul comisiei de partajare sint in derulare. In functie de variantele finale ale acestor documente se va decide daca si in ce fel se va diviza regia de transport, la sedinta Consiliului Local de la sfirsitul acestei luni. Primarul Constantin Simirad este decis sa puna capat jafului de la RATC. "Divizarea regiei este aprobata, in principiu, pentru a se stopa pierderile. Este greu de spus acum in ce forma se va face separarea. Oricum, vom sprijini acea parte care are sanse sa fie profitabila", a declarat Simirad. (Catalin PRISACARIU)

Comentarii