Traseul exact al soselei de centura

joi, 07 decembrie 2006, 23:55
4 MIN
 Traseul exact al soselei de centura

In urmatorii trei-patru ani, Iasul va avea, in sfirsit, o sosea de centura. Un oficial al Ministerului Transporturilor a prezentat ieri varianta exacta a soselei de centura ce va ocoli Iasul, traseu care a stirnit numeroase controverse, inclusiv politice, pina acum. Investitia este una considerabila: 52 de milioane de euro, bani proveniti din bugetul de stat. Este, practic, cea mai mare investitie publica facuta la Iasi in ultimii 16 ani.

Drumuri separate pentru camioane si pentru autoturisme

Proiectul final si exact al drumului a fost prezentat ieri la Iasi chiar de catre Constantin Dascalu, ministru secretar de stat in Ministerul Transporturilor. Potrivit acestuia, soseaua care va ocoli Iasul va avea o lungime de peste 30 de kilometri si va fi compusa din soseaua de centura, destinata in mare parte autovehiculelor mari, si o sosea de legatura, destinata masinilor mici. Dascalu sustine ca proiectul final a fost deja aprobat si urmeaza ca Guvernul sa faca demersurile necesare pentru obtinerea finantarilor de la Banca Europeana pentru Reconstructii si Dezvoltare (BERD). Dupa cum se arata in proiectul final, soseaua de centura incepe de pe drumul Iasi – Tirgu Frumos, unde va traversa perpendicular, dupa postul de control al Politiei din Pacurari, riul Bahlui. Acest sector de drum va avea aproximativ un kilometru, pe sesul Bahluiului, actuala zona inundabila. "Traversarea se va face prin construirea unui pasaj peste Bahlui. De asemenea, se va regulariza si malul Bahluiului", a explicat Dascalu. Dupa prima portiune, de circa un kilometru, care se va incheia la baza dealului Miroslava, traseul se va desparti in doua sosele, pe traseul pe care acum este practic un simplu drum de pamint. O sosea va fi destinata autovehiculelor mari, iar alta masinilor de gabarit mic. Masinile mari vor merge la dreapta, spre Uricani, paralel cu drumul european pina in acest sat. De aici la stinga, spre Valea Ursului, pe traseul drumului comunal de acum, ocolind satul prin partea dinspre Miroslava, unde va intersecta si drumul judetean. Centura va continua printre satele Balciu si Dancas, ajungind apoi in coada lacului Ezareni, mergind apoi pe malul drept al lacului, printre lac si satul Horpaz, pina la drumul judetean ce merge la Lunca Cetatuii, pe care il va intersecta perpendicular. Continua apoi prin marginea localitatii Lunca Cetatuii, prin Hlincea, pe la capatul combinatului "Fortus", trece calea ferata, apoi se apropie de oras pe la baza dealului Cetatuii, intrind apoi pe actualul drum ce trece pe la tirgul de masini si cel de cherestea. De aici intra pe bulevardul Poitiers, continuind pe acesta pina la intersectia cu drumul national spre Vaslui, dupa podul Bucium. De aici, pentru cei care vor sa mearga mai departe, spre vama Albita, centura va continua perpendicular pe soseaua Bucium, pe linga fostul Dacia Service, pe asa-numitul Drum al hotilor, pe linga poligonul auto pina la bariera Tomesti. De aici, pe drumul spre Tomesti, se va putea merge la Albita, pe un drum expres care ar urma, potrivit secretarului de stat, sa fie finantat in urmatorii ani. Centura Iasi Sud se incheie insa la bariera Tomesti.
Pentru gabaritul mic, potrivit proiectului, de la baza dealului Miroslava, dupa Post Control si dupa ce a traversat sesul Bahluiului, masinile mici vor merge spre stinga, pe la baza dealului si pe la marginea padurii. Aceasta sosea de legatura va intra in Iasi pe strada Cicoarei, apoi pe malul piriului Nicolina pina la podul de pe Calea Galata. Va continua apoi pe soseaua Galata, soseaua Voinesti, pina la intersectia cu soseaua Nicolina de la Biserica Catolica. De aici se merge spre Rondul Vechi, apoi pe bulevardul Poitiers pina la intersectia de la Podul Bucium.

La primavara va fi licitatia

"Ambele sosele vor avea o lungime totala de 31,8 kilometri. Soseaua destinata autovehiculelor mari va ocoli Iasul pe un drum mult mai liber. In schimb, masinile mici vor avea o sosea de legatura care va ocoli Iasul, dar va avea si legatura cu o parte din strazile ce duc spre diferite obiective din Iasi", a explicat senatorul PD Dan Carlan, sef al Comisiei de Amenajare a Teritoriului din Senat si un sustinator al proiectului centurii. Reprezentantul Ministerului Transporturilor, condus de un coleg de partid al senatorului Carlan, a mai precizat ca Iasul nu va fi nevoit sa cheltuiasca nici un ban pentru acest proiect. "Toata finantarea va veni de la Ministerul Transporturilor, bani ce vor proveni de la BERD. Valoarea totala a investitiei se ridica la peste 52 de milioane de euro", a mai mentionat Dascalu. Potrivit acestuia, pina in primavara anului viitor se va organiza si licitatia pentru desemnarea societatii care va proiecta si va construi aceasta sosea. "Va fi un antreprenor care va proiecta si va construi soseaua de centura si unul ce se va ocupa de soseaua de legatura. Speram ca proiectul sa fie finalizat in maximum trei ani", a conchis Dascalu.

Comentarii