Surpriza: Nimeni nu este vinovat in dosarul „Tramvaiul torpila”

joi, 08 iunie 2006, 23:04
2 MIN
 Surpriza: Nimeni nu este vinovat in dosarul „Tramvaiul torpila”

Final surprinzator in dosarul „Tramvaiul torpila”. Nu este nimeni vinovat ca un tramvai a coborit Copoul fara frine si a intrat intr-un altul, ranind mai multe persoane. Desi s-au constatat deficiente tehnice, respectiv au fost folosite unele suruburi mai mici decit trebuia, procurorii nu s-au putut opri asupra vreunui vinovat.
Nu exista nici macar acarul Paun
„Conform expertizei efectuate asupra tramvaiului, defectiunea nu putea fi detectata in timpul reviziei tehnice, astfel ca angajatii RATP care s-au ocupat de acest lucru nu se fac vinovati. Pe de alta parte, vatmanul a facut tot posibilul sa opreasca tramvaiul pina la intrarea in intersectia Mihai Eminescu, pentru ca exista posibilitatea sa produca acolo un grav accident. Nu a reusit sa-l frineze, dar asta nu inseamna ca are vreo vina. Se pare ca acest dosar se va termina cu neinceperea urmaririi penale fata de toti cei implicati”, a precizat procurorul Victor Codreanu. Aceasta solutie care se prevede in dosar apare in conditiile in care se banuia ca Adrian Afrasinei, vatmanul de pe «tramvaiul torpila», va fi gasit „acarul Paun” al acestui spectaculos accident.
In urma expertizei tehnice, s-a stabilit ca accidentul care a avut loc in martie s-a datorat unor suruburi care s-au rupt si au permis deplasarea unui comutator. Prin deplasarea comutatorului nu s-a putut face contact electric pentru ca frina de patina sa mai poata fi actionata. Suruburile, care fusesera montate din fabricatie in Germania, aveau dimensiunea de 4 milimetri, iar expertii ieseni au apreciat ca ar fi trebuit sa aiba dimensiunea de 4,5 milimetri. In acest fel a permis comutatorului sa joace si, in timp, s-au rupt. „Daca nimeni nu e vinovat, atunci firma de asigurari care a incheiat contract cu RATP va suporta pagubele produse de tramvaiul fara frine, iar repararea acestuia din urma va fi facuta de RATP”, a mai precizat procurorul Victor Codreanu.
Un tramvai de 500 euro
„Pina nu primim ceva oficial, nu pot sa ma pronunt. Asteptam incheierea procurorului si comunicarea ei prin adresa oficiala. In functie de aceasta vom lua si noi o decizie in acest caz si in cazul vatmanului. Vom vedea ce vom face. Deocamdata, asteptam decizia oficiala a procurorului”, a declarat Cristi Stoica, director tehnic al RATP.
Accidentul a avut loc pe 22 martie. Atunci, un tramvai GT 4 a scapat de sub control si a pornit cu viteza din Copou spre intersectia de la blocul Tarom, de pe strada Arcu. Pe traseu a acrosat patru autoturisme si in final s-a izbit de un alt tramvai. In urma impactului au rezultat sase victime care au fost internate in spital. Vatmanul a spus atunci ca nici unul dintre sistemele de frinare nu a functionat. Tramvaiul pe care il conducea era unul cumparat second-hand din Germania pentru suma de 500 de euro.

Comentarii