Campania electorală de la Iaşi a intrat ieri în faza penală

luni, 23 mai 2016, 02:00
4 MIN
 Campania electorală de la Iaşi a intrat ieri în faza penală

Un pliant asumat de PNL, în care erau reiterate acuzaţiile aduse lui Mihai Chirica într-o emisiune recentă a Antenei 3, a ajuns motiv de plângere la Poliţie. Marius Bodea: „Broşura este o relatare a unei anchete jurnalistice“. „Îmi pare rău că ajungem la astfel de murdării“, spune candidatul PSD. Poliţia Judeţeană a confiscat aseară sute de broşuri în Tătăraşi. Echipe ale PSD mergeau în urma celor ale PNL pentru a strânge broşurile electorale din scări de bloc, de pe preşuri etc. 

Campania electorală pentru funcţia de primar al Iaşului intră în etapa plângerilor penale. Organizaţia municipală a PSD a depus, ieri, o sesizare la Poliţie cu privire la o „broşură calomnioasă“ asumată şi distribuită de PNL. Social-democraţii acuză o „campanie murdară“ a liberalilor, în contextul în care materialul electoral reia aspectele sesizate săptămâna trecută de Antena 3 cu privire la legăturile dintre primarul interimar Mihai Chirica şi Conest, prin partenera sa de viaţă. Po­tri­vit postului TV, Chirica ar fi „legat omibilical“ de compania de construcţii, unde a lucrat înainte de a se angaja în Primărie, firmă care, ulterior, a câştigat numeroase licitaţii pentru lucrări publice.

„Îmi pare rău că ajungem la astfel de murdării, eu sunt convins că ieşenii nu au nevoie de aşa ceva, sunt oameni inte­ligenţi, care au făcut ceva la viaţa lor şi care nu se lasă induşi în eroare, iar organele de anchetă penală, Biroul Electoral Muni­cipal şi/sau orice instituţie interesată de subiect sunt convins că-şi vor face datoria“, a declarat ieri Chirica.

Edilul a adăugat că nu se disociază de Conest, „o companie cu peste 50 de ani vechime şi care a construit trei sferturi din acest oraş„. „Acum sunt cei mai mari profesionişti în construcţii (…) Sunt oameni cu care mă mândresc, cum aş putea să mă dezic de faptul că am lucrat într-o companie de prim rang?“, a completat candidatul PSD. Referitor la contractele câştigate de către Conest, Chirica a subliniat că „va mai câştiga licitaţii atunci când va participa şi va fi competent“. „Nu este problema mea să le trec în revistă unde participă şi ce fac ei. Conest lucrează şi la Ae­roport, şi la Consiliul Judeţean, şi la Ministerul Justiţiei şi alte locuri“, a mai spus primarul interimar.

100.000 de exemplare

În replică, candidatul PNL la funcţia de primar, Marius Bodea, a precizat că broşura reprezintă doar „o relatare în formă tipărită a unei anchete jurnalistice realizată de o televiziune naţională“. „Am fost acuzat pe nedrept că aş fi în spatele acestor dezvăluiri, deşi eu am avut curajul să spun tot ce ştiu despre sistemul clientelar din Primărie. Dacă aş fi fost în posesia acestor informaţii, le-aş fi asumat fără reţinere pentru că sunt realităţi care nu pot fi tăgăduite“, a completat Bodea. El a adăugat că PNL şi-a asumat „cu maturitate“ realizarea mate­rialului electoral. Broşura cuprinde opt pagini, iar pe ultima dintre acestea apare înscris faptul că materialul a fost redactat la comanda PNL şi tipărit în 100.000 de exemplare. Chirica a susţinut că în rea­lizarea şi distribuţia materialului electoral ar fi fost implicat şi candidatul indepen­dent Viorel Blăjuţ, alături de Bodea.

„Sunt doi oameni care lucrează în tandem“, a spus candidatul PSD

În replică, Blăjuţ a declarat că primarul interimar a avut din nou „o reacţie mişelească“ la adresa lui, reacţie care „nu este nimic mai mult decât un atac de panică al acestuia“. „Se pare că disperarea lui creşte de la o zi la alta, pe măsură ce realizează că sunt un adevărat pericol pentru el în compe­tiţia pentru Primărie. Prin astfel de atacuri mizerabile, el încearcă să de­tur­neze atenţia ieşenilor de la acuzele grave dezvăluite de presa centrală, iar în loc să răspundă acestora, nu face nimic altceva decât şi îşi arate adevărata faţă.  Mihai Chirica a spus că eu am scos broşura, pentru ca ulterior PNL să-şi asume pater­nitatea acesteia. Câtă încredere mai putem avea în ceea ce spune el?“ a adău­gat candidatul independent.

Social-democraţii au mai ridicat şi problema costurilor unui astfel de material electoral. Ei au susţinut că, la preţul pieţei, tipărirea broşurii ar fi costat 0,5 lei/exemplar, respectiv o sumă totală de 50.000 lei, fonduri mai mari decât cele permise de lege pentru cheltuieli de campanie pe tipări­turi. Întrebaţi asupra acestui aspect, liberalii nu au oferit informaţii despre nivelul costurilor. 

 

Comentarii