Sediul Electrica, „darimat” de abonatii nemultumiti

joi, 10 iunie 2004, 23:00
3 MIN
 Sediul Electrica, „darimat” de abonatii nemultumiti

De citeva zile, sediul Electrica este luat cu asalt de abonati. Romascanii
care nu si-au achitat facturile la factorul postal stau, acum, cite patru-cinci
ore la rind pentru a plati contravaloarea curentului electic consumat in luna
aprilie. Cozile si ingramadeala de la casierii are drept cauza implementarea
unui nou sistem informatic de gestiune comerciala, care presupune un timp
mai mare de rulare a informatiilor pentru fiecare abonat in parte. Pentru ca
ghiseele Electrica au fost inchise pina pe 7 iunie, luni dimineata
consumatorii restantieri au rupt usa de la intrare in sediu. Pentru a asigura
o fluenta a abonatilor si imbulzeala din sediu, conducerea Electrica Roman
a hotarit ca grupuri de zece abonati sa intre pe rind in institutie pentru a
achita facturile. Nemultumiti de decizia luata, romascanii s-au ingramadiat
gata sa „demoleze” sediul. Acestia au fost ordonati numai la interventia
Politiei si a agentilor de paza. „Este prima luna in care la casierii se
lucreaza cu acest nou produs informatic. Acesta este implementat in toate
sucursalele Electrica din Moldova si, din discutiile pe care le-am avut cu
colegii mei, asa s-a intimplat peste tot. Ca sa evitam aceste cozi, la ambele
ghisee s-au putut achita facturile abonatilor din Roman si, in plus, luni si
marti a fost deschis un nou ghiseu. De asemenea, pentru a scade timpul
de asteptare la ghisee, incasarea facturilor restante la abonatii casnici se
face de luni pina vineri, intre orele 7 si 17″, a declarat inginer Mina Cretu,
sefa Centrului de Relatii cu Clientii Roman.
Ieri, zeci de abonati asteptau la rind pentru plata facturilor. Pe oameni nu ii
intereseaza cu ce viteza lucreaza programele informatice ale Electrica, ci
vor ca timpul lor de asteptare la ghiseele societatii sa nu mai fie atit de
mari. Nervosi, acestia injura si fac comentarii la adresa casierelor care, din
pacate, nu pot accelera programul de lucru al calculatorului. „Programul
este conceput astfel incit sa lucreze intr-un interval de timp foarte strict. La
ora 17, acesta se inchide automat, iar simbata si duminica nu permite
accesul. In plus, dat fiind ca este vorba despre gestiune, despre bani,
numai citeva persoane au fost instruite si au acces la computerele in care
este implementat programul. Eu sper ca romascanii sa inteleaga acest
lucru”, a declarat Mina Cretu.
Din cei 25.000 de abonati casnici din Roman, in medie, intr-o luna de zile
nu sint incasate prin factorul postal in jur de 7.500 de facturi.
Aceste facturi se platesc direct la casierii, dupa data de 1 a lunii urmatoare.
Chiar daca penalizari se percep incepind cu data de 10, in primele trei zile
din luna toata lumea vrea sa-si achite restantele, lucru care ingroasa cozile
la ghiseele Electrica. „Pe mine nu ma intereseaza ce program au ei la
casierii. Astazi, joi, este a patra zi in care incerc sa ajung la ghiseu pentru a
plati factura. Nu mai iau in calcul faptul ca si saptamina trecuta am fost intr-
o zi, dar casieriile erau inchise. Atita vreme cit pe mine nu ma intreaba
nimeni atunci cind se majoreaza pretul la curentul electric, asa ar trebui sa
nu ma intereseze ce se intimpla la ei. Este o chestiune de organizare care
ar trebui sa-l priveasca numai pe furnizor. In plus, la o societate de asa
dimensiuni cum este Electrica, nu inteleg de ce nu se deschid niste casierii
in centrul orasului. Ca sa platesc o factura trebuie sa fac patru kilometri
dus-intors si sa-mi iau concediu fara plata de la serviciu o saptamina pentru
a sta la cozi”, a declarat un abonat al Electrica Roman. (Lucia CRAINICU)

Comentarii