Legea transportului de persoane prinde Primaria Iasi pe picior gresit

luni, 15 septembrie 2003, 23:00
2 MIN
 Legea transportului de persoane prinde Primaria Iasi pe picior gresit

Primaria e asediata din mai multe parti. Atacatorii sint operatorii privati de transport, dar si „Autobuzul”, in timp ce municipalitatea nu poate conta decit pe sprijinul RATEC. Razboiul a pornit in urma aparitiei normelor metodologice la noua lege a transportului in comun. Primaria este acuzata, in principal, ca nu are nici cea mai vaga idee ce trasee va pune la bataie. „La nivelul orasului nu exista nici un fel de date in privinta fluxurilor de calatori”, a spus Costel Pristavu, patronul „Minibus”, operator privat de maxi-taxi.
Primaria lasa „Autobuzul” din mina
Conform normelor metodologice ale legii transportului in comun, Primaria este suverana peste transportul local de calatori. Adica, un serviciu special infiintat in Primarie se va ocupa de redistribuirea traseelor pentru operatori. Insa, pina acum, nu exista nici macar acest serviciu. „Va fi infiintat la sfirsitul acestei luni, prin hotarire de Consiliu Local (CL- n.red.)”, a declarat ieri Mihai Chirica, seful Directiei Tehnice. In al doilea rind, nu se stie foarte clar cum va face serviciul special impartirea traseelor in oras, in conditiile in care nici un operator de transport nu detine suficiente mijloace de transport. „Legea permite sa privilegiem operatorii aflati in subordinea CL, dar noi nu vom face acest lucru decit pentru RATEC. Consideram ca «Autobuzul» nu lucreaza pentru Primarie atit timp cit microbuzele acestei societati nu apartin Primariei”, a spus Chirica.
Ce spun operatorii privati
Practic, conform sefului Directiei Tehnice, traseele RATEC vor fi pastrate de aceasta regie. Toate celelalte vor fi licitate public, iar ofertantii vor fi „Autobuzul” si operatorii privati de maxi-taxi. Tocmai aceasta idee ii intarita pe posibilii ofertanti. „Transportul de stat a fost intotdeauna favorizat, dar prost administrat, de aceea se afla acum in faliment”, a spus Victor Prodan, patronul „Prodan Impex”. Pristavu l-a secondat. „Datele din Primarie nu sint suficiente ca sa se poata lua o decizie obiectiva in privinta transportului, adica nu exista fluxuri de calatori exacte, nu se stie daca este nevoie de noi trasee sau daca masinile sint mai multe sau mai putine decit necesarul”, a spus patronul „Minibus”. Deja cu sacii in caruta, seful RATEC, Neculai Abalasei, nu crede ca vor fi probleme cu acordarea traseelor. „Exista un studiu facut anul trecut, care a costat 500 de milioane de lei si care poate fi folosit”, a spus Abalasei. Acesta uita insa ca acel studiu se refera numai la fosta RATC si ca nu mai este de actualitate. (Catalin PRISACARIU)

Comentarii