UPDATE: Primarul Nichita a vizitat in aceasta dimineata santierul din Tatarasi (VIDEO)

Subtitlu

luni, 27 iulie 2009, 21:17
3 MIN
 UPDATE: Primarul Nichita a vizitat in aceasta dimineata santierul din Tatarasi (VIDEO)

Calvarul locuitorilor din Tatarasi pare sa nu aiba sfirsit. Lucrarile executate la sina de tramvai de firma greceasca Themeli merg in ritm de melc. In timp ce pe alte tronsoane lucrarile au fost chiar finalizate, in Tatarasi acestea par a sta pe loc. Nici admonestarile primite de la edilii locali nu au vreun efect asupra grecilor care sustin, culmea, ca lucrarile ar fi in termen.

"Nu este treaba voastra cum decurg lucrarile"

Cartierul Tatarasi arata ca dupa bombardament. Dupa ce firma Themeli a luat in primire amplasamentul si a scos liniile de tramvai, zona ramas aproape pustie. Pe santierul din Tatarasi a inceput sa creasca iarba. Lucrarile de modernizare a sinei de tramvai din zona avanseaza intr-un ritm lent, spre disperarea locuitorilor si a soferilor. Cu toate ca reprezentantii municipalitatii au luat atitudine fata de bataia de joc a firmei grecesti Themeli, acest lucru nu a schimbat cu nimic situatia. "Bine ca veniti acum si fotografiati, cind oamenii sint in pauza. Scrieti ce vreti, pentru ca, oricum, o faceti cum va dicteaza altii. Nu este treaba voastra cum decurg lucrarile. Noi sintem in termen", i-a apostrofat pe reporterii "Ziarului de Iasi" Catalin Alexa, sef punct de lucru Iasi al firmei Themeli. Acesta a tinut sa precizeze ca termenul de finalizare a lucrarilor nu este nici pe departe 15 septembrie, dupa cum sustin autoritatile locale, ci, din contra, 30 octombrie. Afirmatiile lui Alexa sint insa contrazise de edilii locali, care au specificat ca termenul de finalizare a lucrarilor din Tatarasi este 15 septembrie, conform contractului incheiat cu aceasta firma. Mai mult, atit reprezentantii municipalitatii, cit si conducerea RATP au sanctionat verbal modul cum decurg lucrarile in Tatarasi. "Termenul este pina in septembrie. Daca ar vrea, ar putea termina si pina pe 15 august, numai sa munceasca. Lucreaza insa prost, cu muncitori si utilaje putine, si neprofesionist", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

De trei ori mai putini muncitori la Themeli decit la SCCF Moldova

Acesta a dat exemplu alte zone din oras, unde se executa lucrari de modernizare a caii de rulare si unde, pe anumite tronsoane, unele au fost chiar finalizate. De exemplu, pe Cuza Voda, se modernizeaza calea de rulare pe un tronson de 2,3 kilometri cale simpla, similar cu cel din Tatarasi, unde lucreaza Themeli. In prezent, pe Cuza Voda se monteaza si se sudeaza sina de tramvai. "Aici, lucrarile sint mai avansate decit in Tatarasi. Pe Cuza Voda, lucrarile au fost demarate pe 27 iunie. Intr-o luna de zile s-a facut cit s-a facut in Tatarasi in trei luni de zile", a mentionat Gherca. Un alt exemplu care arata in ce hal isi bat joc grecii de lucrarile din Tatarasi o reprezinta lucrarile de pe Nicolae Iorga. Acestea au fost demarate in aceeasi perioada cu cele din Tatarasi si sint finalizate de o luna de zile. Mai mult, pentru a demonstra stilul in care lucreaza firma Themeli, RATP a monitorizat lucrarile acestora. In timp ce SCCF Moldova avea pe santier 5 utilaje si 41 de muncitori, Themeli nu avea decit 2 utilaje si 15 muncitori.

Celelalte santiere RATP incep sa se inchida

Nici autoritatile locale nu sint multumite de stadiul lucrarilor executate de firma greceasca. "In Tatarasi se lucreaza, dar tot nu asa cum ar trebui. Ritmul lucrarilor lasa de dorit. Am vazut ca au lucrat si simbata, dar cred ca sint foarte prost organizati. Am vazut 30 de oameni insirati pe santier. Nu inteleg de ce nu lucreaza mai eficient", a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. In Tatarasi, lucrarile pe tronsonul Nicorita – Doi Baieti, de 2,27 km cale simpla de rulare, au fost demarate in luna aprilie a acestui an. Pentru modernizarea sinei de tramvai din Tatarasi, municipalitatea trebuie sa plateasca aproximativ 15 milioane lei. Chirica a mai spus ca, pina la sfirsitul lunii viitoare, ar trebui ca lucrarile din zona Arcu – Cuza Voda sa se apropie de final. Astfel, peste o luna ar urma sa fie nevoie doar de turnarea asfaltului pentru liniile montate. "Se lucreaza si pe Muzicescu pe o distanta de aproximativ 60 de metri. Este necesar acest lucru pentru a finaliza intersectia cu strada Arcu. Si macazul de la intersectia strazilor Arcu si Garii a fost montat", a declarat Chirica. Santierul din Centru este gestionat de firma Martin Rose, care are semnat un contract de aproape 20 milioane euro pentru modernizarea liniilor de tramvai din municipiu.

Comentarii