Unde-i lege, nu-i tocmeala! Evidenta Populatiei, in subordinea Primariei

marți, 28 decembrie 2004, 00:00
2 MIN
 Unde-i lege, nu-i tocmeala! Evidenta Populatiei, in subordinea Primariei

Incepind cu data de 1 ianuarie, Biroul de Evidenta Informatizata a
Persoanei Roman va trece din subordinea Directiei Generale de Evidenta
Informatizata a Persoanei in subordinea Primariei Roman. Transferul de
subordonare se realizeaza in baza mai multor acte normative din care
rezulta ca obligatia de a prelua activitatea serviciului local de evidenta
informatizata a persoanei este imperativa si revine Consiliului Local pina la
data de 31 decembrie 2004. Preluarea acestei activitati de catre Primaria
Roman se va face pe baza de protocol si va consta in preluarea activitatii
pe ansamblu, preluarea personalului prin detasare, preluarea fondurilor
financiare pentru asigurarea cheltuielilor curente si de capital, inclusiv a
cheltuielilor de personal si preluarea bunurilor mobile si imobile. „Ca sa
aratam buna intentie a Primariei si a Consiliului Local, pentru ca o
ordonanta de urgenta prevede preluarea acestui serviciu, noi hotarim in
sedinta de marti, 28 decembrie, preluarea acestui serviciu, dar intrarea
efectiva in legalitate se va face doar in momentul in care vom avea surse
de finantare. Chiar daca ne-am facut calcule privind dimensiunea acestei
cheltuieli, banii trebuie sa vina din alta sursa decit bugetul local. Ca sa nu
mai spun ca salariile lucratorilor de acolo sint substantiale, fiind pe o grila
de salarizare speciala, lucru care ar crea o discrepanta intre salariatii
Primariei, care au aceleasi studii, aptitudini si responsabilitati destul de
mari. Am tot respectul fata de angajatii acestui serviciu, vina nu este a lor,
dar noi nu ne putem angaja intr-o astfel de situatie fara sa se stabileasca
foarte clar sursele de finantare. Din cite stiu, veniturile rezultate din aceasta
activitate intr-o luna de zile se ridica la aproximativ 100 de milioane de lei,
suma care ar acoperi doar cheltuielile legate de salarizare”, a declarat
primarul Dan Ioan Carpusor.
Preluarea acestei activitati este complexa, se va desfasura in etape si
presupune aspecte de ordin financiar. Conform legii, finantarea cheltuielilor
curente si de capital ale serviciilor publice comunitare de evidenta a
persoanelor se asigura din venituri proprii, subventii de la bugetul de stat si,
dupa caz, subventii de la bugetele locale ale unitatilor administrativ-
teritoriale. „Autoritatile administratiei publice centrale nu pot stabili sau
impune nici un fel de responsabilitati autoritatilor administratiei publice
locale in procesul de descentralizare a unor servicii publice sau a crearii de
noi servicii publice, fara asigurarea mijloacelor financiare corespunzatoare
pentru realizarea respectivelor responsabilitati. Orice transfer de
competente intre stat si autoritatile locale trebuie insotit de asigurarea
resurselor echivalente celor destinate anterior exercitarii acestor
competente. De aceea, vom prelua doar de principiu acest serviciu”, a
declarat primarul Dan Ioan Carpusor.
Celelate operatiuni tehnice generate de preluare – infiintarea si organizarea
serviciului public comunitar, preluarea personalului si a bunurilor mobile si
imobile – vor fi concretizate dupa aparitia actelor normative privind
protocolul de preluare a bunurilor, privind regulamentul de organizare si
functionare a serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanei si
privind gestionarea activitatii de resurse umane pentru politistii detasati.
La Biroul de Evidenta Informatizata a Persoanei Roman isi desfasoara
activitatea sapte lucratori. Daca se vor indeplini toate conditiile care se
impun, acest serviciu ar putea fi mutat in sediul in care a functionat Centrul
de Plasament „Roman-Voda”, din cartierul Muncitoresc. Acesta noua
locatie ar putea elimina cozile interminabile si aglomeratia care se creeaza
la biroul care functioneaza in incinta Politiei Roman. (Lucia CRAINICU)

Comentarii